Hanna-Maria: Mies 57v ja "ei mitään kiirettä perheenlisäyksen suhteen"
Sori Hanna-Maria, mutta on hyvin mahdollista ettei kuusikymppisen spermalla sitä hetkeä tule koskaan tulemaankaan.
Lapset eivät ole hyödykkeitä joita tehdään tyydyttämään omia mielihaluja. Kuusikymppisenä aika perustaa perhe on yksinkertaisesti mennyt ohi.
Minua järkyttää se, ettei yhteiskunnassamme puhuta ollenkaan siitä miten miesten sekä hedelmällisyys että sperman laatu laskee iän mukana. Sanattomaksi vetää.
Kommentit (147)
Mietitäänpä! Hanna-Maria on nyt 33, ja haaveilee lääkikseen pääsystä ensi keväänä, on jo 34 silloin. Lukee lääkäriksi, minimi taitaa olla kuusi vuotta, hupsis, ikääonkin jo 40 v. Entä mies? Nyt 57v, kuuden vuoden päästä jo 63v. Hänellä viisi lasta jo ennestään, mahtaako alkaa silloin vielä talkoisiin tämän maan syntyvyyden eteen? Nooh, olihan Saulikin jo 69v, kun Aaro syntyi..
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus uhkaa nuoriakin miehiä. 80 luvun lopusta alkaen syntyneiden suomalaismiesten sperman laatu on heikentynyt puoleen. Syynä äidin kautta saadut ftalaatit joita tulee pvc tuotteista. Vanhemmilla miehillä ei tätä ongelmaa ole. Asiasta löytyy tutkimustietoa.
Ei sen altistuksen mistään äidin kautta (sikiöaikana) tarvitse tulla. Kaikki me altistutaan muovi- ja muille myrkyille ihan koko ajan, vanhemmilla ihmisillä on ollut vielä pitempi aika altistua. 60-luvulla on pelloillekin kylvetty lannoitteena vaikka mitä myrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joskus miettinyt, että voiko nainen olla biologisesti ihan terve jos haluaa lisääntyä vanhan miehen kanssa. Luulisi että luontokin jo varoittaa, että tämä ei nyt ole ihan normaalia. Tosi monet lisääntymisikäiset naiset tuntuu pariutuvan nykyään huomattavasti vanhempien miesten kanssa. En vaan ymmärrä.
Ei löydy tarpeeksi nuoria miehiä, jotka olisivat valmiita sitoutumaan, joten otetaan mitä saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus uhkaa nuoriakin miehiä. 80 luvun lopusta alkaen syntyneiden suomalaismiesten sperman laatu on heikentynyt puoleen. Syynä äidin kautta saadut ftalaatit joita tulee pvc tuotteista. Vanhemmilla miehillä ei tätä ongelmaa ole. Asiasta löytyy tutkimustietoa.
_Varsinkin_ vanhemmilla miehillä ympäristön kuormitus rasittaa. Et ole selvästi sisäistänyt tutkimustietoasi.
Kysymys on nimenomaan äidin kemikaalikuorman kautta kehittyvään alkioon aiheutuvasta hormonihäiriöstä. Ennen oli vähemmän kemikaaleja. Kannattaa tosiaan lukea tutkimukset ajatuksella läpi.
Ihan ajatuksella - mistä se kemikaalikuormitus sun mielestä kertyy aikuisten naisten elimistöön (ne äidit, joilta se altistus sun mukaan lapsiin tulee) mutta ei aikuisten miesten elimistöön joka ikinen päivä? Pliis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joskus miettinyt, että voiko nainen olla biologisesti ihan terve jos haluaa lisääntyä vanhan miehen kanssa. Luulisi että luontokin jo varoittaa, että tämä ei nyt ole ihan normaalia. Tosi monet lisääntymisikäiset naiset tuntuu pariutuvan nykyään huomattavasti vanhempien miesten kanssa. En vaan ymmärrä.
Ei löydy tarpeeksi nuoria miehiä, jotka olisivat valmiita sitoutumaan, joten otetaan mitä saadaan.
Miesten biologia tuntuu toimivan tehokkaammin: nuori ja terve nainen on saatava, vanhaan ei tyydytä. (Sori jos kuulostan armottomalta, mutta juurikin armottomasti luonto tuntuu toimivan.)
Mm. oli lapsensa syntymän aikaan Mick Jagger 73-vuotias. Myös tiedän naisen joka sai yli 50 v. joskus 1940-luvulla kuopuksensa ja lapsesta tuli sen sisarusparven nero, siis kaksi erikoislääkärin tutkintoa suoritti aikuisena. Eli ei se iästä ole kiinni ja kuulemma äö tulee nykytutkimuksen äidiltä ei isältä. Jotkut perinnölliset tai suvussa menevät sairaudet tulevat myös nuoremmille, ei vanhempien ikä suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten biologia tuntuu toimivan tehokkaammin: nuori ja terve nainen on saatava, vanhaan ei tyydytä. (Sori jos kuulostan armottomalta, mutta juurikin armottomasti luonto tuntuu toimivan.)
No pistäisivät nuorena hynttyyt yhteen sen nuoren ja terveen naisen kanssa??? Mutta kun ei, pitää saada MAHDOLLISIMMAN MONTAA "nuorta ja tervettä". Kun ei nuoria sitoutumishaluisia miehiä riitä nuorille naisille, niin nuoret naiset menevät harakoille (= vanhoille miehille).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pistäisivät nuorena hynttyyt yhteen sen nuoren ja terveen naisen kanssa??? Mutta kun ei, pitää saada MAHDOLLISIMMAN MONTAA "nuorta ja tervettä". Kun ei nuoria sitoutumishaluisia miehiä riitä nuorille naisille, niin nuoret naiset menevät harakoille (= vanhoille miehille).
Liian monet naiset tekevät kompromisseja tulevien lastensa kustannuksella. Pitäisi saada naiset heräämään ja vastuullisemmiksi tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mm. oli lapsensa syntymän aikaan Mick Jagger 73-vuotias. Myös tiedän naisen joka sai yli 50 v. joskus 1940-luvulla kuopuksensa ja lapsesta tuli sen sisarusparven nero, siis kaksi erikoislääkärin tutkintoa suoritti aikuisena. Eli ei se iästä ole kiinni ja kuulemma äö tulee nykytutkimuksen äidiltä ei isältä. Jotkut perinnölliset tai suvussa menevät sairaudet tulevat myös nuoremmille, ei vanhempien ikä suojaa.
Ihan oikeasti.
Jos sun anti tällaiseen keskusteluun on jonkun kaiman koiran kokemus vs. tutkimus, ja kirjoitat vielä älykkyysosamäärän älykkyysösamääränä, niin anna olla.
Et oikeasti ymmärrä mistä tässä keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi leimata, mutta ainakin tuntemani tapaukset on vanhojen miesten hyväksikäyttämiä lapsuudessan.... :(
No, nyt on kyllä kunnon yleistystä ja leimaamista. Yksi tekijä voi olla ihan se, että näillä naisilla on itsellään ollut keskimääräistä vanhempi isä. Oma isäni on minua 42 vuotta vanhempi ja huomaan, että vasta lähes samanikäisistä tulee mulle isäviboja ja nono-fiilis. Joku 15-20 vuotta vanhempi ei tunnu vielä "liian" vanhalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian monet naiset tekevät kompromisseja tulevien lastensa kustannuksella. Pitäisi saada naiset heräämään ja vastuullisemmiksi tässä asiassa.
Spermanluovutus nuorelta mieheltä, ja esim. sivusuhde nuoremman miehen kanssa on myös ratkaisu.
Kuulemma nuo sivusuhteet on muutenkin todella yleisiä, kun on vanha mies, joten sen nuoremman kanssa lapsi ja vanha mies kasvattaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti.
Jos sun anti tällaiseen keskusteluun on jonkun kaiman koiran kokemus vs. tutkimus, ja kirjoitat vielä älykkyysosamäärän älykkyysösamääränä, niin anna olla.
Et oikeasti ymmärrä mistä tässä keskustellaan.
Itse et ymmärrä. Tuli kirjoitusvirhe, itsellänikin on aika korkea älykkyysosamäärä ihan testattuna, miten lie omasi laita. Minulla on takataskussa faktatietoa ja täällä vaan mutu-tietoa vanhoista vanhemmista ja sen seurauksista. Sanoisin, että on myös oikeata lääketieteellistä tietoa mukana. Ei ole mitään kaiman tietoa, vaan tunnen nämä ihmiset henkilökohtaiset en tosin Mick Jaggeria :) Tunnen tämän ihmisen henkilökohtaisesti jonka äiti synnytti kuopuksensa yli 50 v. ja poika on erikoistunut kahteen erikoisalaan.
Teston määrä on nuorillakin vähentynyt ja siittiöitä on spermassa enää noin puolet aikaisemmasta. Jos kolmekymppiset miehet ovat lähes lisääntymiskyvyttömiä, niin mällin laatu tuskin on kuuskymppisellä priimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi leimata, mutta ainakin tuntemani tapaukset on vanhojen miesten hyväksikäyttämiä lapsuudessan.... :(
No, nyt on kyllä kunnon yleistystä ja leimaamista. Yksi tekijä voi olla ihan se, että näillä naisilla on itsellään ollut keskimääräistä vanhempi isä. Oma isäni on minua 42 vuotta vanhempi ja huomaan, että vasta lähes samanikäisistä tulee mulle isäviboja ja nono-fiilis. Joku 15-20 vuotta vanhempi ei tunnu vielä "liian" vanhalta.
Mun isä on 33 vuotta vanhempi ja silti en osaa kuvitella pariutuvani +5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Kaikki mieheni ovat mahtuneet +-5v. ikähaarukkaan.
Mitä se muuten tämän palstan ihmisille kuuluu kuka menee naimisiin ja kenen kanssa huolimatta siitä mikä on ikäero. Pitäisikö tulla teiltä kysymään milloin ja minkä ikäisinä saa tehdä lapsia? Varmasti ovat hyviä vanhempia ja lapsi tulee saamaan hyvän ja turvallisen, mukavan elämän. Luuletteko, etteivät ole itse sitä ikäänsä ajatelleet keskenään. Hohhoijaa, säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se muuten tämän palstan ihmisille kuuluu kuka menee naimisiin ja kenen kanssa huolimatta siitä mikä on ikäero. Pitäisikö tulla teiltä kysymään milloin ja minkä ikäisinä saa tehdä lapsia? Varmasti ovat hyviä vanhempia ja lapsi tulee saamaan hyvän ja turvallisen, mukavan elämän. Luuletteko, etteivät ole itse sitä ikäänsä ajatelleet keskenään. Hohhoijaa, säälittävää.
Asioita on ihan tervettä kyseenalaistaa. Ei tässä kenenkään pariutumista olla estämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioita on ihan tervettä kyseenalaistaa. Ei tässä kenenkään pariutumista olla estämässä.
Kyllähän täällä voisi kyseenalaistaa kaikenlaista muutakin. Onneksi teiltä ei tule varmasti kukaan lupaa kyselemään. Jos lapsen haluaa iäkkäänä, niin silloin on oikeiden lääketieteen asiantuntijoiden kanssa yleensä keskusteltu terveydentilasta ja raskaudesta ja mahdollisista riskeistä.
Hanna-Maria kun tulee nelikymppiseksi niin tuo mies ei luultavasti jaksa enää petipuuhia samaan malliin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
_Varsinkin_ vanhemmilla miehillä ympäristön kuormitus rasittaa. Et ole selvästi sisäistänyt tutkimustietoasi.
Kysymys on nimenomaan äidin kemikaalikuorman kautta kehittyvään alkioon aiheutuvasta hormonihäiriöstä. Ennen oli vähemmän kemikaaleja. Kannattaa tosiaan lukea tutkimukset ajatuksella läpi.
Ihan ajatuksella - mistä se kemikaalikuormitus sun mielestä kertyy aikuisten naisten elimistöön (ne äidit, joilta se altistus sun mukaan lapsiin tulee) mutta ei aikuisten miesten elimistöön joka ikinen päivä? Pliis.
Ftalaatteja on lisätty lähes kaikkiin teollisiin valmisteisiin. Alkaen prosessoiduista elintarvikkeista.
Myrkyt vaikuttavat kehittyvään alkioon ja sikiöön siten että sukukypsänä miehen kivesten sukusolujen tuotanto jää alhaisemmaksi. Joka kolmannella nuoremmalla miehellä se vaikuttaa jo hedelmällisyyteen. Eli sulhasehdokas kannattaa viedä spermatestiin ennen papin aamenta jos lapset on mielessä.
Kylläpä eskaloitui nopeasti tämä keskustelu matalaotsaiseksi ns. ikärasismiksi. Vuonna 2018 50-60 vuotias mies tai nainen ei ole todellakaan mikään vanhus. Moniko teistä närkästyjistä ja avoimesti paheksujista aloitti vastaavanlaisen ketjun kun George Clooney sai kaksoset 56 vuotiaana tai Sauli Niinistö lapsen tänä vuonna? Ei yksikään. Brad Pitt on teidän mielestänne vanhus, joka ei pysty enää mihinkään eikä kalpaisi teille vaikka pyytäisi?
ps. en ole 50-60 vuotias mies tai nainen.