Thaimaa vai Espanja?
Kommentit (36)
Espanja. Olen asunut siellä joten on tuttua ja turvallista minulle.
Myös Espanja on erittäin eläinrääkkäysmaa. Jos haluaa eläinystävällisempään maahan, jo Italia ja Kreikka ovat käsittääkseni astetta parempia, vaikka toki niissäkin ongelmia eläintenpidossa verrattuna suomalaiseen tapaan.
Espanjassa on härkätaisteluita edelleen satoja vuosittain ja koiria tapetaan (etenkin metsästyskoiria tarkoituksella julmasti ja kiduttaen) sekä otetaan huoletta ja hylätään vaikkapa lomamatkan vuoksi, kun ei jakseta etsiä hoitopaikkaa.
Thaimaa. Parempi ilmasto, halvempaa ja mukavammat ihmiset.
Thaimaa ei vain kiinnosta. Barcelona ja Madrid tarjoavat paljon nähtävää ja kuultavaa. Mallorca oli yllättävän hyvä paikka lapsiperheelle (Fritidsresorin matka monta monta vuotta sitten).
Miehet sanoo thaimaa ja naiset espanja.
Espanja. Koska Thaimaa on yksi suuri roskapönttö. Yök, yök, yök. Enkä voi sietää sitä näkyä, kun vanhat läskit länkkäriukot kävelee kaksi pientä, ehkä hädintuskin 16-v tyttöä kainaloissaan tai voi ne olla poikiakin, kuka tietää. Oksettava paikka, never again. Junttipaikka nro 1.
Ei kumpikaan. Eläinrääkkäysmaita molemmat ja sellaista en tue.
En myöskään osta mitään espanjalaisia tai taikkutuotteita.
Boikottiin vaan, kunnes oppivat olemaan rääkkäämättä elöinparkoja.
On niitä paljon muita kivempiäkin ja ennenkaikkea sivistymeempiä maita valittavana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mun mies. Hänen veljensä asuu talvet Thaimaassa vaimoineen ja omistavat siellä ison talon ja kutsuvat meitä sinne joka vuosi. Mieheni ei lähde millään, minä voisin kokeilla ainakin kerran, onhan sielläkin upeita maisemia. Mies sanoo, että inhottaa ajatuskin; ötököitä, likaa, roskaa, tauteja, eihän siellä kuulemma uskailtaisi syödäkään mitään. Mies on myös sitä mieltä, että vain "kaljajuntit" lomailee Thaikuissa, kuten hän sanoo. Ei tosin lähde myöskään esim. Afrikkaan, Kiinaan, Intiaan, E-Amerikkaan...
Vierailija kirjoitti:
Myös Espanja on erittäin eläinrääkkäysmaa. Jos haluaa eläinystävällisempään maahan, jo Italia ja Kreikka ovat käsittääkseni astetta parempia, vaikka toki niissäkin ongelmia eläintenpidossa verrattuna suomalaiseen tapaan.
Espanjassa on härkätaisteluita edelleen satoja vuosittain ja koiria tapetaan (etenkin metsästyskoiria tarkoituksella julmasti ja kiduttaen) sekä otetaan huoletta ja hylätään vaikkapa lomamatkan vuoksi, kun ei jakseta etsiä hoitopaikkaa.
Lisäksi Espanjassa alkaa poliittinen ilmasto olla sellainen että no thanks. Oikeistopopulistinen vox-puolue esim. haluaa dekriminalisoida lähisuhdeväkivallan koska kaikki on mennyt heidän mielestään päin persikkaa sen jälkeen kun naisille on annettu ihmisoikeudet. Ennätysmäärä naisia kuollut tänä vuonna perheväkivallan seurauksena.
Ja tuo koirien kohtelu on ihan omaa luokkaansa (toki Kreikassakin hylätään ja pahoinpidellään), lisäksi nää luolaihmiset haluaa että kaikkea härkätaistelubisnestä pitää tukea isosti valtion varoin, kun on niin hieno perinne.
Thaikkula on ylivertainen. Espanjan eläkeläisetkin on muuttamassa thaimaaseeen paremman ilmaston takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mun mies. Hänen veljensä asuu talvet Thaimaassa vaimoineen ja omistavat siellä ison talon ja kutsuvat meitä sinne joka vuosi. Mieheni ei lähde millään, minä voisin kokeilla ainakin kerran, onhan sielläkin upeita maisemia. Mies sanoo, että inhottaa ajatuskin; ötököitä, likaa, roskaa, tauteja, eihän siellä kuulemma uskailtaisi syödäkään mitään. Mies on myös sitä mieltä, että vain "kaljajuntit" lomailee Thaikuissa, kuten hän sanoo. Ei tosin lähde myöskään esim. Afrikkaan, Kiinaan, Intiaan, E-Amerikkaan...
Niin ja vaihtoehtona on espansa rikollisten maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vaihtoehtona on espansa rikollisten maa.
Eipä olla vuosiin käyty Espanjassakaan, sielläkin on miehen mielestä hygienian kanssa vähän niin ja näin. Rikollisiin ei kyllä koskaan siellä olla törmätty, mutta on kai niitä. Tässä nyt vain kerroin, että ei se niin ole, että miehet haluaa Thaimaahan ja naiset Espanjaan. Miksi se niin olisi?
Vierailija kirjoitti:
Eipä olla vuosiin käyty Espanjassakaan, sielläkin on miehen mielestä hygienian kanssa vähän niin ja näin.
Missä sitten voi käydä? Alpeilla hengityssuojain naamalla ja kortsut käsissä?
Hys hys, ei saa sanoa mitään positiivista ko. maasta.