Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Eineksistä paras on kokkikartanon lihapulla + perunamuusi, on lähinnä kotiruokaa, hyvä ja täyttävä. Sopii herkempivatsaiselle.
Kyllä nää nuudelipakkauksetkin on helppoja, kiehuvaan veteen nuudelit ja laittaa muutaman valmis lihapullan sekaan.
+ jotain vihannesta kylkeen.
---
Sit pinaattiletut.
---
Sit resque valmisannos, syö useampi, eikä maksa paljoo.
---
Kiinalainen tms take-away , mihin rasiaan saa mättää. Mättää kalliimpaa täyteen ja siitä syö useampi.
Joskus jopa 4 syö yhdestä rasiasta. Sitä voi nimenomaan jatkaa vielä kun keittää ite riisit, perunat tms. Jos ottaa pelkkää lihaa rasian täyteen, yhdestä lounaasta on syönyt 8 ihmistä, ku jatkaa..noilla.
Munakas, väliin pari juustosiivua ja avokadoa. Hyvin vaivaton ja nopea, ja silti tuntuu kuin olisi kokannut jotain koska ei kuitenkaan ole eines.
Vierailija kirjoitti:
Munakas, väliin pari juustosiivua ja avokadoa. Hyvin vaivaton ja nopea, ja silti tuntuu kuin olisi kokannut jotain koska ei kuitenkaan ole eines.
Mä testasin tänään tämän ketjun innoittamana munakasta tomaattisiivuilla ja parmesaaniraasteella ja toi juusto todella sopii makumaailmaan. Just noin, että ihan kuin olisi kokannut, vaikkei varsinaisesti olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Keitän ison kattilallisen perunoita. Perunoiden lisukkeeksi säilykekalaa ja viereen nopeatekoinen salaatti tomaattia, kurkkua, lehtisalaattia ja raejuustoa. Salaatti maustetaan ripauksella mustapippuria ja avokado-, camelina- tai oliiviöljyllä..
Jep
Tämä, on kyllä totta,
Aina kannattaa olla keitettyjä perunoita jääkapissa , siitä saa hyvin nopeasti ruokaa.
Ja peruna paranee kun sen keittää ja paistaa.
Eli
Paistin pottuja
Kermaperunat
Pyttipannu
Kylmä perunasalaatti ( ruokaisa ja näppärä)
Peruna munakas
…
..
.
Ostin just äsken S-Marketista lämpimän perunamuussin -50% eli maksoi 1,79 e iso laakea rasia.
Kun tulin kotiin, lämmitin mikrossa aamulla keittämäni jauhelihan, joka oli jäähtynyt jääkaapissa, ja josta kuorin rasvat ensin pois. Päälle punajuuri piparjuuri salaattia.
Ei mitään vihreää, eikä kasviksia. Nyt en vaan jaksanut.
Otan kohta mustaherukoita jälkkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin lasagne.
Pahaa.
Maksalaatikkomunakas.
Tavarat pannulle, hetikohta valmista ja aivan helvetin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tee kerralla enemmän ruokaa ja pakasta annoksina. Aina on valmista oikeaa ruokaa.
Just joo. Pakasta ja rasioi. Tässä mitään kotirouvia olla, joilla on aikaa ja halua kirjoitella rasioiden päälle päiväyksiä sun muuta söpöstelyä.
Onko oikeasti jonkun mielestä hauska tuo jauhenliha ja sen peseminen? Ei naurata.
Mummon ranskalaisia (ei muuta lisättyä kuin suola ja auringonkukkaöljy muistaakseni) ja pakastevihanneksia porkkanapardakaalikukkakaali uuniin. Sit paiston loppupuolella lisää muutaman nakin. Tai jos nakitkin on pakastettu niin kaikki vaan yhtä aikaa uuniin.
Mun ja lasten pelastusruokaa nyt, kun on väsyttäny vauva-arki. Ei edes ihan hirveen epäterveellistä, paitsi nakeissa on sitä nitriittiä jos kovin paljo syö.
Kun ei jaksa kokata niin savulohen lisäksi lautaselle salaattia. Jos viitsii, niin keitetty kananmuna siihen kaveriksi. Muut ovat kylmiä eivätkä vaadi kuin lautaselle asettelun.
Tai sitten paistettua kananmunaa leivän väliin, jotta olisi vähän tavallista täyttävämpi leipä.
Lehtipihvi + uunijuurekset. Lehtipihvin paistaa tosi nopeaa ja uunijuurekset uuniin.
Myöskin on olemassa nopeasti paistettavia lohipaloja.
Nakkikeitto valmis keittojuuresperunasekoituksesta. Tosi nopea ja helppo.
Jauhelihakeittokin on aika nopea.
Perunat voi kypsentää mikrossa. Yksi peruna noin 2min, riippuu vähän perunan koosta. En ole vuosiin enää keittänyt niitä vedessä. Töki perunaa ensin veitsen kärjellä eri kohtiin, sitten uuniin. Ei enää veden keittämistä ja vahtimista. Perunoita voi kypsentää isonkin määrän.
Lidlin perunamuusijauheesta muusi ja siihen kinkkua, nakkeja tai lihapullia pilkottuna. Max. 10min ja suurin osa ajasta kuluu kun vedenkeitin keittää veden.
Mitähän täällä valmistetaan niinä päivinä, kun jaksaa kokata 😋
Itse syön pakastimesta jotakin, jota olen valmistanut silloin kun olen jaksanut kokata.
Semmosesta söpöstä rasiasta.. 🤗
Maksalaatikko. Kalapuikot. Pakastepitsa.
Kalapuikot/ kasvisjauhispylrykät ja joku valmispastapussi/ nuudelit
Koiranmakkara (HauHau)