Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvittävän vaivalloisen kuuloisia osa ruoista täällä.
Itse laitan uuniin pellille pakastekasviksia, bataattiranuja ta perunakroketteja, tuoreita herkkusieniä kesällä ja lisäksi vielä jotain proteiinilähdettä - lihapullia, kalapuikkoja, jotain vegejuttua jne.
Ei tarvi kauaa seistä keittiössä.
Tuossahan on kauheasti hommaa sitä paitsi raakaravinto on se luonnollisin ja terveellisin vaihtoehto. Itse en muista milloin olen viimeksi tarvinnut uunia. Sähköäkin säästyy näin.
Olen syömättä, säästyy rahaakin.
Olen siis aikuinen ja lapset muuttaneet pois kotoa.
Muutaman päivän pystyn ihan kevyesti olemaan syömättä, kahvia, teetä ja mustikkamehua juon.
Munakas ja sekaan mitä jääkaapista löytyy.
Olen hankkinut 4 kiloa lihaa (59 euroa), valmistanut eri kotiruokia pakastimeen otettavaksi, siihen kului 3 päivää, mutta nyt ei tarvitse kuukauteen tehdä ruokaa.
Inhoan kun mukarempseät "heittävät" ruokia pannulle uuniin ja kattilaan.
ai sehän on Foodoran Pizza Fantasia. nyt tuli ketjua lukiessa nälkä täytyy alkaa keittää kananmunia ja kahvia keittää
Koska en nykyään jaksa kokata niin:
Keitetyt perunat ja mifu-palat tomaatti-feta kastikkeessa.
Ei tartte paljoa vahtia ja mifu valmis muutamassa minuutissa
- Pari häränsilmäkananmunaa suolalla ja purkkipersiljalla, paahtoleipää, majoneesia, sulatejuustosiivuja, kurkkua ja paprikaa
- nuudeleita joiden sekaan hajotan yhden kananmunan, julienneksi pilkotun porkkanan, valkokaalta hakkeena ja kurkkua pieninä paloina
- kaikki valmispatapussit ja sopiva liha, joskus jopa soija lihan puutteessa
- valmispastapussit x 2, tölkki kermaa, oheen paistettuna valmiiksi marinoituja kanasuikaleita (kahdelle riittoisa)
- valmispussimuusi ja makkaraa tai lihapullia pannun kautta
- makaronia keitettynä, sekaan voita, kermaa ja juustoa
- jotain pullapitkoja pakkasesta, sulatus ja naamaan
- surimipuikkoja, kurkkua, paprikaa ja nuudeleita
- nuudeleita keitettynä jonka jälkeen mausteet sekaan ja sulatejuustosiivuja maun mukaan
- paistinperunat ja makkara
- itsetehty hernekeitto
- papupata
Vierailija kirjoitti:
jotain mitä pakkasesta löytyy....ja sieltähän löytt, kun oikein tarkoitukseela sinne ruokia tehdään juurikin tuota viitsimistä varten.
Tää ohje on musta aina niin huvittava, että "syö pakastin tyhjäksi". No kun se ON tyhjä. Ei sinne ilmesty niitä ruokia ihan tuosta vaan. Mua ei ylipäänsä huvita tehdä ruokaa koskaan ja voisin ihan elää vaan parilla perusjutulla kunnes kuolen. Perheen takia joutuu tekemään.
Kinkkukiusaus. Aina perunasipulisekoitusta ja pizzasuikaleita Tokmannin 1e/pss tarjouksesta pakastimessa. Suolaa pippuria ruokakermaa vain ja uuniin.
Tänään oli sellainen päivä. Kaivoin jääkaapista savulohen jämät, kaalisalaatin jämät ja turkkilaista jukurttia, sekoitin haarukalla mössöksi ja pippuria vähän sekaan. Paahdoin ruisleipäpalat leivänpaahtimessa ja keitin teeveden. Mössöä leipien päälle ja söin teen kera. Oli parempaa kuin kuvittelin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotain mitä pakkasesta löytyy....ja sieltähän löytt, kun oikein tarkoitukseela sinne ruokia tehdään juurikin tuota viitsimistä varten.
Tää ohje on musta aina niin huvittava, että "syö pakastin tyhjäksi". No kun se ON tyhjä. Ei sinne ilmesty niitä ruokia ihan tuosta vaan. Mua ei ylipäänsä huvita tehdä ruokaa koskaan ja voisin ihan elää vaan parilla perusjutulla kunnes kuolen. Perheen takia joutuu tekemään.
Itseäni ei yhtään kiinnosta kaivaa pakkasesta enää mitään valmiiksi tehtyä ruokaa kun aina saa sulatella ja maku ei kuitenkaan ole kohdillaan ties milloin pakastetuissa ruoissa. Mulla mm. on edelleen minigrip-pussissa viipaloituna banaania ja kun en syö juurikaan smoothieita tms. niin hukkaan varmaan menee.
Sen sijaan punalappupäivänä menee kaikki lihat sinne, valmispatongit täytteineen, viipaloitu leipä yms. Tulee mieleen se keskustelu jossa kehotettiin viipalejuustojen syöjiä vaihtamaan kokonaisiin juustoihin ja raastamaan hukkaan menevän köntän eri ruokiin, koska tulee "halvemmaksi". Joo niin tulee jos tykkää syödä juustonsa niin, mutta jos syö valmiiksi viipaloitua niin ei siinä voita mitään jos osa kokonaisesta juustosta menee roskiin.
Mun mielestä paras neuvo näiltä kotivaran keräämisen opastajilta oli ostaa sitä mikä tulee varmasti syödyksi. Jos inhoaa perunaa niin ei sen kerääminen kaappeihin auta jos ei sitä syö vaikka miten olisi halpaa. Kaikki ruoka joka menee roskiin on kallista.
Lapset hakee ruokaa mäkkäristä.
En jaksanut kokata itselleni tänään: pilkoin pienen Romansco-salaatin, otin jääkapista toissapäivän paistettuja broilerifileen suikaleita, kaadoin pullosta Cesar-kastiketta päälle ja perunakuorimaveitsellä muutama parmesanilastu. Täysjyväpaahtoleipä paahtimeen ja söin leivän seuraksi, en jaksanut paloitella salaatin päälle.
Eilinen innovaatio oli tomaattimurskaa ja mausteita kattilaan, sekaan pieni purkillinen tonnikalaa ja toisessa kattilassa keitin spagetin.
Paistan broiskusuikaleet, maustan currylla ja kippaan purkillisen kermaa joukkoon. Kastikkeen valmistuessa, ohessa keitän riisin.
"- - kun ette jaksa ollenkaan panostaa." No tällaisina päivinä haukkaan suoraan kokonaisesta leivästä ja makkaralenkistä ja juon rasvatonta maitoa suoraan tölkistä. Näitä päiviä ei sentään ole usein, mutta joskus, kun on ollut koko päivän ulkona raskaissa hommissa ja tulee märkänä ja väsyneenä sisälle, tuo on ratkaisu ennen sänkyyn kaatumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subway, mutta muuten on pikanuudeli johon paistetaan kana mukaan, hyvää ja nopeeta.
Kanan paisto kyllä kestää uunissakin tuntitolkulla, eli ei kannata. Broilerinsuikaleet kyllä paistuvat pannulla vartissa. Lyhyempää aikaa ei kannata paistaa, jottei tule vahingossa salmonella kylään.
Mahtaa sulla olla kuiva kana jos tuntitolkulla paistat. Edes kokonaista kanaa ei tarvitse paistaa useita tunteja.
Bratwurstit pannulle paistumaan.Helppoa ja hyvää
Pastaan sekoitettu valmispesto esim Pirkka sitruunapesto. Siitä saa myös hyvää dippikastiketta, kun sekoittaa sitä kermaviiliin.