Onko muka jotenkin harvinaista, että supisuomalaisella on paksut ja vahvat hiukset?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
On. Suomalaisilla on yleensä ohuet vaaleat hiukset.
Mulla on paksu tumma tukka. Juuret on Lapissa.
Ei nyt kysytty onko sinulla paksut ja vahvat hiukset, vaan että onko se tavallista. Ei ole tavallista.
Mikä sitten määritellään supisuomalaiseksi? Äitini on suomalainen ja hänen molemmat vanhempansa sekä kaikki isovanhempansa ovat myös. Äidillä on todella paksut ja vahvat, sekä lisäksi tummat ja hieman kiharat hiukset. Samoin äidin vanhemmilla.
Itsellänikin on, mutta isäni ei ole suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten määritellään supisuomalaiseksi? Äitini on suomalainen ja hänen molemmat vanhempansa sekä kaikki isovanhempansa ovat myös. Äidillä on todella paksut ja vahvat, sekä lisäksi tummat ja hieman kiharat hiukset. Samoin äidin vanhemmilla.
Itsellänikin on, mutta isäni ei ole suomalainen.
Niin ja jos jotain verrataan onko tavallista vai ei, niin enemmän suomalaisilla on ehkä vaaleammat ja ei niin paksut tai vahvat hiukset. Yksittäiset hiukset on myös ohuempia ja rakenteeltaan hienompia, pehmeämpiä.
Ei ole harvinaista. On alueellisia eroja. Pohjois-Suomessa paksut hiukset aika monella.
Mulla on tumma melko paksu tukka. On tumman ruskeat silmät.
Paksut hiukset on usein rumat ja vaikeasti laitettavat. Ohuehkot paljon nätimmät pään kehyksenä. Ei siis ihan yksi ristiin kaksi ohuet.
Vierailija kirjoitti:
Paksut hiukset on usein rumat ja vaikeasti laitettavat. Ohuehkot paljon nätimmät pään kehyksenä. Ei siis ihan yksi ristiin kaksi ohuet.
Niinpä niin, jaapa jaa, tralallalallalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. 🤣
Ilmeisesti. Itselläni on vaaleat, pitkät, paksut, vähän karheat hiukset ja useampi kampaaja on ollut kauhuissaan, kuinka kauan esim. niiden föönaamiseen menee. Epäsuomalaiseksi hiuslaaduksi ovat sanoneet, ihan suomalainen siis olen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja treenattu vartalo ruma? :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole harvinaista. On alueellisia eroja. Pohjois-Suomessa paksut hiukset aika monella.
Aika harvalla taitaa olla sellainen "suomalainen" ohut ja yleensä vaalea tukka, jota vieläpä on vähän päässä. Suurimmalla osalla on ihan tavallinen maantienväriryksellä oleva keskipaksu kuontalo, jota on vähän tai ei-runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ohuet ei kehystä mitään.
Kyllä me ollaan puolikaljuja olmeja kaikki, kyllä se näin on ja rumat ne hiuksilla koreilee😒
Minulla on paksut hiukset ja olen periaatteessa ihan suomalainen. Tosin savolaisilla ja karjalaisilla taitaa olla muitakin esivanhempia kuin niitä, jotka toivat tänne suomen kielen Virosta.
suomalaisella supilla on paksu turkki
Meillä on koko perheellä paksut ja runsaat hiukset. Kampaajan painajainen:) Kasva kuin rikkaruoho, taas puoleen selkään.
Mummo 64v
Kyllä. Olet joku romani todennäköisesti jos sinulla on paksu tukka.
On. Suomalaisilla on yleensä ohuet vaaleat hiukset.