Kuinka moni muu käyttää TOR-selainta?
Itse käytän, ihan vain siksi, ettei sijaintini ja tekemiseni kuulu mainostajille eikä kyllä kenellekään muullekaan. Sinänsä salattavaa minulla ei ole, vaikka voihan yksityisten asioiden laskea olevan salattavaa. Tälläkin hetkellä TOR-selain pyörii :) Lisäksi käytössäni on VPN palvelu, jottei internetpalveluntarjoaja näe, että käytän TOR-selainta. Entäpä te muut? Käytättekö ja miksi käytätte/ette käytä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta kun en harrasta mitään hämärätouhuja.
Ei tarvitse olla hämärähemmo välittääkseen toimiensa yksityisyydestä. Tiedättehän, että tuollaista asennetta juuri käytetään nykyään hyväksi? Yhtiöt seuraavat ja vakoilevat teidän toimianne ja myyvät tietojanne, mutta sehän on okei, koska eihän teillä ole mitään salattavaa. Kotiinnekin saa piilottaa kameran, koska hei ettehän te tee mitään laitonta ollessanne kotona alasti. Minulla on salattavaa. Nimittäin yksityisyyteni. Se ei ole okei, että minun tekemisiäni seurataan ja liikennettäni kuunnellaan. Se ei kuulu kenellekään. Ei vaikka tekemiseni olisi miten laillista tahansa.
Joo ihan niinkuin torrent-sovelluksiakin käytetään vain Linux-distrojen jakeluun 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla hämärähemmo välittääkseen toimiensa yksityisyydestä. Tiedättehän, että tuollaista asennetta juuri käytetään nykyään hyväksi? Yhtiöt seuraavat ja vakoilevat teidän toimianne ja myyvät tietojanne, mutta sehän on okei, koska eihän teillä ole mitään salattavaa. Kotiinnekin saa piilottaa kameran, koska hei ettehän te tee mitään laitonta ollessanne kotona alasti. Minulla on salattavaa. Nimittäin yksityisyyteni. Se ei ole okei, että minun tekemisiäni seurataan ja liikennettäni kuunnellaan. Se ei kuulu kenellekään. Ei vaikka tekemiseni olisi miten laillista tahansa.
Joo ihan niinkuin torrent-sovelluksiakin käytetään vain Linux-distrojen jakeluun 🤪
Kukaan ei väitä, että torrentia käytettäisiin vain laillisiin touhuihin. Kyllä se suurin osa liikenteestä tulee ihan piratismista, mutta sitä käytetään myös paljon ilmaislevityksiin. Käytän torrentia välillä itsekin etsiessäni esimerkiksi vanhoja ohjelmia joita ei saa enää mistään.
Mutta aika paljon tuntuu menevän ohi itse ketjun aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitäkään ei koskaan käytetä laittomuksiin.
Kyllä pitäis autojen takakontteja syynätä paremmin kun ei koskaan tiedä mitä ihmissalakuljettajia tai huumemiehiä on liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäis autojen takakontteja syynätä paremmin kun ei koskaan tiedä mitä ihmissalakuljettajia tai huumemiehiä on liikenteessä.
Tällainen "varmuuden vuoksi" ihmisten yksityisyyden rikkominen ei ole ok. Silloin jos on syytä epäillä rikosta, on se harkittavissa, mutta silloinkin mielestäni pitää olla tarpeeksi vahva syy penkoa toisen yksityiselämää. Sama koskee myös internetliikennettä ja autoilua. Ei ole mm. okei jos autoihin asennetaan GPS-jäljitin "liikenneverotuksen" turvin, koska sijaintini kartalla ei kuulu muille, ei edes verottajalle. Minä en elä täällä siksi että valtio saisi hallita täysin elämääni, vaan elän täällä siksi, että saisin kokea elämän vapaana.
En käytä.