Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että pettämisellä alkanut suhde kestää?

Vierailija
24.09.2018 |

Eli tilanne: vaimo ja mies käy lapsettomuushoidoissa ja mies pettää. Ja mies on pettänyt aiemminkin. Mies alkaa parisuhteseen eron jälkeen tämän naisen kanssa, jonka vuoksi edellinen parisuhde tuli päätökseen. Millä todennäköisyydellä mies pystyy muuttumaan ja millä todennäköisyydellä pettää uuttakin kumppania? Mielipiteitä ja kommentteja?

Nimim. Utelias sivusta seurannut

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozzyllä ja Sharonilla on kestänyt.

Ozzy on tunnustanut pettäneensä Sharoniakin. Toki ovat edelleen yhdessä.

Vierailija
22/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa en usko, että mies muuttuu vaan varmasti pettää tätä uuttakin naista ellei ole jo pettänyt. Kun kerran kävi lapsettomuushoidoissakin aiemman naisen kanssa ei voinut olla suhde niin kamalassa kunnossa, että ei olisi ollut mitään kiintymystä toiseen. Ei tule kestämään on minun ennusteeni. Tämä uusi nainen saa tasan mitä ansaitsee.

Paitsi jos nainen vaati ja pakotti, että mennään lapsettomuushoitoihin, ja mies ei ollut niin innoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä. Karma is a bitch.

Ei karmaa oo olemassakaan. Tiiän kauheita k-päitä, jotka porskuttaa menestyksestä toiseen, ja supermukavia ihmisiä, joille sataa koko ajan kakkaa niskaan.

Vierailija
24/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se kestää jos uusi nainen katsoo pettämistä läpi sormien. Karma iskee tässäkin tapauksessa kuin märkä rätti kasvoille ja mies pettää tätä toista uutta naikkosta satavarmasti. Siinäpä sitten taas on hauskaa

Vierailija
25/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahdollista, että osa pettämisestä alaneista suhteista estää. Kuitenkaan tässä ap:n esittämässä tapauksessa uskon, että todennäköisyys on heikko. Pääasia, että tapauksen vaimo pääsi miehestä eroon vaikka se pahalta tuntuukin. Ei ollut mikään eliittikumppani tosiaan tuon tapauksen mies. Jos oma mieheni alkaisi sujteeseen toisen kanssa miettisin toki ensin mikä suhteessamme ei riittänyt ja sattuisihan se. Loppujen lopuksi en kuitenkaan jäisi kaipaamaan vaan kyllä se kunnioitus loppuisi myös omalta osaltani. Mainittakoon vielä, että todella hyvä, ettei ap:n tapauksen parilla ollut niitä lapsia.

Vierailija
26/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa en usko, että mies muuttuu vaan varmasti pettää tätä uuttakin naista ellei ole jo pettänyt. Kun kerran kävi lapsettomuushoidoissakin aiemman naisen kanssa ei voinut olla suhde niin kamalassa kunnossa, että ei olisi ollut mitään kiintymystä toiseen. Ei tule kestämään on minun ennusteeni. Tämä uusi nainen saa tasan mitä ansaitsee.

Paitsi jos nainen vaati ja pakotti, että mennään lapsettomuushoitoihin, ja mies ei ollut niin innoissaan.

Munaton mies jos ei osaa tuollaisesta kieltäytyä. Eikö olisi helpompi vain lähteä eri suuntiin vai oliko taustalla puhdas viha naista kohtaan, että piti erota näin. Oma veikkaukseni on edelleen, että mies on ikuinen pettäjä.

Vierailija
27/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän tilanteessa, jossa mies petti avopuolisoaan minun kanssani. Hän kertoi jälkeenpäin, että halusi todella päästä irti huonosta suhteesta. Minulle hän on ollut uskoakseni hyvin uskollinen aviomies ja olemme olleet yhdessä jo 36 vuotta.

Samoin. Miehen ex oli käynyt vieraissa ensiksi. Mies yritti päästä hänestä eroon, mutta sitkeästi soitteli vielä meidän häiden jälkeen ja lupaili pimppaa, risteilyjä ym lahjuksia sekä täydellistä anteeksiantoa kunhan vaan mies palaisi hänen luokseen. Olemme olleet 32 vuotta naimisissa ja 34 v yhdessä uskollisesti ja onnellisesti.

Apn kuvailemassa tilanteessa lapsettomuus ja siihen liittyvät hoidot ovat suhteelle kova rasitus. Toiset hitsautuu siinä tiiviimmin yhteen ,toiset eroaa. Toki fiksumpaa olisi erota ensin ja sitten alkaa uusi suhde, mutta elämä ei mene aina niinkuin strömsöössä. Suhteessa, jossa ei ole ylimääräisiä paineita mies voi olla uskoakseniaivan uskollinen.

Vierailija
28/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kestää siinä missä muutkin suhteet. Uskon myös siihen, että liitto jossa on pettämistä on jollain tapaa mätä eli puoliso on väärä. Tapapettäjät ovat asia erikseen, he tuskin pysyvät uskollisina ikinä.

Vierailija
29/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet parisuhteista alkaa pettämällä koska vähintään toinen osapuoli vaihtaa partneria lennosta. Aikalailla normaali suhde tusta siis on luvassa, vaikka eipä monikaan enää nykyisin katsele samaa puolisoa vuosikymmenestä toiseen.

Vierailija
30/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "kestää". Nykyaikana on ihan normia vaihtaa kumppania 3-5v. välein, eli jos määritelmäsi kestosta on tuo, niin kyllä varmasti.

Vierailija
31/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettää jatkossakin.

Jos tai oikeastaan kun ihminen ei kunnioita puolisoaan, niin hän pettää takuuvarmasti.

Ei kunnioita puolisoa, "ratkaisu" huonoon oloon ja ongelmiin suhteessa on lähteä vieraisiin, huono itsetunto vaatii muiden naisten/miesten ihailun saamista, jne, jne. Mitä kenenkin pettämisen taustalla on. Joka tapauksessa, ei se vaihtamalla parane tämmöisille tyypeille kun ongelma on omassa pääkopassa.

Vierailija
32/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
33/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aussimimmi yritti iskeä minua baarissa kertomalla, että hänen vanhempiensakin suhde alkoi pettämisestä. Ei toiminut.

Vierailija
34/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensää tie ihmiseen käytöksesssä muutokseen on se että ihmineen kykenee itselleeen selvitttämään ja käsittämäään ja käsittelemäään sen asiaan.

Vierailija
35/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mies on pakotettu lapsettomuushoitoihin samalla tavalla kuin jotkut miehet on pakotettu naimisiin? Millainen mies on sellainen ettei osaisi mielipidettään sanoa? Ei kai kukaan voi mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota kohtaan ei tunne kiintymystä?

Tiedän että mies kertoi rakastavansa tätä naista jota petti, mutta mitä se rakkaus hänelle tarkoitti, niin sitä en tiedä. Tämä mies oli sarjapettäjä, joka ei tunnistnut edes kiinni jäädessään. Ap

Vierailija
36/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini petti avomiestään pari vuotta, seurusteli siis kahden miehen kanssa samaan aikaan. Lopulta valitsi tuon pettämiskaverin ja ovat olleet jo lähemmäs 20 vuotta yhdessä.

Toisessa tapauksessa pettäjä oli mies, tosin säätöä kesti vain joitain viikkoja ennen eroa. Nyt ovat olleet yhdessä yli 12 vuotta.

Vierailija
37/45 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petettynä ja toisen takia jätettynä luulen että ei kestä, toki se riippuu. Entiseni tuntien hän ei ole koskaan ollut yksin ja on aina katsonut toista sillä silmällä, jos on näyttänyt siltä että edellisen suhde alkaa menettää hohtoaan. Minun kohdallani kävi niin, vaikkei meillä ollut ystävyyttä enempää mitään kun eksä oli edellisensä kanssa (koska ajattelin että varattuihin ei kosketa, mutta tietämättäni eksäni petti ns. henkisesti edellistään avautumalla suhteestaan ja sen ongelmista minulle. Olin sellainen olkapään tarjoaja ja lohduttaja, muutaman kuukauden kuluttua erosta olinkin uusi tyttöystävä kun eksä myönsi että on ihastunut minuun) Minun olisi pitänyt antaa hänen käsitellä eroaan rauhassa, mutta olin teini-ikäinen enkä tajunnut sitä silloin. Luulen että vaikka emme olisi alkaneet seurustelemaan uusi olisi löytynyt joka tapauksessa, hän oli suosittu ja suurin osa kaveriporukasta oli naisia tai siihen aikaan ns. tyttöjä.   Sitten alkoi korkeakouluopinnot ja koulupäivät, mistä eksäni uusi nainen löytyi.  Minulle väitettiin ettei heidän välillään ollut mitään kaveruutta enempää. Luotin mieheen, mutta kävikin näin. Hän oli mennyt ensimmäisen lukuvuoden päättymisbileissä naisen luo yöksi ja ennen sitä he olivat vähän hommailleet. Luulen että teki juuri sen saman kuten teki edelliselleen minun kanssani: haki olkapäätä, mutta tässä tapauksessa naista ei näyttänyt kiinnostavan oliko mies varattu vai ei. Nainen oli ihastunut eksääni. En kuullut itse mieheltä vaan ystävältä tästä monen kuukauden kuluttua erosta, että minua oli petetty (ja miehellä kesti muuttaa asunnosta pois, ei jostain syystä suostunut tämän uuden luokse menemään vaikka tiesin heidän seurustelevan koska noh, pitihän heidän siitä Facebookiin julkaisu pistää vaikka virallisesti asui minun kanssa samassa osoitteessa ja epäilyni heräsivät heti) Minä väsynyt ja eroa käsittelevä en jaksanut mieltäni tuoda esille, koska eihän siitä mitään apua ollut. Nainen sitä paitsi oli toivonut että minä toisin kärsimykseni esille mutta päätin näyttää että tällä ei ole vaikutusta koska jos mies oli pettänyt ja nainen oli tietoisesti varatun kanssa alkanut säätämään niin pari ansaitsi toisensa.

Olen nykyään suhteessa miehen kanssa, joka sopii minun kanssani yhteen paremmin kuin pettäjäeksäni ikinä eli onni onnettomuudessa sanoisin. Nykyiseni myös totesi että minä kuten ehkä jotkut muutkin petetyt naiset tai miehet annoimme arvokkaimman asian, mitä jotkut eivät osaa ymmärtää tai arvostaa: luottamusta. Onneksi nykyiseni vaikuttaa arvostavan sitä, että luotan häneen kokemuksestani huolimatta. Eksäni tehköön mitä huvittaa. Tämä hänen uusi nykyinen avovaimonsa teki palveluksen, kun paljasti että mies olikin petturi ja sain mahdollisuuden löytää itselleni sopivamman.

Oman eksäni kohdalla näyttänee toistuvan sellainen samankaltainen kaava: kun edellinen suhde alkaa kyllästyttää tai huuma heikkenee, etsitään se toinen ensin ennen kuin erotaan (ero vasta, kun seuraava kohde on varma ja edellinen jätetään itkemään). Hän ei uskalla olla yksin. Taitaa olla joillakin ihmisillä vieläkin iso ongelma tuo, ettei osata olla yksin vaan aina on oltava parisuhteessa. Itse olin yksin yli vuoden ennen kuin tapaisn nykyiseni ja ihan omasta tahdostani.

Jotkut pettäjät jatkavat käytöstään, kun taas osa katuu ja oppivat virheistään. Kuitenkin jotkut pettäjät jotka tiedän eivät ole oppineet virheistään valitettavasti...

Vierailija
38/45 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä/mitkä piirteet tekee ihmisestä sellaisen, ettei osaa lainkaan olla yksin? Minusta tämä on jonkinlaista reppanuutta ja epätasapainoisuutta.

Vierailija
39/45 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä petin ex miestäni, ja nyt olen ollut tämän miehen kanssa yli 10 vuotta ja odotan sitä päivää kun petän :D

Vierailija
40/45 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää jatkossakin. Vain tyhmä luulee, ettei petä. Jeppekin jatkaa lähes aina juomistaan, vaikka joku luulee muuta. Sama asia eri muodossa.