Ystävyyssuhde ohi?
Ollaan ystäväni kanssa nähty yleensä vähintään kerran kuussa, nyt viimeksi helmikuussa. Olen itse sopinut viimeiset tapaamiset ja kysellyt mitä kuuluu. Ei siis olla oltu tuon helmikuun jälkeen missään yhteyksissä. Mitä teen? Annanko olla vai kysynkö vielä itse missä mennään?
Kommentit (15)
Tulee hiukan tyhmä olo jos toinen ei ole kiinnostunut minusta vaan minä olen se joka kysellyt.
-ap
Jos hänellä on ollut elämässään joku tragedia, masennusta tms.? Jos olette hyviä ystäviä, luulisi, että kertoisi, varsinkin, jos kysyt, onko kaikki hyvin. Jos taas olette hyvänpäiväntuttuja, ymmärrän, ettet välttämättä ole aina ykkösenä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ystäväni kanssa nähty yleensä vähintään kerran kuussa, nyt viimeksi helmikuussa. Olen itse sopinut viimeiset tapaamiset ja kysellyt mitä kuuluu. Ei siis olla oltu tuon helmikuun jälkeen missään yhteyksissä. Mitä teen? Annanko olla vai kysynkö vielä itse missä mennään?
Annat olla. Huono ystävä joutaa mennä.
Ystävyyttä ei voi ylläpitää yksipuolisesti. Ehkä joskus saat ystävältäsi jonkun selityksen toimintaansa. Henkisesti kannattaa nyt kuitenkin päästää irti tuosta ystävyydestä.
Et sanonut aloituksessa, että vain sinä pidät yhteyttä. Keksit sen äsken.
Mullakin on ollut kaveri, joka ei koskaan ottanut yhteyttä itse ja kun mä soittelin, valitti ja marisi kaikesta. Mm. siitä, kun kukaan ei ota yhteyttä. Alkoi viemään enemmän energiaa kuin antamaan, ja päätinkin jäädä odottamaan hänen yhteysenottoaan. Olisikohan tässä mennyt semmoinen 12 vuotta nyt. En sit varmaan ollut hänelle kaveri, jonka kanssa halusi olla.
Vierailija kirjoitti:
Et sanonut aloituksessa, että vain sinä pidät yhteyttä. Keksit sen äsken.
Suora lainaus aloituksesta: "Olen itse sopinut viimeiset tapaamiset ja kysellyt mitä kuuluu." - ohis
Itsekään en ole nähnyt pitkäaikaisimpia ja lähimpiä ystäviäni yli vuoteen (vaikka muut ovat kyllä kokoontuneet porukalla), kun on itsellä tällä hetkellä "vähän huonompi" hetki elämässä. Enkä ole juurikaan jaksanut edes whatsappissa viestitellä, saatika kertonut mitään syytä käytökselleni... Olen ollut nyt niin pitkään hiljaa, etten oikein osaa aloittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
ohi on
Näin on. Ellei ystävä käyttäydy kuin ystävä, niin ei häntä voi sellaisena pitää. Ystävyyden pitää tuntua molemmista hyvältä.
Minullakin meni hyvä ystävyyasuhde. En tiedä mitä tapahtui, mutta ystävä vain lopetti yhteydenpidon. Kolme kertaa peräkkäin teki oharit tavata. Nyt ei ole soittanut eikä viestitellyt. Viesteissä on minulta kolme viestiä, joihin ei mitään kommenttia. Viimeksi soitin kaksi kuukautta sitten. Ei vastannut, ei soittanut takaisin.
Miksi pitää kysyä, missä mennään? Miksi et kysy, mitä kuuluu?