Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten ”kapselipukeutuminen” muka vähentää pyykkiä?

Vierailija
23.09.2018 |

En ymmärtänyt tämän jutun pointtia, miten tuo kapselipukeutuminen auttaa vähentämään pyykkiä?

https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/koti-ja-diy/eino-2-kapselipuk…

Jutussa sanotaan, että kapselipukeutumisen ideana on, että kaikki saman sesongin käytössä olevat vaatteet olisivat mahdollisimman yhteensopivia. Jutussa haastateltu perheenäiti, joka on tuotteistanut kapselipukeutumisen, kertoo miten paljon se on vähentänyt lapsiperheen pyykkiä.

Mä olen aina ajatellut, että vaatteet laitetaan pesuun silloin kun ne ovat likaisia, en ymmärrä ollenkaan mitä tekemistä vaatekaapin koostumuksella on asian kanssa. Voiko joku selittää? Tarkoittaako tämä, että pyykkiä tulee vähemmän, vai että tarve pestä vajaita koneellisia vähenee?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vielä parempi jutun aihe! Meillä koko perhe käyttää vain mustia vaatteita ja valkoisia liiniksiä ja pyyhkeitä. Ei ole pesu vaikeaa.

Tällainen perhe on jossain haastattelussa ollut. Muistaakseni perheen äidillä on blogi.

Vierailija
42/44 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tällainen hetken muoti-ilmiö. Joku tekee pari kirjaa ja takoo niillä rahaa pari vuotta ja ylikuluttamisesta ahdistuneet kansalaiset saavat helpotusta pahaan oloonsa. Sinällään tämä ilmiö sopii nykypäivään. 

Itse en tarvitse vaatekapseleita, konmaritusta, somelakkoja ja karkkilakkoja, koska kulutukseni ei ole mennyt yli missään asiassa. Ymmärrän toki, että liikaa vaatteita ostavat/omistavat haluavat jotain helpotusta kulutusahdistukseensa. Meillä ei ole niin paljon vaatteita, että niistä saisi kapseleita aikaan. Ja osaan ilman kapseliakin laittaa kesävaatteet kaapin perälle ja ottaa käyttöön lämpimämmät vaatteet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä määrä vaatetta tuolla pikkupojalla. Omallani on ehkä kolmasosa tuosta vaatemäärästä ja hyvin pärjää.

Vierailija
44/44 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi juttu astioiden kapseloinnista? Eli mitkä sopii parhaiten yhtäaikaa tiskikoneeseen 🤔

Siis ei tämä ole oikeasti naurettava ajatus. Kapselointi kyllä sanana vähän on... Kukaan ei pysty kieltämään sitä tosiasiaa etteivätkö kotitaloudet jo huku tavaraan. Poikkeuksiakin löytyy, tietysti. Mutta vasta meidän sukupolvemme alkaa olla siinä tilanteessa että köyhälläkin on luultavasti määrällisesti paljon tavaraa. Samaan aikaan asumme ahtaammin kuin koskaan ennen.

Mitä ihmettä selität, ahtaammin kuin koskaan ennen 😂? 50 vuotta sitten 50 neliön pikkutalossa asui 10 henkinen perhe. 20-30 vuotta sitten oli ihan normaalia että sisarukset jakoivat huoneen, ja opiskelijat asuivat solussa. Suomalaiset asuvat TILAVAMMIN kuin koskaan aiemmin historiassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä