Minkälaista on normaalilikainen pyykki? Entä erittäin likainen?
Onko normaalilikaista pyykkiä esim. jos vaatetta on pidetty päivän tai pari, mutta aika likaisella iholla? Eli ei ole peseydytty päiviin? Vaatteen kainalot haisee hielle ja alushousuissa on pieniä virtsankarkailutahroja? Vai meneekö jo erittäin likaiseksi? Pesen 60 kympissä tietysti, mutta mietin tätä siksi, että käytänkö oikean määrän pesuainetta. (Ja kyllä kyse on omista vaatteistani ja tiedän, että olen ällöttävä, mutta enpä ihmisten ilmoilla liikukaan. Ja joo outo aloitus, mutta kaipaisin silti vastauksia.)
Kommentit (10)
Erittäin likainen = inttivaatteet (joita monia ei saa pestä kotona), korjaamoukkojen vaatteet ym.
Ja tarkennuksena että alushousuja on pidetty vain muutaman tunnin. Vaihdan jatkuvasti niitä
tuon virtsankarkailun vuoksi. Ap
Miten niin muka inttivaatteet ovat erittäin likaisia? Ja niitä ei saa sen vuoksi pestä kotona, kun niihin laitetaan esimerkiksi homehtumisen estävää kemikaalia. Mutta että erittäin likaisia? Häh?
Hahaha repesin tälle omalle aloitukselle 😂 kaikkea sitä pitää kysyä ja yksityiskohtia myöten. 😂 Ap
Kyl ne erittäin likaiset on semmoisia, missä on mutatahroja tai jos nyt lautasellisen spaghetti bolognesea olet heittänyt väärin päin syliisi :) Noi hiki- ja pissatahrat on vielä ihan "normaalilikaisia".
Mulla on tuon lisäksi vielä "kevyesti likainen" -kategoria, lähinnä työvaatteet (toimistotyö) jotka pesen yleensä 20 minuutin pesuohjelmalla, so. kunhan vähän huuhtoutuvat (kahden päivän käytön jälkeen).
Vierailija kirjoitti:
Ja tarkennuksena että alushousuja on pidetty vain muutaman tunnin. Vaihdan jatkuvasti niitä
tuon virtsankarkailun vuoksi. Ap
Kannattaisiko hakea jotain apua virtsankarkailuun tai edes käyttää jotain suojaa housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuon virtsankarkailun vuoksi. ApKannattaisiko hakea jotain apua virtsankarkailuun tai edes käyttää jotain suojaa housuissa.
ei ole apua saatavilla tähän mun lajiin ja suojat hautoo. Mieluummin kotioloissa vaan vaihdan ja pesen niitä alkkareita. On niin lievää tämä että pärjään näin. Toki jos lähden jonnekin niin laitan suojan. Ap
Erittäin likainen on, jos esim. pitkät housut pysyy itsestään pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Hahaha repesin tälle omalle aloitukselle 😂 kaikkea sitä pitää kysyä ja yksityiskohtia myöten. 😂 Ap
Kaikkea sitä voi kysyä anonyymina, onneksi. :)
Itse en osaa neuvoa, mutta kyllä virtsankarkailut yms kuuluisi lähteä. Itsell'ni kova valkovuoto mikä joskus jää pöksyihin tai ainakin joku jälki vaikka kovalla pesisin. Ehkä kannattaa koittaa toista pesuainetta? Ja ehkä pöksyjä vois pestä kovemmallakin?
Ja 60 asteessa piti kirjoittaa. Ap