Entinen rajakapteeni Mikko Kärnä väittää: Venäläiset rakensivat Airistolle sotilastukikohtaa - ”Varma tieto viranomaisilta”
"– Airiston Helmen tapauksessa kyse on alueelta havaitusta tutkakalustosta ja alueen muokkauksesta sotasatamaksi, jossa voidaan huoltaa Venäjän Itämerellä operoivia sukellusveneitä, Kärnä väittää.
Alueella on nähty Kärnän mukaan myös rajavartioston valvontalentokone sekä venekalustoa. Tämä viittaa varakansanedustajan mukaan siihen, että viranomaiset ovat jäljittäneet sukellusvenetoimintaa.
Kärnä oli kesäkuusta 2004 heinäkuun 2010 loppuun Lapin rajavartioston palveluksessa. Hän lopetti kapteenina ja Ivalon rajavartioalueen varapäällikkönä.
Kärnä perustelee väitteitään Iltalehdelle.
– Lähteet ovat toisistaan riippumattomia ja hyvin asioista perillä olevia viranomaislähteitä. Kuten kirjoitinkin, tälle tiedottamiselle alkavat nauraa jo aidanseipäätkin. Jokainen ymmärtää, että pimeän työvoiman käyttöä ei tutkita kommandopipoilla ja helikoptereilla."
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Olikos se Soini ja hallituskriisi taas vaan harhautus?
Luultavasti hybridijoukot nostavat valmiuttaan aina tällaisissa tilanteissa, joten viranomaiset arvelivat saavansa heidät kiinni housut kintuissa? Siellähän epäiltiin aluevesiloukkausta torstaina... ja nyt jahdataan sukellusveneitä.
https://yle.fi/uutiset/3-10414381
Venäläisen purjekoululaivan epäiltiin loukanneen Suomen aluevesiä Saaristomerellä tänään torstaina aamuyöllä, tiedotti puolustusministeriö torstaina päivällä.
Myöhemmin iltapäivästä valtioneuvosto tiedotti, että epäilty alueloukkaus todettiin selvityksessä viattomaksi kauttakuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä asia on Ruotsin lehdistössä? Vai onko jo? Kiinnostanee myös länsinaapuriamme melkoisesti...
Ruotsin lehdistä lukaisin Aftonbladetin ja Expressenin ja molemmat olivat uutisoineet tämän suuren talousrikos- ja rahanpesututkinnan. Kutakuinkin samoin sanoin kuin Suomessa on tähän asti kerrottu sekä sitten lisäksi kertoivat tätä epävirallista tietoa. Ja todella, koskettaahan se Ruotsiakin, jos Lounais-Suomen saaristossa jotain puuhataan.
Mä olen pitkään kertonut venäjäuhasta ja ihmetellyt vaikenemista. Kukaan suomessakaan ei tunnu tajuavan miten pahasti asiat ovat. (paitsi politiikko venäjämieliset).
Mua pelottaa tulevaisuuden puolesta mihin Suomi on joutumassa. Venäjä on todellakin kehitysmaa ja Suomen asiat on loistokunnossa verrattuna tuohon takapajulaan.
En ymmärrä suomen armeijan tarkoitusta, kun maata voi kuka vaan ostaa ja rajojen yli vaan kävellä? Miksi kukaan lähtisi sotimaan, kauhean vaivalloista.
"Yrityksen toimialaksi on ilmoitettu kiinteistöhallinto."
Vetää sanattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsia voi tosiaan kiinnostaa että heidän vesillä tehdään kiintoisia sukellusveneretkiä vihreiden miesten kera Suomen avustuksella O______o ..............
Eiköhän Ruotsilta ole tullut vihje, että sinne on sukellusvene tulossa. Suomihan ei pysty niitä juuri seuraamaan kun ei ole omia sukellusveneitä.
Kyllä siihen Putiniin voisi tosiaan alkaa ottaa vähän etäisyyttä tällaisten juttujen ja kaikenmaailman myrkytysten jälkeen. Alkaa olla vaikea perustella niitä tapaamisia.
Joku on antanut siunauksensa tälle toiminnalle, koska siihen ei ole aikaisemmin puututtu. Paikallisille asukkaille on vakuutettu, että meneillään olevat toimet ovat täysin normaalia yritystoimintaan kuuluvaa rakentamista väylänruoppaamisineen kaikkineen.
Kuka se olikaan kaasuputkikonsulttina? Lipponen? Heinäluoma?
Hyvä että suomalaiset heräävät. Mun mielestä tähän tulee suhtautua erityisen vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pitkään kertonut venäjäuhasta ja ihmetellyt vaikenemista. Kukaan suomessakaan ei tunnu tajuavan miten pahasti asiat ovat. (paitsi politiikko venäjämieliset).
Mua pelottaa tulevaisuuden puolesta mihin Suomi on joutumassa. Venäjä on todellakin kehitysmaa ja Suomen asiat on loistokunnossa verrattuna tuohon takapajulaan.
Kerroppa minulle ja muille että mitä suomessa muka on joka kiinnostaa Putinia? Ei yhtään mitään.
Nyt on menneey kyllä fiktiiviset vakooja jännärit ja todellisuus sekaisin. Se että joku on laittanut rahojaan laiturin rakentamiseen ja ruopannut rannan ei kerro kuin suurista suunnitelmista. Sekä että on löysää rahaa. Tapauksesta taitaa tulla Suomen oma sukelluvene jahti kuten nuo ruotsalaisten olemattomien sukellusvedeiden etsinnät.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmänä kansaa pidetään, kun puhutaan vaan jostain talousrikostutkinnasta...
Eihän sitä mielikuvaa kansaa varten annetakaan vaan ulkopolitiikkaa varten ettei jouduta tilanteeseen missä venäjälle tarvisi taas antaa sanktioita. Hoidetaan rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä asia on Ruotsin lehdistössä? Vai onko jo? Kiinnostanee myös länsinaapuriamme melkoisesti...
Vinkkiä vaan menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa minulle ja muille että mitä suomessa muka on joka kiinnostaa Putinia? Ei yhtään mitään.
Putin ei ehkä välttämättä olekaan ihan täysissä järjissä :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan Venäjä iskee takaisin? Kohta on taas media täynnä suomivalheita. Tai sitten yötaivas täynnä hävittäjiä...
Kiihtelysvaaran kirkko paloi jo, kohun hämärtämiseksi.
Ja sähkökaappi Mäntyniemessä..
Haluaisin kyllä tietää, kuka mahdollisti maan myymisen ja kaikki nuo luvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi alapeukkua. Faktoja kehiin. Miksi suomi olisi kiinnostava paikka vallata kun niin pelkäätte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpä voit kysyä Putinilta.
Nyt kaikki, ABBA:n Money money money -biisin tahtiin:
NATO NATO NATO
NATO NATO
It's a Putins world
NATO NATO NATO
NATO NATO
hear the Russians call?
Suomalaisten lopettettava välittömästi maa-alueiden myyminen venäläisille! LIsäksi strategisesti tärkeät, venäläisille jo myydyt alueet otettava takaisin vaikka pakkolunastamalla!