Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syttyy sota miten aiot toimia?

Vierailija
23.09.2018 |

Oletko tehnyt suunnitelmia sodan syttymisen varalle, jos kyllä, minkälaisia?

Joutuisiko miehesi/ sinä itse sotaan? Miten perheeai tulisi pärjäämään?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun sujuvaa venäjää ja esitän venäläistä.

Vierailija
42/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykypäivä "syty sotaa".

Venäjä valloitti Kriminkin yksittäisistä sotilastukikohdista käsin ns vihreillä miehillä eli sotilailla, jotka eivät olleet minkään maan alaisuudessa. Käsi ylös, onko kukaan kuullut, että Suomessa olisi venäläisillä maa- ja kii teistömistuksia? Esim strategisilla alueilla...

Siihen yhdistyi voimakas hybridivaikuttaminen ja yleisen mielipiteen muokkaus, sitähän näkee täällä palstallakin putintrolleina. Sitten he järjestivät "kansanäänestyksen" liittymisestä Venäjäön kysyen käytännössä, että liitytäänkö heti vai samantien.

Eli perinteiset sodat ovat aika mennyttä aikaa.

Sinun "putintrollit" on tavallisia suomalaisia jotka on kyllästyneet herrojen metkuihin. Mä tiedän ainakin yhden. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a.. mitä hyötyä minun kaltaisesta kehitysmaan pikku ry s s äs tä voisi olla suomelle?

Pyytäkää niitä hyviä poikia kultapoikia mitä tänne on nyt tullut geelattuine tukkineen. Nehän osaa kaiken ja on niin hyviä ja seksikkäitä. Minä pikku rysy olen vain teidän mahtavien suomalaisten ja somalialaisten tiellä.

Vierailija
44/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syty. Mutta jos syttyisi, niin lähtisin eräälle suurelle järvelle. Siellä kalaa syömällä ja halkoja hakkaamalla pärjää elää saarissa vaikka kuolemaan asti. Veneet, pelit ja varusteet sekä koira tottakai on.

Vierailija
45/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan lähde sotimaan. Luultavasti menen vankilaan.

Niin, tai monttuun. Sota on sotaa ja kansa kestää sen leikkauksen, jolla se vapautetaan valansa vannoneiden petturuudesta.

Todelliset petturit antoivat itsenäisyyden pois. Minun vala ei päde ja näiden herrojen sotia en sodi.

Sinulta ei kysytä sotatilassa mitä sinä haluat, vaan annetaan määräykset. Ja sinä noudatat niitä, halusit tai et. 

Vierailija
46/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saari yksinäisellä paikalla olisi hyvä sijoituspaikka perheelle. Perheiden isät sitä sitten menevät tykin ruuaksi. Surullista. Liian kauanhan tätä autoa kestikin. Halvalla myitte hyvän maan.

Vierailija
47/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai monttuun. Sota on sotaa ja kansa kestää sen leikkauksen, jolla se vapautetaan valansa vannoneiden petturuudesta.

Todelliset petturit antoivat itsenäisyyden pois. Minun vala ei päde ja näiden herrojen sotia en sodi.

Sinulta ei kysytä sotatilassa mitä sinä haluat, vaan annetaan määräykset. Ja sinä noudatat niitä, halusit tai et. 

Sanotaan nyt näin, että tietty määrä tulivoimaa omistuksessa ja ennen kaikkea kyky käyttää sitä takaa sen, että on "jonkin verran" sanomista asiaan.

Vierailija
48/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos heittäydyn maahan meritähdeksi ja en suostu mihinkään?

Vierailija
49/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt varastoja. Puuta, ruokaa ja aseita ja ammuksia. 

Vierailija
50/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan tontin Airistolta ja vietän siellä kymmenisen vuotta ilman että ketään kiinnostaa.

Mutta älä hemmetissä mene veronkiertoa tekemään! Siellä on poliiseja konepistoolit ojennettuina ja lentokone pörrää taivaalla...

Vierailija
51/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos heittäydyn maahan meritähdeksi ja en suostu mihinkään?

Sinut ammutaan. Sota-aikana on voimassa sotalaki, jolloin niskoittelevat vellihousut tapetaan.

Vierailija
52/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ryöstelemään ja kiidän hullunkiilto silmissä pitkin metsiä.

Vierailija
53/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies menee sotaan, minä kotirintamalla.

Suomessa maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia, eikä se tarkoita vain armeijaa, vaan yhteiskunnan kaikkia toimintoja.

Kohta putintrolli tulee spämmäämään ketjua kommenteillaan, kuinka muka Suomea ei kannata puolustaa ja kannattaa muka paeta maasta. Vastaan jo etukäteen, että meillä on maailmanmittaluokassa huippukorkea maanpuolustustahto tutkitusti ja yksi koko maailman isoimmista ja pätevimmistä armrijoista. Niin, todellakin yksi isoimmista. Se johtuu pakollisesta asevelvollisuudesta, esim Saksassa kadutaan nykyään päätöstään siirtyä pieneen palkka-armeijaan, ovat kateellisia meille.

https://www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.asp?co…

Montako lentotukialusta Suomella on? Entas sukellusveneita?

Vierailija
54/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Ilkka Remeksen "jäätyvä helvetti" ja "kiirastuli" , joita aihe mietityttää. Siinäpä koko keissi on tiivistettynä.

Vierailija
55/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag skulle vilja resa till Sverige. Tack för pakkoruotsi. 

Vierailija
56/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan nyt näin, että tietty määrä tulivoimaa omistuksessa ja ennen kaikkea kyky käyttää sitä takaa sen, että on "jonkin verran" sanomista asiaan.

Ei puolustusvoimat tuollaista jäisi pelkäämään. Sinä voisit olla huono esimerkki muille. Et pysty yksinäsi taistelemaan, jos armeija tulee hakeen

Vierailija
57/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies menee sotaan, minä kotirintamalla.

Suomessa maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia, eikä se tarkoita vain armeijaa, vaan yhteiskunnan kaikkia toimintoja.

Kohta putintrolli tulee spämmäämään ketjua kommenteillaan, kuinka muka Suomea ei kannata puolustaa ja kannattaa muka paeta maasta. Vastaan jo etukäteen, että meillä on maailmanmittaluokassa huippukorkea maanpuolustustahto tutkitusti ja yksi koko maailman isoimmista ja pätevimmistä armrijoista. Niin, todellakin yksi isoimmista. Se johtuu pakollisesta asevelvollisuudesta, esim Saksassa kadutaan nykyään päätöstään siirtyä pieneen palkka-armeijaan, ovat kateellisia meille.

https://www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.asp?co…

Montako lentotukialusta Suomella on? Entas sukellusveneita?

Onhan meillä Vesikko. 

Vierailija
58/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksais kyllä lähtee jonkun Rehnin, Halosen, Stubbin, Kataisen, Urpilaisen, Sipilän ja Soinin kaltaisten vuoksi... todennäköisesti ottaisin kamat ja lähtisin pois.

Mulle ei tää yhteiskunta oo antanu muuta kuin kärsimystä

Paljonko olet itse tuohon vaikuttanut?

Vierailija
59/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies todennäköisesti lähtisi armeijaan, on jo nyt töissä paikassa, jossa tehdään paljon yhteistyötä armeijan kanssa. Itse jäisin kotiin lasten kanssa ja todennäköisesti kävisin sukulaisen maatilalla auttamassa, jotta saisin sieltä ruokaa. Oma työni ei sodanaikana olisi kovinkaan tärkeää ja työmatka on pitkä, joten jos polttoainetta säännöstellään, en edes pääsisi töihin. Vanhin lapsista ehkä jossain vapaaehtoistyössä, muuta vielä niin pieniä ettei tuo ole vaihtoehto.

Kyllä, poliitikot ja oman edun tavoittelu on pilannut paljon, mutta edelleen olen sitä mieltä että tätä maata kannattaa puolustaa.

Vierailija
60/83 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varustan viinikaappini. Ammatti on valitettavasti sellainen että pitäisi varmaan olla töissä 247 kriisiaikana. Tykkään viinistä enemmän.

Jotenkin symppis viesti.❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän