Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työhaastattelun jälkeen päätös venyy?

Vierailija
21.09.2018 |

Kävin haastattelussa pari viikkoa sitten ja siellä kerrottiin, että päättävät valitut työntekijät seuraavalla viikolla, joka siis oli viime viikko. Ja haastattelija vielä lupasi ilmoittaa kaikille hakijoille. Viikko sitten, kun ei ollut kuulunut mitään, kysyin onko valinnat jo tehty. Vastattiin, ettei vielä ja seuraavalla viikolla on vielä pari haastattelua. Nyt on taas perjantai eikä vieläkään mitään kuulunut. En tietenkään voi tietää vaikka joku haastatteluista olisi ollut vasta tänään ja päätös menisi vasta ensi viikolle.

Silti mietityttää miksi ensin kerrottiin, että päätös tehtäisiin jo seuraavalla viikolla. Väistämättä tulee mieleen, etten ollut sopiva valinta ja siksi haastatellaan lisää ihmisiä :(

Haastattelussa kertoi haastattelija, että tarvitsevat paljon työntekijöitä ja mielestäni haastattelu meni hyvin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärtää, jos prosessi voi kestää viikkoja ja viikkoja, ja asiaa venkslataan ja se välillä unohtuukin .

Mutta silloin EI LUVATA ilmoittaa kaikille hakijoille haastattelua seuraavalla viikolla. Todella epäammattimaista touhua, oikeaa harrastelijoiden puuhastelua.

Tai eihän minulle sanottu, että ilmoitetaan seuraavalla viikolla. Ainoastaan, että päätös tehdään silloin ja kaikille ilmoitetaan joka tapauksessa.

Ap

Vierailija
22/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, etten tullut valituksi. Kysyin eilen onko valinnat tehty ja sain tökerön vastauksen "Kyllä on ja et tullut valituksi" Ei edes pistettä lauseessa eikä hyvän jatkon toivotuksia. Ihmetyttää myös miksi ei voinut ilmoittaa, kun varmasti oli selvillä jo aiemmin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se valittu on näitä "Odotan vastausta vielä paikasta X" ja odottavat haluaako se paikan vai ei.

Vierailija
24/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa on ainakin vaan niin saamaton johto.

Saattavat unohtaa koko hakuprosessin pitkäksikin ajaksi. Ja valintakin tehdään aivan fiiliksen mukaan. Joku saattaa asua tutulla seudulla tai harrastaa jotain tiettyä urheilulajia. 

Vierailija
25/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran haastattelussa jossa luvatiin soittaa kaikille vaikka eivät tulisi valituksi. Loppujen lopuksi tuli vaan tekstiviesti "Sinua ei valittu t: yhtiö". Ei jäänyt edes paha mieli kun noin tökerösti hylkäsivät.

Vierailija
26/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän siinä kävi, etten tullut valituksi. Kysyin eilen onko valinnat tehty ja sain tökerön vastauksen "Kyllä on ja et tullut valituksi" Ei edes pistettä lauseessa eikä hyvän jatkon toivotuksia. Ihmetyttää myös miksi ei voinut ilmoittaa, kun varmasti oli selvillä jo aiemmin.

Ap

Helposti nousee päähän se vallantunne kun hakijat nöyristelevät epätoivoisena.

Vierailija
27/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mitään nöyristelyä vaan halusin vain selvyyden asiaan, ettei tarvitse turhaan enää odotella.

Ap

Vierailija
28/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saattaa olla sairaana, jolloin haastatteuja täytyy siirtää. Valittu ei otakkaan heti paikkaa vastaan, joten hänen päätöstään odotellaan. Rahoituskuvioissa on joku muutos. Aika monta syytä, miksi tilanne voi venyä. Jos olisit ollut varteenotettava henkilö, niin todennäköisesti puhelun aikana olisi jotain kerrottu.

Vierailija
29/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tällä hetkellä tilanne on ihan toinen. Työnantajan kilpailevat kuka saa parhaan tekijän. Ihan oikeasti pk-seudulla on työvoimapula ja todella vaikea löytää osaavaa porukkaa.

Vierailija
30/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmi ap. Itsellä sama tilanne, odottelen ja odottelen. Mäkin kyselen päätösten perään kun ei ala kuulua ja rekrytoija jopa sanonut "ai sori unohdin ilmottaa". Ihan törkee meininki. Parimmillaan hakemuksen lähettämisestä meni 4 kk, jonka aikana puhelinhaastattelu, videohaastattelu, 2 x haastatteku kasvokkain, ja en saanu työtä. Koko ajan epävarmuus ja odotus päällä. Kyllä syö naista.

Vierailija
31/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin kiinni.niistä ihmisistä jotka asioita hoitaa. Toiset hoitaisi jämptisti, mutta joku muu panttaa tietoa tai on unohtanut ilmoittaa eteenpäin sille kenen kuuluisi asia ilmoittaa.

Edellisessä työpaikassa valinnan tehneet pomot eivät muistaneet ilmoittaa valinnasta. Vasta kun tyyppi aloitti, heräsi kysymys onko kukaan ilmoittanut ei valituille yhtään mitään.. Mitä vastuullisempi tehtävä sen pidempään prosessi kestää, sen olen huomannut.

Mulle kävi kerran niin, että kysyin koska selviää hakemani paikan tilanne (Olin ko. firmassa muissa töissä ja oli annettu ymmärtää et paikka vois olla mun). Oletetaan että kysyin keskiviikkona. Vastattiin ettei päätöstä ole vielä tehty selviää perjantaina. Perjantai tuli ja pomo ilmoitti etten tullut valituksi ja möläytti että uuden sopimus oli kirjoitettu tiistaina. Voitte vaan arvata mikä fiilis huomata että on valehdeltu päin naamaa.

Olen nyt kyllä onnellinen tuosta lopputuloksesta, en haluaisi moisten kanssa töitä tehdäkään. Nyt työpaikka eri ja kaikinpuolin parempi.

Vierailija
32/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harmi ap. Itsellä sama tilanne, odottelen ja odottelen. Mäkin kyselen päätösten perään kun ei ala kuulua ja rekrytoija jopa sanonut "ai sori unohdin ilmottaa". Ihan törkee meininki. Parimmillaan hakemuksen lähettämisestä meni 4 kk, jonka aikana puhelinhaastattelu, videohaastattelu, 2 x haastatteku kasvokkain, ja en saanu työtä. Koko ajan epävarmuus ja odotus päällä. Kyllä syö naista.

Onpa ikävää. Toivottavasti vielä löydät työpaikan. Eilen muuten kävin toisessa haastattelussa ja siellä haastattelija sanoi lopuksi, että hän sai minusta positiivisen kuvan ja varmasti ovat yhteydessä. Tuli vähän parempi mieli :)

Ap

Vierailija
33/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää. Toivottavasti vielä löydät työpaikan. Eilen muuten kävin toisessa haastattelussa ja siellä haastattelija sanoi lopuksi, että hän sai minusta positiivisen kuvan ja varmasti ovat yhteydessä. Tuli vähän parempi mieli :)

Ap

Kiitos. Hienoa - toivottavasti nyt tärppää:) Sekin jo että pääsee haastatteluihin on saavutus. Mäkin yritän miettiä että se voi olla vaikka huomenna kun tämä ahdistus ja kurjuus loppuu. Mutta kun pettyy kerta toisensa jälkeen, usko horjuu. Tsemppiä sinulle ja toivon että saat työn👍

Vierailija
34/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos. Hienoa - toivottavasti nyt tärppää:) Sekin jo että pääsee haastatteluihin on saavutus. Mäkin yritän miettiä että se voi olla vaikka huomenna kun tämä ahdistus ja kurjuus loppuu. Mutta kun pettyy kerta toisensa jälkeen, usko horjuu. Tsemppiä sinulle ja toivon että saat työn👍

Kiitos ja tsemppiä sinullekin :) Varmasti vielä tärppää, uskoa ei kannata koskaan menettää!

Ap

Vierailija
35/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin kiinni.niistä ihmisistä jotka asioita hoitaa. Toiset hoitaisi jämptisti, mutta joku muu panttaa tietoa tai on unohtanut ilmoittaa eteenpäin sille kenen kuuluisi asia ilmoittaa.

Edellisessä työpaikassa valinnan tehneet pomot eivät muistaneet ilmoittaa valinnasta. Vasta kun tyyppi aloitti, heräsi kysymys onko kukaan ilmoittanut ei valituille yhtään mitään.. Mitä vastuullisempi tehtävä sen pidempään prosessi kestää, sen olen huomannut.

Mulle kävi kerran niin, että kysyin koska selviää hakemani paikan tilanne (Olin ko. firmassa muissa töissä ja oli annettu ymmärtää et paikka vois olla mun). Oletetaan että kysyin keskiviikkona. Vastattiin ettei päätöstä ole vielä tehty selviää perjantaina. Perjantai tuli ja pomo ilmoitti etten tullut valituksi ja möläytti että uuden sopimus oli kirjoitettu tiistaina. Voitte vaan arvata mikä fiilis huomata että on valehdeltu päin naamaa.

Olen nyt kyllä onnellinen tuosta lopputuloksesta, en haluaisi moisten kanssa töitä tehdäkään. Nyt työpaikka eri ja kaikinpuolin parempi.

Sama ajatus oli itselläkin, etten olisi halunnut muutenkaan sinne töihin, kun tuollaisen vastauksen sain. Varmaan esimiehenäkin samalla lailla käyttäytyisi. Laitoin palautetta yritykselle, että olisivat voineet ystävällisemmin asian hoitaa.

Ap

Vierailija
36/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin sanottiin että menee ensiviikko jos tulee tieto hyväksymisestä.Ei kuulunut mitään otin onneksi itse yhteyttä työnantajaan ja sain töitä.Vuokrafirma porkkana ei ollut edes esitellyt heille minua.