Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härski yhteiskunnan elätti tämä Jani Toivola. Meinaako joku vielä äänestää?

Vierailija
21.09.2018 |

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos saikulla tekee toista bisnestä toisen työnantajan kustannuksella ja samalla saa Kelan sairauspäivärahaa niin aika monta kiinnostunutta tahoa mahdollisiin väärinkäytöksiin voi löytyä.

Eihän tuolle mitään Kelan sairauspäivärahaa makseta. Etkö tajua että kansanedustaja saa täyden palkkion myös saikulla ollessaan. Tai vaikka ei edes saikulla olisi eikä ilmaantuisi lainkaan paikalle niin silti saa saman rahan. Homman etuja nääs.

Vierailija
42/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Journalistipalkinto tälle, joka on paljastanut Toivolan porsastelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyt ihmisryhmät ja niiden toisen puolen jälkeläiset luottamustehtävissä tuntuvat aika usein syyllistyvän erilaisiin väärinkäytöksiin. Tulee mieleen se nainen, joka nosti siskonsa lapsilisät, vaikka sisko oli jo Englannissa. Se on varmaan meidän syytämmea. Voi meitä.

Kyllä tässä nyt on ihan yksilöstä kyse. Haluat näköjään vain lietsoa vihaa. Suosittelen terapiaa tuohon angstiisi.

Kiitos suosituksesta, mutta voisitko mieluummin kertoa, kuinka monta yksittäistapausta pitää olla, että saa yleistää? Jos vaikkapa 12.9 %jostain ihmisryhmästä syyllistyy johonkin rikokseen, kun alkuperäisestä vaestöstä luku on 0.3%, niin saako yleistää? Vai pitääkö olla 50%? Tai peräti 100%? Vai onko se 100% vaan yksilöitä?

Ymmärrän pointtisi mutta ulosantisi on sen verran ilkeää, ettei kunnon keskustelua voi syntyä. Ymmärrätkö, ettei provoilla saa oikeaa keskustelua aikaan? Ehkäpä lähestyisit aihetta neutraalimmalla otteella, voisi tuottaa paremmin tulosta.

Ai kun hienoa, meillä on tässä AV-palstalla oikein tulosvastuuta ajatteleva henkilö. Miten suoraselkäistä! Olisivatpa jotkin kansanedustajat yhtä suoraselkäisiä.

No hei oikeasti! Yritin vain tuoda sitä ajatusta julki, ettei kannata häröttää tärkeitä kannanottoja vain siksi, että v*tuttaa. Parempi että keskustelut saa jatkua ja mielipiteet kukkia, hyvän maun rajoissa. Ja kyseisestä keissistä olen edelleen sitä mieltä, että kyseinen henkilö on käyttänyt järjestelmää härskisti hyväksi, joka on halveksuttavaa toimintaa.

Vierailija
45/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä maksanut ne taksilla kuljetut puhujamatkansa niihin kouluihin eduskunnan taksikortilla ja saanut puheen tilaajalta puhujapalkkion lisäksi matkakorvaukset?

Jos näin on käynyt, niin olisi perin juuri mukavaa kuulla eduskunnan hallintojohtajan ja verokarhun kanta ko. järjestelyistä.

Vierailija
46/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiedut pois kaikilta edustajilta, tai vähintään niin että siihen tulisi selvitys. Olin tätä mieltä jo ennen tätä kohua. 

Vierailija
47/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa mennä ihonväriin. Kummasti ketään ei kiinnosta se että Hakkarainen teki samat, ja pahemmin ja sitten vielä hyökkäsi naisen päälle ja otti SAIKKUA. Saikulla sitten matkusteli ja kävi baareissa. Mutta kaikki häneen liittyvä otsikointi onkin ajojahtia. Hyi hitto.

Sinähän tässä värin toit esiin. Hitto jos tyyppi käyttää asemansa suomia oikeuksia omiin tarkoituksiinsa, ei siinä mistään väristä ole kyse vaan moraalista!!! 

Kyllä yläpuolella joku viittasi ''n**keriin' ja Veitolakin kertoi kuinka Toivola kokee ihonväriin kohdistuvaa ra*sismia julkisesti omalla facebook seinällä  tämän johdosta. Joten siinä voit katsoa kuka oikein menee ihonväriin .

Onko pakko mennä provosointiin ja idiotismiin mukaan? Se kertoo lähinnä sinusta jotakin ei niin positiivista.

Aivan. Minussa vika kun tuomitsen ra  sismin. Sori siitä jos keskeytän näiden ihmisten vihanlietsonnan enkä lähde mukaan. Harmi että minunlaisia ei ole montaa, kun Jani tiedettävästi joutuu omalla face seinällä saamaan hitosti kuraa ihonväriin liittyen. Jos meitä olisi enemmän, ei ra sismiakaan välttämättä olisi niin paljoa. Mutta minun vika kun keskeytän kiusaamisen. Sinä varmaan olet niitä vierellä seisojia ja hiljaa hyväksyjä. 

No johan lähti... Herranjestas kuinka voi joku olla pihalla ja kietoutunut itse siihen rasistin viittaan. Nyt oli todellakin kyse ihmisen härskistä yhteiskunnan hyväksikäytöstä, eikä mistään muusta. Jos et olisi itse tuonutväriä esiin, en olisi sellaista tajunnut edes ajatella. Jani on suomalainen normaali mies joka on vain käyttänyt valtuuksiaan väärin. Miten helkkarissa saat tästä rasistisen jutun? Taitaa olla omassa päässäsi koko höpötys.

Vierailija
48/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touko Aalto ja Jani Toivola. Seksi vie ja taksi tuo!

Vierailija
49/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen suomalainen siis! 

Vierailija
50/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janiin iskenyt ihan perinteinen ahneus. Kun on paikka niin lauo ja Jani on laukonut ylämummoon. Ei tule vaikuttamaan mitenkään Jani äänisaaliiseen, koska vihervasemmiston ”säännöt” on kirjoitettu omaan kirjaan.

Vierailija
51/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touko voisi läpsiä Jania paljaalle pepulle: tuhma poika, ei saa enää tehdä näin!

Vierailija
52/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa mennä ihonväriin. Kummasti ketään ei kiinnosta se että Hakkarainen teki samat, ja pahemmin ja sitten vielä hyökkäsi naisen päälle ja otti SAIKKUA. Saikulla sitten matkusteli ja kävi baareissa. Mutta kaikki häneen liittyvä otsikointi onkin ajojahtia. Hyi hitto.

Sinähän tässä värin toit esiin. Hitto jos tyyppi käyttää asemansa suomia oikeuksia omiin tarkoituksiinsa, ei siinä mistään väristä ole kyse vaan moraalista!!! 

Kyllä yläpuolella joku viittasi ''n**keriin' ja Veitolakin kertoi kuinka Toivola kokee ihonväriin kohdistuvaa ra*sismia julkisesti omalla facebook seinällä  tämän johdosta. Joten siinä voit katsoa kuka oikein menee ihonväriin .

Onko pakko mennä provosointiin ja idiotismiin mukaan? Se kertoo lähinnä sinusta jotakin ei niin positiivista.

Aivan. Minussa vika kun tuomitsen ra  sismin. Sori siitä jos keskeytän näiden ihmisten vihanlietsonnan enkä lähde mukaan. Harmi että minunlaisia ei ole montaa, kun Jani tiedettävästi joutuu omalla face seinällä saamaan hitosti kuraa ihonväriin liittyen. Jos meitä olisi enemmän, ei ra sismiakaan välttämättä olisi niin paljoa. Mutta minun vika kun keskeytän kiusaamisen. Sinä varmaan olet niitä vierellä seisojia ja hiljaa hyväksyjä. 

No johan lähti... Herranjestas kuinka voi joku olla pihalla ja kietoutunut itse siihen rasistin viittaan. Nyt oli todellakin kyse ihmisen härskistä yhteiskunnan hyväksikäytöstä, eikä mistään muusta. Jos et olisi itse tuonutväriä esiin, en olisi sellaista tajunnut edes ajatella. Jani on suomalainen normaali mies joka on vain käyttänyt valtuuksiaan väärin. Miten helkkarissa saat tästä rasistisen jutun? Taitaa olla omassa päässäsi koko höpötys.

No huhhuh. Nythän sinä kiistät mihin tekstiin minä viittasin tuolla ihonvärillä. (en tuonut sitä tyhjästä) 

Kerroin jo että viittasin toisen hlö tekstiin mihin itsekin vastasit kuinka minä olen idiootti kun lähden mukaan ja provosoidun.  Miksi nyt lähdet kiistämään ja johtamaan muita harhaan?

Kukahan mahtaa olla kietoutunut ja mihinkin viittaan?

Viitaten sun omaan tekstiin: Kuka on se joka menee idiotismiin ja provosointiin mukaan? Taisi osua omaan nilkkaan nyt.  Kertoo jotain ei niin positiivista sinusta itsestäsi. 

Vierailija
53/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista oman aseman hyväksikäyttöä, toivottavasti äänestäjät muistavat vielä ensi keväänä vaaleissa Ei luulisi olevan vaikeaa olla nuhteeton, kun saa kovat kulukorvaukset ja asuntokorvaukset ja ilmaiset matkat, mutta silti pitää vaan vetää välistä. Oksettavaa. Tällaist tyypit eivät ansaitse kyllä olla kansanedustajana, ja koskee muitakin asuntoetuhuijareita. Itse asiassa se kakkosasuntoetu on aivan turha, kyllä noilla palkoilla voi itse kustantaa asumisensa.

Vierailija
54/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla teki puhujakeikkaa kouluihin taksilla ja otti vielä palkkion. Riihimäen kämpästä asumistuet ja lapsikin sai olla Helsingissä päivähoidossa kikkailemalla. Tämäkö on vihreää ajatusmaailmaa?

Vierailija
55/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun muut pöhköt kollegat tekevät koulutyötä vain hyvällä tahdolla eikä ymmärrä raakaa rahastusta mikä varmaan maksetetaan kunnallisveroissa.

Vierailija
56/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämmöinen ihme on tänne Suomeen pöllähtänyt? Vanhemmista ei koskaan sanan sanaa? Tai paljon muustakaan. Valittaa kyllä jaksoi, ensin ei saanut lasta (no koskas miesten suhteista on lapsia syntynyt?!) ja sitten kun sai, hoitaminen olikin niiiin raskasta.

Ja nyt ajelee taksilla ja rahastaa kouluja ja ja ja.

Suomalainen äiti ja afrikkalainen isä

Vierailija
57/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauslomalla teki puhujakeikkaa kouluihin taksilla ja otti vielä palkkion. Riihimäen kämpästä asumistuet ja lapsikin sai olla Helsingissä päivähoidossa kikkailemalla. Tämäkö on vihreää ajatusmaailmaa?

Kutsun Jania tästä lähtien Roisto-Janiksi, koska koen tuon ryöstämiseksi.

Vierailija
58/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Nythän sinä kiistät mihin tekstiin minä viittasin tuolla ihonvärillä. (en tuonut sitä tyhjästä) 

Kerroin jo että viittasin toisen hlö tekstiin mihin itsekin vastasit kuinka minä olen idiootti kun lähden mukaan ja provosoidun.  Miksi nyt lähdet kiistämään ja johtamaan muita harhaan?

Kukahan mahtaa olla kietoutunut ja mihinkin viittaan?

Viitaten sun omaan tekstiin: Kuka on se joka menee idiotismiin ja provosointiin mukaan? Taisi osua omaan nilkkaan nyt.  Kertoo jotain ei niin positiivista sinusta itsestäsi. 

Kiitos kommentistasi. Oli todella mielenkiintoinen vastaus. Lähdit viemään keskustelua aivan muille raiteille, koittaen saada minut listityksi. Hurjaa. Voit ottaa tämän vastauksen luovutusvoittona, koska tiedostan milloin ei kannata lähteä väittelemään. Enkä sinuna ottaisi tätä  kohteliaisuutena.

Vierailija
59/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on ollut vihainen Toivolalle ja aloittanut ajojahdin häntä kohtaan. Suurin?osa suomalaisista onkin helposti manipuloitavissa ja syyttävät Toivolaa ties mistä, vaikka hän ei ole tehnyt mitään laitonta tai edes väärää.

Niinkö? Jos mä jään saikulle mun nykyisestä duunista (kirjanpitäjä, isohko tilitoimsto) 7 kuukaudeksi ja sen aikana tekisin muuta duunia ja ajelisin vielä taksilla nykyisen työnantajan piikkiin, se olisi susta ihan ok? "Ei mitään väärää". Ymmärrän kyllä, että lakia ei ole rikottu. Mutta moraalia ja kansan oikeustajua on todellakin rikottu. Onneksi ei pääse enää ensi kaudelle. Taitaa silti saada sopeutumisrahan?

Juuri näin! Kun kaikkea ei laki kiellä ja kansanedustajan asemassa olevalta ihmiseltä odotetaan korkeampaa moraalia kuin taviksilta. Siksi on noita vapaita etuja. Laiton on laitonta, mutta on olemassa myös moraalittomuus, joka on yhtälailla paheksuttavaa. Erityisesti tuolla yhteiskunnan huipulla olevan pitäisi osoittaa jonkinlaista kohtuutta ja korkeampaa etiikkaa kuin Toivola on nyt osoittanut.

Joku jaksaa vielä paheksua taviksia, jotka esim. pitää kirjoja eri paikassa, jotta äiti saa lasten kanssa tuet. Eihän sekään ole laitonta? Ja miksi edes paheksua sitä, koska kansanedustajat näyttää mallia, jossa järjestelmää saa kupata rauhassa, kun ei varsinaisesti riko suoraan lakia tai siinä on porsaanreikä!

Vierailija
60/70 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämmöinen ihme on tänne Suomeen pöllähtänyt? Vanhemmista ei koskaan sanan sanaa? Tai paljon muustakaan. Valittaa kyllä jaksoi, ensin ei saanut lasta (no koskas miesten suhteista on lapsia syntynyt?!) ja sitten kun sai, hoitaminen olikin niiiin raskasta.

Ja nyt ajelee taksilla ja rahastaa kouluja ja ja ja.

Kyllä meistä jokainen on pöllähtänyt maailmaan biologisen äitinsä vatsasta. Tässä tapauksessa äiti on suomalainen ja lapsi on syntynyt Vaasassa, Suomessa. Isä oli kenialainen ja yhteys häneen on katkennut kokonaan ilmeisesti jo varhaislapsuudessa. Nuorena aikuisena Toivola on asunut Yhdysvalloissa ja opiskellut siellä teatterialan koulussa. Suomessa hän teki ennen kansanedustajuutta töitä näyttelijänä, tanssijana ja juontajana. 

Tämä on selvästi monille tällä palstalla herkullinen aihe, koska kohteena on kansanedustaja ja, mikä herkullisinta, kansanedustaja, joka oli aikoinaan ensimmäinen Suomen eduskuntaan päässyt tummaihoinen kansanedustaja. En ole täysin perillä siitä, mistä kaikesta täällä nyt mässäillään. Muista tuloista, taksilla ajamisesta, sairaslomista? Toisaalta eipä minua ihan hirveästi kiinnostakaan. 

Erilaisia väärinkäytöksiä ja harmaata aluetta löytyy Eduskunnasta varmasti useilta ellei lähes kaikilta nykyisiltä ja entisiltä kansanedustajilta. Milloin on juotu viiniä verorahoilla, ajettu taksikortilla, hömpätty kalliita torkkupeittoja... Löytyy rikosepäilyjä, jopa tuomioita, seksuaalista häirintää jnejnejne. Se, mitä suomalaisten on selvästi usein lähes mahdoton ymmärtää, on se, että kansanedustajatkin ovat inhimillisiä ihmisiä, jotka käyttävät olemassa olevia etujaan ja kenties venyttävät niitä, kun tilaisuus tulee. Kuka tahansa 18 vuotta täyttänyt suomalainen voi asettua eduskuntavaaleissa ehdolle. Vaikka olisimme täällä omissa arkisissa puuhissamme ja töissämme kuinka suoraselkäisiä tahansa, kuka tahansa meistä ehdollistuisi myös Eduskunnan työkulttuuriin ja käyttämään edustajan etuja, jos istuisi parlamentissa kauden tai kaksi. 

Tällä en halua puolustella ketään tai mitään. Haluan vain kysyä, kuka on se erehtymätön, joka uskaltaa heittää ensimmäisen kiven?