Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljä suomalaista otettu kiinni epäiltyinä Kiihtelysvaaran kirkon palosta

Vierailija
25.09.2018 |

Poliisi on ottanut kiinni neljä joensuulaista rikoksesta epäiltyinä liittyen Kiihtelysvaaran kirkon paloon. Heidät otettiin kiinni kotietsintöjen yhteydessä. Tulipaloa epäillään tahallaan sytytetyksi.

Poliisi ei kerro epäiltyjen ikää, sukupuolta eikä kiinniottopaikkaa tässä vaiheessa julkisuuteen.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005840417.html

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä näytä tarvittavan ketään maamme ulkopuolelta tulleita kultturiamme hävittämään, kun se hoituu täällä kätevästi kansamme omin voiminkin ja ihan omatoimisestikin vielä ...

Vierailija
22/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä riittää tekijöillä maksamista loppuiäksi.

Eikös sen kirkon kerrottu olleen joskus 1700-luvun puolella rakennetun ?

Mainittiin kai, että sen perustamisen  (oliko se nyt 250-...) vuotisjuhlat olivat aivan kynnyksellä ja niihin oltiin jo kunnassa valmistautumassakin, mutta sitten tulikin tämä tulipalo ja hävitti, mutta että alttaritaulun suntio sai( ...kertomansa mukaan vielä  enkelten avustuksella kai) kammettua ulos sieltä palavasta kirkosta.)

No, jäipähän nyt edes se    ja siitä ja sen pelastamisesta(...ainakin näin 'maallisessa mielessä') on kuitenkin kiittäminen yksin häntä- eli siis tuota suntiota.

Suomalaisen rakentamistaiteen ja puuarkkitehtuurin kulttuuriperintönä ja -näyttönä tuo kirkko  irtaimistoineen kaikkineen oli  rakennushistoriallisesti aivan  korvaamattoman arvokas sinänsä ja on  siis menetyksenä tietenkin aivan samaa luokkaa.

Paljon oli sekin kirkko aikaa kestänyt ja uhmannut, mutta palaahan se toki puu, palaa se ,vaikka olisi siitä tehty rakennus sitten aivan vastarakennettukin ...

Kyllä sen syttymään saa kuka vaan , eikä siihen paljon älyäkään  tarvita, eikä paljon osaamistakaan ...

Sen nämä neropatit nyt kai halusivat todistaa, tai sitten vain hevimetallibändinsä innoittamina sytyttää hulmauttivat ilmiliekkeihin huvikseen.

No,käyttämiensä  aineiden höyryt kun haihtuvat pojilla päästä kuulusteluissa, niin voi siinä hymy vähän hyytyä heiltäkin tapauksen johdosta....

(Eli kun aletaan selvittää  pöytäkirjaan olivatko kenties HE sitä johtamassa...)

Surullinen ja kuvottava teko. Onneksi suntio toimi ripeästi.

Ketkä he?

No tietenkin ne  'he', joita siitä nyt siis epäillään ja kuulustellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon kirkon polttaja taitaa maksella vieläkin laskua?

Olisko päässyt vielä alkuunkaan?

Vierailija
24/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Black metallilla epäillään olevan yhteyttä asiaan.

Siis tää olis niiiin ysäriä...

"Jos lapsesi pukeutuu mustaan, hän on todennäköisesti saatananpalvoja" näin 90-luvulla valistettiin:D. Taisi olla jopa rikosraportissa. Mutta tosiaan ikäviä nämä kirkonpolttamiset. Osa kulttuurihistoriaa taas meni. Toivottavasti tekijät saadaan kiinni ellei vielä saatu.

Vierailija
25/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaltakin kotipaikkakunnaltani mistä olen lähtöisin, on poltettu kirkko. Ja kyllä se muuten kovaa kirpaisi, vaikken uskonnollinen ole enkä kirkkoon kuulunut silloinkaan. Siinä paloi niin paljon kulttuurihistoriaa ja iso osa omaakin lapsuutta ja nuoruutta, puhumattakaan siitä miten se oli ollut osa oman suvun vaiheita jo kauan. Ja näin koki varmaan moni muukin.

Vierailija
26/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Vaikka kyseessä kirkko, niin se on vain rakennus muiden joukossa.

Helsingissä on pistetty maantasalle kokonaisia kaupunginosia uusien rakennusten tieltä, Vallilat ja muut... Kukaan niiden perään ole itkenyt.

Itse en kirkkoa polttaisi, mutta toki se antaa enemmän lämpöä kuin kristinusko noin yleensä.

Vierailija
27/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on pistetty maantasalle kokonaisia kaupunginosia uusien rakennusten tieltä, Vallilat ja muut... Kukaan niiden perään ole itkenyt.

Itse en kirkkoa polttaisi, mutta toki se antaa enemmän lämpöä kuin kristinusko noin yleensä.

Minä oon itkeny, vaikken helsinkiläinen ookaan.

Vierailija
28/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ateisti pk-seudun ulkopuolelta, ja kyllä minua kiukuttavat sekä kirkonpolttamiset että Helsingin vanhojen alueiden runtelu.

Vierailija
29/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jää Ilosaarirokit väliin.

Onnia paljon onnia viisaasta ratkaisusta.