Miksi täällä joskus syytetään keski-ikäsiä naisia kateudesta nuoria naisia kohtaan, vaikka meidän ikäiset tuntevat
äidillisiä tunteita tyttöjä ja nuoria naisia kohtaan. Itselläni on kohta parikymppinen tytär, ja tunnen äidillisiä tunteita sen ikäisiä kohtaan luonnostaan.
Ei normaali keski-ikäinen nainen ajattele että "voi kunpa olisin nuori", se voi muistella omaa nuoruutta kyllä, ja katsella nuoria lempeästi ja ymmärtäen, mutta ei koskaan kateellisena.
Minun tekis mieli halata kaikkia nuoria naisia ja toivoa heille kaikkea hyvää. Muistuttaa asioista joita itse tein väärin ja varottaa miehistä jne.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että eri tutkimusten valossa naisten prime time on 18-24v . Miehillä vasta jopa 50v. Ja siitä, että huomattavasti useammin pariskunnissa on niin päin , että mies on vanhempi kuin nainen
Miksi nuori fertiili nainen haluaisi isänsä ikäisen, erektio-ongelmaisen miehen riesakseen? Ei kelvannut nuorena, eikä kelpaa vieläkään. N40
Mitä merkitystä sillä on, että mies on isänsä ikäinen? Tai että miehellä on erektio-ongelma? Miksi tuon ikäisiä miehiä saa arvostella noin rumin sanoin?
N32
Ei isän ikäinen ja erektio-ongelmainen ole lainkaan niin rumia verrattuna siihen että tässäkin ketjussa on nuoria naisia haukuttu kanoiksi, bimboiksi ja yhdelle nuorelle odottavalle on toivottu vauvan kuolemaa. Oikeesti nyt, tsemppaa vähän pliis.
No minusta ne ovat tarpeettomia kommentteja myös. Miesten asiatonta arvostelemista naiset jostain syystä innokkaasti yläpeukuttavat, siksi se kiinnitti huomioni. Vauvan kuoleman toivomista en huomannut ja se nyt on aivan sairasta.
N32
Onko se arvostelemista, että toteaa monella vanhemmalla miehellä olevan erektio-ongelmia.
En sanoisi, että hän "totesi" asian kuten kirjoitat, vaan kuvaili että erektio-ongelmainen mies olisi riesa, joka ei kelvannut hänelle ennen eikä nytkään. Vs. "Lörpähtänyt nainen on riesa, joka ei kelvannut ennen eikä nytkään." Onko se arvostelemista? Mielestäni molemmat kuvaukset ovat asiattomia ja toisen ihmisen tarpeetonta ja typerää arvostelemista. Jatkokommentissa hän kirjoittaa: "Keski-ikäisiä naisiahan nämä hopeaketut eivät koskaan arvostele rumin sanoin...", eli myöntää arvostelleensa "hopeakettuja".
Jos nainen haluaa seksiä, eikä mies siihen pysty. Onhan se vähintään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä keskusteluja lukiessa olen päätynyt siihen lopputulokseen, että tulen arvostamaan sellaista ihmistä, joka pystyy myöntämään olevansa kateellinen. Se jos mikä on harvinaista. Siihen vaaditaan hyvää itsetuntemusta ja -varmuutta. Kaikkein vahvin ihminen on se, joka uskaltaa myöntää ja näyttää myös heikkoutensa ja hyväksyä, ettei ole täydellinen ja uskaltaa näyttää sen myös muille.
Ihme jeesustelua. Kaikilla on heikkouksia, mutta kateus ei ole sellainen heikkous, joka löytyisi kaikilta. Kaikki eivät arvosta samoja asioita eivätkä näin ollen myöskään kadehdi samoja asioita. Minua esimerkiksi ei raha kiinnosta sen enempää, kuin että pystyn elämään kutakuinkin keskiluokkaista elämää, joten en myöskään kadehdi rikkaita. Samoin minulle riittää miellyttävä ulkonäkö, en kadehdi poikkeuksellisen kauniita ihmisiä. Jos olisin todella köyhä tai todella ruma, ehkä sitten kadehtisin rikkaampia tai kauniimpia. Tähän ketjuun ovat varmasti vastanneet juuri ne, jotka syystä tai toisesta haluavat oikaista harhakäsityksen nuorten naisten kadehtimisen yleisyydestä.
Ei hän väitä, että kaikki tuntevat kateutta. Mua ärsyttää kun vauva-palstalla ei lueta viestejä huolella.
-eri
No kyllä "hän" implisiittisesti niin väittää.
-toinen eri
Jaa luulet että olen sama kirjoittaja, olet oikea av-etsivä :D
Hän ei väitä, että kaikki tuntevat kateutta, edes implisiittisesti, vaan sanoo, että arvostaa niitä henkilöitä, jotka tuntevat kateutta ja pystyvät sen ikävän tunteen myöntämään. Hän pitää sitä harvinaisena ja seurauksena itsetuntemuksesta. Yleisesti jatkaa: "Kaikkein vahvin ihminen on se, joka uskaltaa myöntää ja näyttää myös heikkoutensa ja hyväksyä, ettei ole täydellinen ja uskaltaa näyttää sen myös muille." Tässä lauseessa "heikkous" viittaa mihin tahansa heikkouteen.
Lue uudelleen! Kerro vielä, jos olet eri mieltä.
Olen eri kirjoittaja, mutta vastaan, koska minäkin olen eri mieltä kanssasi. Miksi tämä kateuden myöntämisen ja heikkouksien näyttämisen tärkeydestä kertova ajatelma piti tulla nimenomaan tähän ketjuun kertomaan, ellei sitä ollut tarkoitettu viestiksi ketjuun vastanneille? Kirjoittaja myös itse toteaa, että ketjun lukeminen toi tämän ajatuksen hänen mieleensä.
Varmaankin sen takia, että tässä ketjussa pohditaan kateutta? Ehkä joku on kateellinen nuorille naisille ja joku ei? Kirjoittaja kertoo, että hänen mielestään kateuden myöntäminen on harvinaista ja heikkouden myöntämistä ja että hän arvostaa ihmisessä kykyä hyväksyä epätäydellisyytensä. Missään hän ei väitä, että kaikki olisivat kateellisia tai kyseenalaista ketjuun vastanneita, jotka sanovat, etteivät ole kateellisia. Ehkä hän korkeintaan miettii, että joku ei sitä välttämättä pystyisi myöntämään.
En myöskään haluaisi ikäistäni miestä, joka voisi seurustella yli 20 vuotta nuoremman kanssa.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän moni pitää uhkana ja vihaa nuorempaa naista, jos sama mies on kiinnostuksen kohteena. Tämä näkyy halveksuntana ja lapseksi nimittelynä.
Ahhaaa. Tähän asti jaksoinlukea. Jos joku mies olisi kiinnostunut minusta ja nuoresta naisesta, saisin makeat naurut ja soisin mielelläni sen miehen sille nuorelle naiselle. Vai uhkana 😀. Kornia se lähinnä olisi jos mies ei tietäisi haluaako viiskymppisen vai parikymppisen. Lähinnä saisin makeat naurut miehestä. Miksi minun pitäisi kokea uhkana nuori nainen. Mieshän se olisi pelle, jos yrittäisi samaan aikaan parikymppistä ja viiskymppistä
Entä kolmekymppinen nainen, joka on ollut kiinnostunut sekä 26-vuotiaasta että 55-vuotiaasta? Onko oltava jotain vialla?
Vierailija kirjoitti:
Näitä keskusteluja lukiessa olen päätynyt siihen lopputulokseen, että tulen arvostamaan sellaista ihmistä, joka pystyy myöntämään olevansa kateellinen. Se jos mikä on harvinaista. Siihen vaaditaan hyvää itsetuntemusta ja -varmuutta. Kaikkein vahvin ihminen on se, joka uskaltaa myöntää ja näyttää myös heikkoutensa ja hyväksyä, ettei ole täydellinen ja uskaltaa näyttää sen myös muille.
"Näitä keskusteluja lukiessa" - Eli vihjailet, että me vanhat naiset, jotka arvostamme, kunnioitamme, ihailemme ja ajattelemme hellyydellä nuoria naisia ja tyttöjä, olisimme oikeasti heille kuitenkin kateellisia, mutta emme vain tiedostaisi kateellisuuttamme.
Metsään meni tämä viittauksesi, sillä tunnistan ilman vaikeutta ja rehellisesti kateuden tunteen itsessäni. Eikä se tunne kohdistu nuoriin naisiin. Se kohdistuu moneen muuhun, esim. niihin, joilla on kesämökki (minulla ei ole, vaikka haluaisin sellaisen).
Onko sinulla itselläsi, hyvä vihjailija, pokkaa tunnustaa, mistä olet kateellinen ja kenelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä muista montaakaan lämpimästi suhtautunutta keski-ikäistä naista omasta nuoruudestani. Ehkä 5 prosenttia. Vähintään joka kolmas oli aivan säälimätön. No ehkä naiset on muuttuneet kun ajatkin muuttuu.
Minä taas en muista minkäänikäisten naisten suhtautuneen minuun sen kummemmin kuin muutkaan ihmiset. Käyttäydin nuorenaKIN normaalin ihmisen tavoin ja sain osakseni normaalia kohtelua. (Paitsi niiltä joiltakin vanhemmilta miehiltä, joita ei ollut käytöstavoilla siunattu... Mutta se on oma lukunsa se.)
Minä en muista vanhempien miesten kohdelleen minua mitenkään huonosti, mutta en ole ollutkaan mikään pikkuhoratsu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä muista montaakaan lämpimästi suhtautunutta keski-ikäistä naista omasta nuoruudestani. Ehkä 5 prosenttia. Vähintään joka kolmas oli aivan säälimätön. No ehkä naiset on muuttuneet kun ajatkin muuttuu.
Minä taas en muista minkäänikäisten naisten suhtautuneen minuun sen kummemmin kuin muutkaan ihmiset. Käyttäydin nuorenaKIN normaalin ihmisen tavoin ja sain osakseni normaalia kohtelua. (Paitsi niiltä joiltakin vanhemmilta miehiltä, joita ei ollut käytöstavoilla siunattu... Mutta se on oma lukunsa se.)
Minä en muista vanhempien miesten kohdelleen minua mitenkään huonosti, mutta en ole ollutkaan mikään pikkuhoratsu koskaan.
Oletko sitä mieltä, että pitää olla pikkuhoratsu, jos vanhemmat miehet tuppautuvat seuraan vonkaamaan ja puhumaan härskejä? Kerro tuo niille 10-14-vuotiaille, joilla on tästä kokemusta. Omatkin kokemukseni alkavat noilta ikävuosilta, vaikka 10-vuotiaana vielä kiipeilin puissa ja keräilin Barbie-nukkeja. Ehkä minusta teki pikkuhoratsun se, että rintani alkoivat kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta kiitos en tarvitse keski-ikäisten naisten suojelua ja varoitteluja. Olen aikuinen ja minulla on oikeus tehdä omat valintani.
Tällä hetkellä asun yhdessä 13 vuotta vanhemman mieheni kanssa ja odotamme ensimmäistä lastamme. En voisi olla onnellisempi. Jostain kumman syystä ikäeromme ja raskauteni on tuomittu, mikä surettaa.
Kaikkea hyvää.
N22
Ensinnäkin toki löytyy tuomitsijoitakin aina mutta aivan varmasti enemmän niitä jotka ovat vähän huolissaan ja toisia jotka harmittelevat nuoruuden päättymistä kohdallasi kovin varhain.
Samaahan ei voi sanoa miehestäsi.
Tulee väistämättä mieleen että et itse ole 100% varma valinnastasi ja siksi tulkitset liian herkästi kaiken tuomitsemiseksi.
Keski-ikäiset naiset on upeita, itsenäisiä ja suvaitsevaisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että pitää olla pikkuhoratsu, jos vanhemmat miehet tuppautuvat seuraan vonkaamaan ja puhumaan härskejä? Kerro tuo niille 10-14-vuotiaille, joilla on tästä kokemusta. Omatkin kokemukseni alkavat noilta ikävuosilta, vaikka 10-vuotiaana vielä kiipeilin puissa ja keräilin Barbie-nukkeja. Ehkä minusta teki pikkuhoratsun se, että rintani alkoivat kasvaa.
Hän jolle vastasin oli sitä mieltä että jos keski-ikäiset naiset kohtelee huonosti niin se johtuu omasta epänormaalista käytöksestä. Miksi sitten miesten kohdalla olisi toisin? Kerro mulle.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään haluaisi ikäistäni miestä, joka voisi seurustella yli 20 vuotta nuoremman kanssa.
N51
Hä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta voisiko olla mitenkään niin, että jotkut ihmiset eivät voi myöntää olevansa kateellisia, koska yksinkertaisesti eivät ole? Sellaisen korvaan kommenttisi on aika rasittava. Näin keski-iässä sitä herää jo siihen asiaan, että elämäkin loppuu joskus, joten minä ainakin keskityn elämään täyttä elämää jäljellä olevat vuodet. Kadehtiminen olisi vaina janhukkaa.
kiusaajat ei koskaan myönnä mitään. Eikä ehkä lue tai kommentoi tällaisia aloituksia. Mutta joka työpaikalla oli näitä hapannaamoja jotka ei edes tervehtineet aamulla, saati muuten huomioineet kuin negatiivisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän jolle vastasin oli sitä mieltä että jos keski-ikäiset naiset kohtelee huonosti niin se johtuu omasta epänormaalista käytöksestä. Miksi sitten miesten kohdalla olisi toisin? Kerro mulle.
En koe olevani vastuussa muiden kirjoittelusta, vain omastani. En pidä asiallisena nimittää lasta pikkuhoratsuksi, jos hän kokee ei-toivottua lähestymistä aikuisten miesten taholta. Kuulostaa jonkun mieletään vähemmän terveen ihmisen ajattelulta sellainen - oikeuttaa lasten häirintä sillä että "itsepähän provosoit".
Vierailija kirjoitti:
kiusaajat ei koskaan myönnä mitään. Eikä ehkä lue tai kommentoi tällaisia aloituksia. Mutta joka työpaikalla oli näitä hapannaamoja jotka ei edes tervehtineet aamulla, saati muuten huomioineet kuin negatiivisella tavalla.
Puhutko nyt vähän eri asiaata? Kiusaaja kiusaa ketä hyvänsä, tuskin hän valikoi uhrinsa pelkästään ikän ja sukupuolen perusteella.
Ei varmasti monetkaan ole kateellisia nuorille naisille, mutta heidän nuorelle kauniille ulkonäölleen kyllä. Ei kai ryppyvoiteiden ja muiden nuorta ja kaunista ulkonäköä tavoittelevien tuotteiden ja toimenpiteiden suosio millään muulla selity kuin sillä, että nuoruutta ihannoidaan.
Psykologi Heli Heiskanen sanoo, että ihmiset haluaisivat olla hyviä ja jaloja, mutta kateus ei kovin helposti poistu vain päätöksellä.
Mammojen kannattaa lukea tämä.
https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/taman-takia-kateudesta-kannatt…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani vastuussa muiden kirjoittelusta, vain omastani. En pidä asiallisena nimittää lasta pikkuhoratsuksi, jos hän kokee ei-toivottua lähestymistä aikuisten miesten taholta. Kuulostaa jonkun mieletään vähemmän terveen ihmisen ajattelulta sellainen - oikeuttaa lasten häirintä sillä että "itsepähän provosoit".
Ei myöskään pidä leimata epänormaaleiksi sellaisia nuoria naisia jotka joutuu keski-ikäisten naisten hampaisiin.
Nyt minua sanottiin jo mieleltään vähemmän terveeksi. Ootte kyllä just sellasia kun maineennekin.
Söpöä, mammojen fantasiamaailmassa kateus on harvinainen tunne eikä ainakaan nuori kaunis nainen ole kateuden kohde 😄
https://www.outilammi.fi/blogit/tuolin-ja-nappaimiston-valista/2013/02/…
Joku keski-ikäinen nainen sanonut silloin parikymppiselle siskolleni kaupassa että miten voi olla tyttö noin laiha. No ei hän ollut laiha vaan normaalipainoinen, mutta se jäi mietityttämään mikä saa jonkun sanomaan noin. Ei tule muuta mieleen kuin kateus. En tiedä oliko sattumaa mutta sisko lihoi hieman sen jälkeen, onneksi tilapäisesti.
En minäkään nuoria naisia kadehdi. Olen ollut nuori ja muistan kyllä millaista se oli, niin hyvässä kuin pahassakin. En kaipaa sitä enää. Arvostan tosi paljon tätä keski-ikäisen elämän seesteisyyttä ja tavallisuutta. Nuorempana olisin todennäköisesti kokenut elämäni olevan tylsää ja kadehtinut muita nuoria naisia heidän menevämmästä elämäntyylistään. Nykyisin suorastaan rakastan tylsyyttä. 😉
Jos minä joskus joitakin kadehdin, niin pikemminkin se kohdistuu itseni ikäisiin naisiin. Saatan tuntea kateuden piston kun joku ikäiseni nainen näyttää todella hyvältä ja kantaa itsensä upeasti, kun itse istun aamubussissa kulahtanut takki päälläni ja naama kuin nukkuneen rukous. Tai kun joku on tosi tehokas ja aikaansaapa sekä työelämässä että vapaa-ajalla. Joskus tunnen kateutta jonkun paremmasta taloudellisesta tilanteesta, joka mahdollistaa hänelle jotain sellaista, mitä minä haluaisin mutta mihin minulla ei ole varaa. Mutta sellainen ajatus että kadehtisin nimenomaan nuoruutta, tuntuu kyllä vieraalta. En haluaisi olla nuori enää.