montako minuuttia ponnistit ja miltä se tuntui?
täällä pohditaan tulevaa synnytystä..haluaisin kokemuksia siitä miten oma synnyty sujui ja millaiseen kipuun tuskia voisi verrata.
täytyykö mainita että olen ekakertalainen?
Kommentit (46)
Eka 20 min
Toka 1min
Kolmas 10min.
Ponnistaminen tuntuu helpottavalta niihin kipuihin joita on sitä ennen. Mutta silti se synnyttäminen tuntuu samalta kun koitais paskoa koivunhalkoo, jos ymmärsit.
eikä sattunu yhtään koska oli puudutukset kohdallaan
en suosittele luomuilua synnytyksessä, voi sattua aika helvetisti muuten
olisin itse sanonut, että 10 minuuttia... Tai siis tuo 54 minuuttia siitä kun paikat olivat auki...
Kokeiltiin eri asentoja aika pitkään, mutta
helppo ja kivuton tapahtuma.
Ilman kivunlievitystä kaikki syntyneet, koska mulla avautumisvaiheet aika kivuttomia, kovempien menkkakipujen tuntuisia. Kaikista kauhein vaihe on ollut juuri ponnistusvaihe; mulla ei oo ollut minkäänlaista ponnistamisen " pakkoa" , vaan aina supistuksilla ponnistin. Aluksi tuntui, että mitään ei tapahdu, kuin isoa kakkaa tekisi ilman tulosta:) Kun vauva oli jo tuloillaan, päälaki näkyvissä, tuntui polttavan kirvelevä tunne, kun emätin venyi äärimmilleen, ja tämä oli juuri kurjinta, kun se tuntui kestävän niin kauan, ennen kuin vauvan pää syntyi. Paikat siinä kyllä turtuvat, kun mahdolliset repeämiset eivät siinä tunnu.
Synnyttäminen ei sinänsä ollut kamalaa, mutta juuri tuossa loppuvaiheessa oli sellainen olo, ettei koskaan enää.. Tosin vauvan synnyttyä helpotus oli välitön, ja olisin ollut valmis uuteen koitokseen:)
Toista 8 minuuttia ja oli " miellyttävä" kokemus.
Kummallakaan kerralla ponnistusvaihe ei sattunut. Avautumisvaihe oli yhtä helvettiä.