Seuraava pääministeri voisi olla nainen. Kuka olisi sopiva?
Kommentit (83)
RKP:n puheenjohtaja Anna Maja Henriksson
Annika Saarikko on Suomen sujuvasanaisin nainen ja puheissa on myöskin asiaa.
Miksi Maria Veitola ei ole politiikko?
Oon tykännyt Jutta Urpilaisesta. Ei luhistunut edes pahasta rääpimisestä ja naisvihasta jota sai osakseen. Kestävä kuin kallio. Tuskin vain tätä nähdään, voi olla ettei halua itse enää nousta isoon asemaan, kun tietää ettei se helppoa ole.
Jos ette äänestä persuja alan kiukuttelemaan
Vierailija kirjoitti:
Anneli Jäätteenmäki
Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Hän ei ehtinyt viimeksi oikein päästä vauhtiinkaan.
Tulee mieleen Anneli Jäätteenmäki ja Jutta Urpilainen.
Berneriä nyt ei ainakaan. Pojista kaavaillaan Petteriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkonen toimi kansanedustaja Suvi Lindénin avustajana vuosina 2008–2009. Hänet valittiin vuoden 2011 eduskuntavaaleissa kokoomuksen kansanedustajaksi 5 897 äänellä.[7] 2015 eduskuntavaaleissa Pelkonen uusi paikkansa 15 964 äänellä, mikä oli suurin henkilökohtainen äänimäärä Helsingin vaalipiirissä ja viidenneksi eniten koko maassa.[8][9]
Eduskunnassa Pelkonen on varsinainen jäsen lakivaliokunnassa ja tulevaisuusvaliokunnassa sekä varajäsen suuressa valiokunnassa ja puolustusvaliokunnassa. Vuodesta 2011 hän on ollut Yleisradion hallintoneuvoston jäsen.[10][1]
Tähän lisäisin vielä, että Pelkonen on valtiotieteiden maisteri. Moni tuntuu kuvittelevan, että hän on jotenkin sattumalta päätynyt politiikkaan julkisuuden kautta, kun on niin nättikin... :)
t.44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkonen toimi kansanedustaja Suvi Lindénin avustajana vuosina 2008–2009. Hänet valittiin vuoden 2011 eduskuntavaaleissa kokoomuksen kansanedustajaksi 5 897 äänellä.[7] 2015 eduskuntavaaleissa Pelkonen uusi paikkansa 15 964 äänellä, mikä oli suurin henkilökohtainen äänimäärä Helsingin vaalipiirissä ja viidenneksi eniten koko maassa.[8][9]
Eduskunnassa Pelkonen on varsinainen jäsen lakivaliokunnassa ja tulevaisuusvaliokunnassa sekä varajäsen suuressa valiokunnassa ja puolustusvaliokunnassa. Vuodesta 2011 hän on ollut Yleisradion hallintoneuvoston jäsen.[10][1]
Tähän lisäisin vielä, että Pelkonen on valtiotieteiden maisteri. Moni tuntuu kuvittelevan, että hän on jotenkin sattumalta päätynyt politiikkaan julkisuuden kautta, kun on niin nättikin... :)
t.44
Sinä olet yksinkertainen
Vierailija kirjoitti:
Jos ette äänestä persuja alan kiukuttelemaan
Minä kannatan Laura Huhtasaarta. Siinä on nainen paikallaan ja erinomainen pääministeri olisi.
Paula Risikko, kansakunnan äitee!
Sari Essayah, Päivi Räsänen tai Laura Huhtasaari.
Luotettava ja ahkera ja järkinainen on Paula Risikko.
Todellista tasa-arvoa on se, että pääministeriksi ei valita sukupuolen mukaan... ;).
Ei ole ketään sopivan oikeudenmukaista ja terveen järjen omaavaa naista politiikassa tällä hetkellä. Eipä taida kyllä olla miestäkään noilla kriteereillä... Jos äänestät oikeisto-keskustaa, niin sosiaaliset oikeudet häviää pikku hiljaa ja koko maa yksityistetään. Jos äänestät SDP-vasemmistoa, niin alkaa mamu-paapominen ja kaikkien marginaalien päähän taputtelu --> normi veronmaksajan v-tus-käyrä nousee.
Onneksi vihreät pelasivat itse itsensä vaaleistä ulos, niin on yksi huono vaihtoehto vähemmän mietittävänä. Kiitos Touko ;).
Keskusta pelaa myös itseään ulos Sipilän johdolla. Ja ainut kriittinen puolue on persut.
Sari Essayah olisi varmaan ekonomina hyvä valtionvarainministeri. Harmi, että hänen puolueestaan löytyy monenlaista fundamentalistia ja äänestäjät eivät äänestä ehdokkaita vaikka puolueenjohtaja olisi kuinka fiksu hyvänsä. Erityisesti Räsänen vaikuttaa hanakalta vetämään mattoa Essayahin jalkojen alta.
Naipääministerisuosikkini olisi Jutta Urpilainen tai Sanna Marin. Heistä molemmat taitavat nyt viettää vielä pikkulapsiperhe-elämää?