Jos syttyy sota miten aiot toimia?
Oletko tehnyt suunnitelmia sodan syttymisen varalle, jos kyllä, minkälaisia?
Joutuisiko miehesi/ sinä itse sotaan? Miten perheeai tulisi pärjäämään?
Kommentit (83)
Tontti ja asunto Thaimaasta ja menolippu sinne.
Ostan tontin Airistolta ja vietän siellä kymmenisen vuotta ilman että ketään kiinnostaa.
Teen niinkuin Sipilä käskee suuressa viisauvessaan.
Kuuntelen viranomaisten ohjeita. Jos kutsu käy, astun armeijan rulliin. Jos määräys käy, taistelen vihollista vastaan. Vaimon lähetän maalle vanhempiensa luo.
Siten aion toimia.
Mies menee sotaan, minä kotirintamalla.
Suomessa maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia, eikä se tarkoita vain armeijaa, vaan yhteiskunnan kaikkia toimintoja.
Kohta putintrolli tulee spämmäämään ketjua kommenteillaan, kuinka muka Suomea ei kannata puolustaa ja kannattaa muka paeta maasta. Vastaan jo etukäteen, että meillä on maailmanmittaluokassa huippukorkea maanpuolustustahto tutkitusti ja yksi koko maailman isoimmista ja pätevimmistä armrijoista. Niin, todellakin yksi isoimmista. Se johtuu pakollisesta asevelvollisuudesta, esim Saksassa kadutaan nykyään päätöstään siirtyä pieneen palkka-armeijaan, ovat kateellisia meille.
Yrittäisin ostaa enemmän ruokaa. Olen epävarma, mitä pankissa oleville tahoille pitäisi tehdä.
Hullun papereilla ei paljoa sotaan mennä, joten ihan sama...
Mistähän voisin hakea turwapaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisin ostaa enemmän ruokaa. Olen epävarma, mitä pankissa oleville tahoille pitäisi tehdä.
Sodan uhatessa nostat kaiken pois. Pankissa oleva raha ei ole todellista ja se katoaa nopeaan. Raha on turvassa vain käteisenä.
Elän niinkuin ennenkin kunnes pommi osuu taloon ja henki lähtee.
Polttopuita varasto täyteen ja ruokaa paljon säilöön.
Osaan paljon. Kyllä minusta hyötyä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Hullun papereilla ei paljoa sotaan mennä, joten ihan sama...
Miinanpolkijaksi kelpaa hyvin aseistakieltäytyjien ja sivareiden kanssa.
En ainakaan lähde sotimaan. Luultavasti menen vankilaan.
En jaksais kyllä lähtee jonkun Rehnin, Halosen, Stubbin, Kataisen, Urpilaisen, Sipilän ja Soinin kaltaisten vuoksi... todennäköisesti ottaisin kamat ja lähtisin pois.
Mulle ei tää yhteiskunta oo antanu muuta kuin kärsimystä
Laitan oven lukkoon.