Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinun työstäsi pitäisi maksaa palkkaa?

Vierailija
25.09.2018 |

Nykyään kun on normaalia, että osa tekee töitä ilman palkkaa, niin miksi juuri sinun työstäsi pitäisi maksaa palkkaa?
Oletko jotenkin parempi tai arvokkaampi ihminen kuin se joka puurtaa palkatta?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin arvokkaampi. Ilman minua firma olisi pulassa, sen huomaa aina lomieni aikana.

Vierailija
2/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että kovinkaan moni ei lähtisi näin pienellä palkalla töihin, kotona makaamalla sain satasen vähemmän.

Olen mielestäni palkkani ansainnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarvis, on niin kiva työ, että joskus harvoin yhtäkkiä havahtuu, et "nii joo, tästähän saa palkkaakin!" :)

Vierailija
4/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olen fiksummin hoitanut asiani kuin palkatonta työtä tekevä.

Vierailija
5/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman minunlaisiani kuntani ei pysty suoriutumaan lakisääteisista velvoitteistaan ja saa sakkoja. Kuntalaiset jäävät ilman tarvitsemiaan palveluja ja kolleegani nääntyvät töittensä alle. Olen töissä työvoimapula-alalla, päteviä minunkaltaisiani on aivan liian vähän tarpeeseen nähden ja jo sairaslomani aiheuttaa työnantajalle ongelmia.

Vierailija
6/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa työsuhdetta ilman palkkaa, koska työsuhteen määritelmä sisältää korvauksen tehdystä työstä:

"Työsuhde syntyy, kun työnantaja ja työntekijä sopivat työn tekemisestä, työ tehdään työnantajan johdon ja valvonnan alaisena ja työstä maksetaan palkkaa."

Jos nuo kohdat eivät täyty, kyse ei ole työsuhteesta.

Vierailija
7/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että kovinkaan moni ei lähtisi näin pienellä palkalla töihin, kotona makaamalla sain satasen vähemmän.

Miksi palkatta töitä tekevät eivät ole ansainneet palkkaa työstään?

Vierailija
8/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä kuinka moni olisi valmis ilmaiseksi vieraiden imisten ripuleita ja kusia vessoista kuuraamaan?

T. Siivooja ( nälkäpalkalla)

Vierailija
9/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole sairastunut vakavasti, eikä työnantasi ole mennyt konkkaan eikä siirtänyt toimintojaan kiinaan.

Vierailija
10/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle työttömälle tätä työtä on tarjottu ja edelleen on töitä tarjolla, mutta ei kelpaa kun palkka on pieni. Ja muutaman joille on tätä tarjottu, tiedän olevan nyt palkattomassa työssä, oma valinta.

Vierailija
11/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi etten tekisi tällaista työtä ilmaiseksi. 

Vierailija
12/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en muuten tee sitä.

Vierailija
13/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatta ei kukaan ole työsuhteessa. Voit olla työkokeilussa tai kuntouttavassa työtoiminnassa. Kumpikaan ei ole työsuhde. Työkokeilu tai työharjoittelu on tutustumista alaan ja mikäli ala näyttää sopivalle, kannattaa opiskelut hoitaa alta pois ja hakeutua oikeasti alalle. Kuntouttavassa työtoiminnassa ideana on antaa kuvaa millaista työelämä nykyisin on ja katsoa että pitkää kotona olleen työkyky ja esim. vuorokausirytmi hoituisi työelämää vastaavaksi. Missään näissä ei ole kyse aidosta työnteosta, johon palkattaisiin joku oikeasti jaa näitä työntekijöitä ilmankin voitaisiin hyvin olla.

Vierailija
14/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle työttömälle tätä työtä on tarjottu ja edelleen on töitä tarjolla, mutta ei kelpaa kun palkka on pieni. Ja muutaman joille on tätä tarjottu, tiedän olevan nyt palkattomassa työssä, oma valinta.

Työnantajassa vikaa?

Vierailija
15/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä mietin, miksi ihmeessä työstäni maksetaan palkkaa. Ei siksi, ettei se olisi kiireistä ja kuluttavaa, mutta koska nautin siitä. Mutta jos joutuisin työskentelemään elantoni eteen muualla, en ehtisi tehdä nykyistä työtäni. Eikä alani ole muuten mikään suosituin ja tavoitelluin, vaan ns. paskaduuni joka nyt vain sattuu sopimaan minulle. Yleensä työstä maksetaan palkkaa siksi, että muuten sitä ei kukaan tekisi.

Vierailija
16/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajassa vikaa?

Ei vaan palkassa ja varmaan myös itse työssäkin monen mielestä (siivous).

Vierailija
17/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin työttömäksi 15 vuoden työuran jälkeen, enkä kelvannut edes palkattomaksi harjoittelijaksi mihinkään 😯

Se oli todella silmiä avaava kokemus.

Jonkun aikaa tilannetta ihmeteltyäni perustin yrityksen. Heti kun lopetin töiden hakemisen ja aloin myymään osaamistani, töitä alkoi löytymään.

En vieläkään ymmärrä miksi tilanne on tämmöinen.

Palkkatyöhön en kelpaa, en edes palkattomaksi harjoittelijaksi, mutta työstäni ollaan valmiita maksamaan suuriakin summia jos teen työn yrittäjänä. Vika ei voi olla osaamisen tasossa eikä työn laadussa.

Jos en olisi perustanut yritystä, kilpailisin edelleen jostain palkattomista harjoittelupätkistä.

Vierailija
18/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. kutsumusammatissa. Kutsumus ei kuitenkaan elätä ketään, joten palkkaa tarvitaan ruokaan, asuntoon, vaatteisiin jne.

Vierailija
19/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta et kuitenkaan sen enempää. Palkattomien töiden tekijöiden sosiaaliturva maksetaan sinunkin verovaroistasi.

Se on kuin syöpä jota ensin huomaa, kun sen huomaa on jo tuho lähellä.

Se napsii työpaikat, estää uusien syntymisen.

Vierailija
20/50 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstäni pitää maksaa jotta en olisi yhteiskunnan elätti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi