Kuinka paljon teillä on nyt alkoholia kotona?
Meillä ei tippaakaan. Ei edes viime jouluista glögiä.
Kommentit (75)
Viinakaappiin en ole katsonut varmaan kuukauteen (viimeksi jotain muuta sieltä etsiessä), mut muistaakseni taitaa olla lähes täysi viskipullo (kohta 10v vanha, ei olla oikeen viskin ystäviä) ja tupareiden boolista jäänyttä rommia. Ja ehkä jotain likööriä? En oo varma. Jääkaapissa taitaa olla muutama olut ja yksi siideri.. mies saattaa saunakaljan joskus ottaa, oon raskaana niin itse en nyt voi.
Ennen kuin raskauduin niin meillä oli yleensä 1 viinipullo kaapissa hyvää ruokaa odottamassa.
3 erilaista kevyempää erikoisolutta jääkaapissa lähitulevaisuuden nautiskeluun, 5 vahvaa erikoisolutta hyllyssä odottomassa sopivaa hetkeä ehkä loppuvuoden aikana nautittavaksi. 2 isoa (0,75l) vahvaa erikoisolutta odottanut jo vuoden sopivaa hetkeä.
Ei ole ongelmaa säilyttää noita kotona. En tykkää krapulasta enkä isommasta humalatilasta. Lähinnä juon 1-2 olutta viikonloppuna. Ruokaravintolassa usein jotain hyvää viiniä. Väkeviä juon vain drinkeissä, lähinnä kesäaikaan.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en koe olevani alkoholisti,vaikka en ostakaan alkoholia hyllyille seisomaan koska juotua tulis pian kumminkin. Sama koskee herkkujakin,en voi säilyttää niitäkään kun en kuitenkaan voi vastustaa kiusausta ja syön heti tai pian pois.
Mutta kyllä tuo jotain kertoo luoteestasi.
Ehkä ei luonteesta varsinaisesti,mutta mulla on adhd ja varmasti pitkälti sen takia huono impulssikontrolli. Ei mulla ole ongelmaa jättää kaupan hyllylle tuotteita,joten miksi kiusata itseään turhaan.
Ei yhtään. En käytä enkä tarjoile vieraille.
Ei ole alkoholia kotona.
Pari purkkia alkoholitonta olutta on jääkaapissa.
a) kotona pitää olla valtava lasti alkoholia, jottei vain lopu b) kotona ei voi olla alkoholia, koska se tulee kuitenkin heti juotua c) pitää olla kotona paljon halpoja viron tuliaisia, koska ei rahat muuten riitä.
Jos vastaat johonkin vaihtoehtoon myöntävästi, niin alkoholi on jonkinasteinen ongelma.
Meillä on 10-11 pulloa erilaisia viskejä, lähes kaikki avattuja, pullot portviiniä, konjakkia ja sherryä, ja pikkupullo amarettoa. Lisäksi pari avattua ginipulloa, valkkaria ja puoli tusinaa pulloa punaviiniä, yksi kuohari, brandyä, siideriä ja olutta.
Paljon, ei vaan kulu.
Ruokaviinejä, jälkiruokaviinejä ja kuohuvaa yli 10 pll. Konjakkia, viskiä, grappaa, rommia, liköörejä, tilkka punssia
Yli 40 pll
Hmmm.... omia juomattomia alkoholeja on muutamia karhu tölkkejä, yksi kahden litran tonkka valkkaria ja vajaa vastaava jääkaapissa, erilaisia kermaliköörejä nelisen putelia, viskiä irish coffeeta varten ja kun joku ekalla sivulla glögin mainitsi: tosiaan kaksi pulloa viime vuotisia juomattomia glögejä.
+ lasten juomat, niistä en tiedä paljonkin niillä on nurkissaan.
Tällä hetkellä ei taida olla muuta alkoholia talossa kun apteekin desifiontiaine. Oli viikonloppuna miehen pyöreät päivät joten saunaremmi virallisen juhlan jälkeen tuhosi taitavasti kaikki sekalaiset (viskit, konjakkit ja brandyt ynm.) avatut pullot.
Olen onnellinen asiasta kun niitä pikkuannoksia ei oikein voi vieraille tarjota muuten.
Ehkä sentin verran viininjämää pullon pohjalla, chileläistä valkkaria. Yleensä ei sitäkään.
Pikaisella laskulla 6 pulloa savuista single malt viskiä, 8 pulloa punaviiniä, 3 pulloa valkoviiniä, 4 pulloa eilaisia liköörejä ja noin 8 pulloa kaikenlaista lahjaksi saatua viinaa, jota ei ole viemäriin jaksanu kaataa tai lahjaksi jollekkin antaa. Lisäksi mietojä löytyy 17 tölkkiä olutta, 8 tölkkiä lonkeroa, 6 pulloa olutta ja 8 tölkkiä siideriä.
Pitäisi noita juoda joskus pois, mutta ei oikein saa aikaiseksi. Aina kun vieraita tulee yritän mahdollisimman paljon juottaa heille. Viinit, viskit, siiderit ja lonkerot ovat ainoita, joita itsellä kuluu säännöllisesti.
Ei oo paljon mitään 98 pulloa mallasviskiä,29 pulloa VSOP-konjakkia,vodkaa /kossua 30 pulloa, giniä,rommia tavanomaiset määrät. Sitten pakolliset punaviinit,cavat ja samppanjat(Bollinger etc.)
Yhteensä lienee n.300 pulloa.
Varastotilanne rajoittaa.
Noin 80 pulloa viinejä, runsaat kymmenisen litraa viskiä, giniä, brandya ja liköörejä
Ostan usein ulkomailta lentokentältä jonkun pullon väkeviä; calvadosta, votkaa tai giniä. Viskistä en tykkää. Niitä löytyy nytkin avaamattomia kun itse en juurikaan juo väkeviä kuin joskus GT:n. Lisäksi on jotain liköörejä, jotka on seisseet vuosia kaapissa.
Olen perso oluelle ja Fresitalle, ne menee jos niitä on kotona. Viime viikolla ostin Prismasta muutaman erikoisoluen kun siellä oli euron kappale jotain poistoeriä, myös vahvoja oluita. Harmitti kun en ostanut enempää mutta kun en ollut niitä aikaisemmin juonut niin otin vain maistiaisia. Olisi voinut ostaa kokonaisia laatikoita.
Kirkkaita ainaki 8 pulloa.. Konjakkia pari plo pari punkkuu ja pari valkkarii... Suurin osa lahjoja. Juodaan noin kerran kk alkoholia miehen kanssa ni ei kulu.
Ei yhtään. Ja se harmittaa kun haluisin tempasta kuoharikännin.
Kuusi pulloa kohtuullista punkkua, yksi valkkari häämatkalta 16 vuoden takaa, kuusi pulloa Islayn tislaamojen viskejä (osa avattu), pari laadulasta rommia (puolittaisia), pari konjakkia, lapponiaa, pisabg-ambon, marskin ryyppyä pullo...ja muutama saksalainen (laatu)olut Oktoberfestin kunniaksi.
Viinikaapissa n. 50 pulloa. Keittiön alakaapissa vanhoja pulloja viskiä, portviinejä, likööreitä, konjakkia, Metaxaa, giniä ja jtk Sagatiba Puraa. Portviinit käytetään ruoanlaittoon. Konjakkia otetaan ehkä pari kertaa vuodessa, muut taitavat jäädä juomatta. Ballantise juustokakku on hyvää, mutta Ballantise puuttuu. Ruokaviinejä meillä menee ehkä 1-2 pulloa kuukaudessa. Isäntä juo pari pulloa olutta viikonloppuna.
Onneksi tytär ei tullut isäänsä, jolla viinat poltti p...settä niin, että kaikki piti juoda kerralla.