Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele hyvää käsivoidetta TODELLA kuivakätiselle, jonka iho on pahimmillaan vereslihalla

Vierailija
25.09.2018 |

Mulla on tosi kuivat kädet ja en ole löytänyt hyvää käsivoidetta, vaikka olen kokeillut monia. Kesällä pari kuukautta kädet olivat ihan ok-kunnossa, mutta nyt taas syksyn alkaessa kädet ovat kuivahtaneet. Vielä ei olla siinä pahimmassa vaiheessa, kun kädet ovat täynnä haavoja, ne kutiaa, kirvelee ja niiden kanssa on ihan pulassa. Tosin, ei kovin kaukanakaan olla siitä, kauhistuin huomatessani, että vielä ei olla edes pakkaskeleissä ja käteni ovat kuin korput, rystyset hieman irvistelevät.

Ennenvanhaan pärjäsin YR:n Arnica-käsivoiteella (vaimitäsenytoli), mutta vuosien saatossa kädet ovat käyneet yhä vaikeammiksi. Olen kokeillut niin paljon käsivoiteita, että siitä voisi kirjoittaa kirjan. Markettivoiteet eivät oikein tunnu tehoavan mitenkään, nykyään minulla on käytössä mm. Lipolan, Locobase Repair, Favora päiväkäyttöön, sitten joku myös apteekista oleva liimalle haiseva kauhistus (Avene?) ja myös hydrocortison-voidetta joudun laittamaan pahimpina hetkinä.

Yksi hyvä voide apteekista oli, jonka nimeä en kyllä enää muista, mutta sen maahantuonti lopetettiin, siinä oli karbamidia. Jotain muuta karbamidivoidetta olen kokeillut apteekkihenkilökunnan suosituksesta, mutta eipä ole ollut yhtä hyvää kuin se lopetettu voide.

Joka yö on käsissä kerros rasvaa ja puuvillakäsineet, mutta aamulla vessakäynnin ja käsienpesun jälkeen kädet ovat melkein yhtä pahan kuin illallakin. Aivan kuin kädet eivät ottaisi vastaan mitään voidetta. Onko kellään muulla tällaista ongelmaa? Ranteissa näkyy punainen raja jossain hihan paikkeilla, mistä näkee mikä on se pahin kuiva alue. Muutenkin olen kuivaihoinen, mutta kädet ovat se pahin kohta, niitä kun pitää kuitenkin useamman kerran päivässä pestä.

Onko käsiin saatavissa jotain hoitoja ja erilaisia hoitotuotteita, joilla niitä voisi auttaa? Naamalle ja jaloille on kaikkea mahdollista, mutta onko käsille? Suositelkaa jotain ja auttakaa naista hädässä!

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuivat, muttei sentään noin. Hyväksi olen havainnut Nivea Cremen (paksua tavaraa sinisessä peltipurkissa).

Vierailija
2/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Ruokavalio  kuntoon.2. Lakkaa liottamasta käsiäsi  vedessä ja vältä  käsiä lisää kuivattavien aineiden käyttämistä.

Karbamidia sisältäviä voiteita on vaikka kuinka paljon apteekin ulkopuolellakin, tsekkaapa tuoteselosteet.

Body Shopilla on yks kiva käsirasva, Hemp hand protector.Saa myös jalkavoiteena.

Eikä  mikään estä sua käyttämästä jalkarasvaa käsiin. Ihan samaa ainetta ne ovat kuin käsivoiteetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista ostettu Aqualan L tuntuu aika hyvältä, rasvaiselta. Tosin en kovin kuivaihoinen ole, joten en tiedä, saisitko tästä apua ongelmaasi

Vierailija
4/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushin Helping Hands.

Vierailija
5/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen

Vierailija
6/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle Weledan joku käsivoide (esim. tyrni tai granaattiomena) ja päälle Weledan Skin Food. Käsivoide kosteuttaa ja Skin Food lukitsee kosteuden ihoon. On luonnonkosmetiikkaa ja näillä itse paransin omat vastaavanlaiset vereslihakuivat käteni.

Vierailija
7/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schollin jalkavoide toimii tosi hyvin myös erittäin kuiville käsille. Haju on vähän ikävä mutta jos laittaa yöksi niin ei haittaa mitään.

Vierailija
8/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummeli on paras!

Vierailija
9/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tätä: Himalaya Multipurpose Cream -hoitovoide, tuubi 20 g.

Itselläni talvella kämmenselät ihottumalla ja rutikuivat, tuolla paranivat. Ensiksi kirveli parin ensimmäisen voitelun jälkeen mutta sitten iho rauhoittui ja parani.

Vierailija
10/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body Shopista hamppurasva for Hard Working Hands tms. Tuoksu ei mikään paras (mieto) mutta riittoisaa ja tehokasta.

Vierailija
11/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillu Loccitanen käsirasvaa? Tosi paksua ja kosteuttavaa. Tätä käytän yleensä talvisin kun iho kuiva.

Vierailija
12/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalle kuulostaa tuo sinun käsiesi kuivuus. Itse kävisin näyttämässä tilannetta ihotautilääkärille.

Vierailija
13/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaivana PPP, ja kaikki rasvat, voiteet ja öljyt testanneena sanoisin, että ainoa mikä auttaa on kädet yöksi paksuun vaseliiniin puuvillahansikkaissa. Päiväaikaan ohuempi kerros rasvaa+kertakäyttöhansikkaat+niiden päälle puuvillahansikkaat. N. tunnin välein käyttää niitä hansikkaita pois ja antaa ihon hengittää. Kertakäyttöhanskoja en muuten pitäisi, mutta tuntuu inhottavalta kun iho menee palkeenkielille ja takertuu sitten jokapaikkaan.

Vierailija
14/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan kädet tarvitsevat hieman hoitorutiinia, kun ne ovat noin kuivat. Yksittäisestä tuotteesta ei ehkä ole niinkään apua. Toki kannattaa rasvata käsiä usein (sulle varmastikin on jo muodostunut tiettyjä suosikkituotteita), mutta kaikkein parasta on tehdä muutaman kerran viikossa "käsihoito". Mä teen tätä aina kuivaan aikaan, ei varmaankaan tarvitse toteuttaa ihan joka ilta: otan märän rätin (mulla se on vaippaharso) ja haudon käsiäni sillä. Kun kädet tuntuvat kosteilta ja iho pehmenneeltä, otan Munkens bisalva -purkin (vaseliinipohjainen mehiläisvahaa sisältävä erittäin paksu voide, tätä saa ainakin luontaistuotekaupoista). Sivelen sitä monta kerrosta käsiin ja annan kuivua. Tästä on ollut oikeasti apua käsien kuivuuteen.

Rasvaksi käy varmasti joku muukin paksu salva. Oon käyttänyt joskus Bepantheniakin-

Vierailija
15/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut niihin merisuolakylpyjä? Ihan tavallinen ruokakaupan merisuola käy.

Vierailija
16/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten kuoria kädet illalla ennen kuin laittaa rasvat yöksi. Rasva imeytyy huomattavasti paremmin.

Vierailija
17/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Cienin SOS hand concentrate voidetta? Neutrogenalta löytyy myös vastaava concentrate käsirasva.

Vierailija
18/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joitain vuosia sitten "work hands" nimistä rasvaa verkkokauppa.comista kun kädet talvisin kuivat. Suosittelen ehdottomasti! Löytyisiköshän sitä vielä vihreässä purkissa...

Vierailija
19/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Locobase, Lipolan, Decubal ovat ainakin hyviä.

Vierailija
20/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti käsien pesu vedellä ja varsinkin saippualla! Puhdista kädet hieman kevyemmällä voiteella, eli laita reilusti voidetta, hiero ja pyyhi enimmät käsipaperiin.

Kokeile yöksi Bebanthen-salvaa eli sitä paksumpaa.

Lisää pehmeitä rasvoja ruokavalioon, esim. rasvaista kalaa, pähkinöitä, oliiviöljyä jne.

Juu, ja mene ihtotautilääkärille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi