Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Pakastimessa on aina tortilla-lättyjä, sellainen pannulle, päälle juustoa ja mitä tahansa vihannesta mitä nyt kaapista sattuu löytymään. Antaa juuston sulaa ja taittaa puoliksi. Dippaa hapankermaan ja hot sauceen.
Riisipuuro uunissa. Litra maitoa, pari desiä riisiä, nokare voita. Sitten tunniksi uuniin ja se on siinä. Ei juurikaan tiskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä se on joko hernekeitto, tai sitten pakkasesta kaalilaatikko, makaroonilaatikko, tai lasagne. Näin yksin asuvana kun ruokaa laittaa, niin ei ole mitään järkeä tehdä vain yhtä annosta, vaan aina tulee tehtyä isompi satsi kerralla. Niinpä pakkasessa on aina ruokaa, joten eipä juuri tule eteen tilanteita, jolloin ei huvita kokata, mutta ei ole myöskään pakkasessa mitään valmiiksi tehtyä.
Just tämä, itse olen miettinyt, että tekisin samoin jos asuisin yksin. Ihmettelen monen yksin asuvan valitusta siitä, että ruokapaketit on isoja, ruokaahan voi pakastaa.
En suosittele pakastamaan sellaisia raaka-aineita, jotka on jo kerran pakastettu, kuten valtaosa jauhelihasta.
Mitä tarkoitat tällä? Kaupassa myytävää tavallista jauhelihaa ei pakasteta missään vaiheessa, tiedän kun olen ollut sekä lihatehtaalla että kaupassa töissä. Uudelleen pakastaminen on tosiaan vaarallista joten ei tällaisesta asiasta saa valehdella, se olisi leikkimistä ihmisten terveydellä.
Tänään olen "valmistanut" vesimelonin syömäkelpoiksi siivuiksi. Eiköhän siinä ole jo tälle päivälle ruoanlaittoa riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä se on joko hernekeitto, tai sitten pakkasesta kaalilaatikko, makaroonilaatikko, tai lasagne. Näin yksin asuvana kun ruokaa laittaa, niin ei ole mitään järkeä tehdä vain yhtä annosta, vaan aina tulee tehtyä isompi satsi kerralla. Niinpä pakkasessa on aina ruokaa, joten eipä juuri tule eteen tilanteita, jolloin ei huvita kokata, mutta ei ole myöskään pakkasessa mitään valmiiksi tehtyä.
Just tämä, itse olen miettinyt, että tekisin samoin jos asuisin yksin. Ihmettelen monen yksin asuvan valitusta siitä, että ruokapaketit on isoja, ruokaahan voi pakastaa.
En suosittele pakastamaan sellaisia raaka-aineita, jotka on jo kerran pakastettu, kuten valtaosa jauhelihasta.
Mitä tarkoitat tällä? Kaupassa myytävää tavallista jauhelihaa ei pakasteta missään vaiheessa, tiedän kun olen ollut sekä lihatehtaalla että kaupassa töissä. Uudelleen pakastaminen on tosiaan vaarallista joten ei tällaisesta asiasta saa valehdella, se olisi leikkimistä ihmisten terveydellä.
Ennen jauhamista liha voi olla pakastettua ja tämä on ihan laillista toimintaa. Mitenkään vaarallista se ei ole vaikka tuollaista pakastaisi, mutta makuun ja koostumukseen se kyllä vaikuttaa.
"Jauhelihan valmistus on määritelty myös laissa. Sen mukaan kaupoissa myytävä jauheliha on valmistettava tuoreesta tai pakastettuna olleesta, niin sanottuun luurankolihaksistoon kuuluvasta, lihasta."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/21/jauheliha-suomalaisten-suosikk…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen jauhamista liha voi olla pakastettua ja tämä on ihan laillista toimintaa. Mitenkään vaarallista se ei ole vaikka tuollaista pakastaisi, mutta makuun ja koostumukseen se kyllä vaikuttaa.
"Jauhelihan valmistus on määritelty myös laissa. Sen mukaan kaupoissa myytävä jauheliha on valmistettava tuoreesta tai pakastettuna olleesta, niin sanottuun luurankolihaksistoon kuuluvasta, lihasta."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/21/jauheliha-suomalaisten-suosikk…
Juu ok, tämä on normaalia, mutta jauhettua ei enää pakasteta ja sitten sulateta myyntiin.
Nuudelikeitto valmiista nuudeli+maustepussista, päälle sipulia silputtuna.
Vierailija kirjoitti:
Joku risotto
Alkuvalmistelut plus jatkuva kyttäys nesteen lisäilyn kanssa, ei erityisen laiskan kokin ruoka.
Älypuhelin kouraan. Sitten painan joko wolttia tai foodoraa ja valitsen sieltä mieluisin ruoan. Helppoa kun sen osaa.
Pannulle öljy, pakastekasvikset ja jotain valmiiksi kypsää lihaa, esim. Atrian vuolukanaa. Mausteeksi kuivattua chilirouhetta.
Jos näitä sattuu olemaan kaapissa niin:
Kattilaan pikanuudeleita ja pakastevihanneksia, keitä se 4 minuuttia ja avot!
Mahdollisesti jotain proteiinia mukaan, esim munakasta (super nopea!)
Ranskalaiset uuniin ja nakit kiehumaan.
Narkkipata eli Makaroni keitwtäänja jauheliha paistetaan pannulla. Sitten vaan sekaisin nämät kaksi tuotetta kattilaan...
Heitä kalapuikot pannulle ja keitä makaronia. Hyvää, kun on nälkä eikä jaksa kokata. 😋
Munakas. Helppoa, nopeaa, hyvää ja ravitsevaa. Munakkaan täytteeksi voi vaikka silputa ja paistaa edellispäiväiset keitetyt perunat tai sulattaa massan sekaan pari palaa pakstepinaattia, silputa viimeiset leikkele siivut tai vanhenemassa olevat tomaatit.
Paistan kikherneitä ja pari munaa.