Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni lapsi ja harrastukset, mitä mieltä?

Vierailija
25.09.2018 |

Lapseni on aina ollut eläväinen ja liikunnallinen. Varsinkin pallopelit ja musiikkiliikunta ovat innostaneet ihan taaperosta.

Ajattelin, että vauvana aloitetun muskarin lisäksi joku liikuntaharrastus olisi hänestä hauskaa, hän on nyt 3v. Päätin, että käydään kokeilukerralla tanssissa ja palloliikuntaleikkikoulussa ja valitaan mieluisampi.

Nyt lapsi on ihan superinnostunut molemmista. Hinkuu koko viikon, että koska pääsee taas palloilemaan ja tanssimaan. Ja kun päiväkotipäivän jälkeen sanon, että tänään on jompikumpi harrastus, on jo lähtökuopissa eteisessä.

Ajattelin sitten jättää muskarin pois. Mutta lapsi nosti metelin. Menee myös muskariin tosi mielellään ja puhui kesätauolla muskariin menemisestä koko ajan.

Mutta onko 4-vuotiaalle 3 harrastusta liikaa?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole liikaa kotihoidossa olevalle mutta päiväkotilapselle on paljon.

Tuntuu vaan, että varsinkaan tuota liikuntaa rivät päiväkodissa saa tarpeeksi. Yhtenä päivänä viikossa on ohjatumpaa liikuntaa, muuten lapset nököttävät pienellä pihalla.

Mikset mene lapsen kanssa ulkoilemaan kello 15-17?

Kyllä me joka päivä ulkoilemme. Mutta muut perheet ilmeisesti eivät. Lapsi kaipaa leikkikavereita, mutta arki-iltaisin ei leikkipuistoissa ole yleensä kuin me ja joitain koululaisia. Missä ovat kaikki pikkulapset vanhempineen? Eivät ainakaan ulkona klo 17-18.30.

Vastaus on tuolla yllä. He ulkoilee päivähoidon jälkeen.

Ja sen jälkeen lapsi saa rauhassa rauhoittua kotona. Sen sijaan että virittäisivät leikki-ikäisensä kuin mopon ylikuntoon joka ilta.

No eivät kyllä ulkoile silloinkaan. Me olemme päivästä riippuen 1,5-3 tuntia ulkona klo 14-18.30 välisenä aikana eikä lapseni ikäisiä tenavia juuri leikkipuistoissa näy.

Ja iso osa vanhemmista hakee lapset vasta klo 16-17 välillä.

Olen yrittänyt sopia lapsen kavereiden kanssa ulkoiluleikkitreffejä, mutta ei näiden perheille sovi, kun iltaisin harrastaa joko isommat sisarukset tai vanhemmat. Tai lapset itse.

MIKSI  sen sinun lapsesi pitäisi päivähoitopäivän jälkeen vielä saada lapsiseuraa?

Olet kyllä tosi rasittava provo. Ei kukaan ole noin tyhmä.

Koska on sosiaalinen. Kaipaahan aikuibenkin työpäivän jälkeen vielä muiden ihmisten seuraa eikä hautaudu poteroon.

En minä ainakaan kaipaa. Ihanaa kun saa työpäivän jälkeen nimenomaan hautautua poteroon ja olla ihan rauhassa yksikseen. Mutta minä olenkin surkea introvertti. Lapsesi kuulostaa sosiaalisemmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi