Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita mummoja? Mitä teette lastenlapsillenne ruuaksi?

*mummeli*
21.09.2018 |

Huomenna tulee pari riiviötä hoitoon ja ajattelin tehdä muussia + lihapullakastiketta. Muussiin laitan oikeaa voita ja kastikkeen teen vanhanaikaisesti ruskeakastikkeena ja vieläpä rasvasuurusteella. Taitaa olla kovinkin paha juttu palstan mukaan ja mukulat suurinpiirtein saa jotain terveysongelmia tästä.

Viimeksi sain huutia, kun tein kananmunakastiketta samaisille musikoille. Miniä tuosta närkästyi ja tällä palstalla moni ei edes tiennyt, mitä se on.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummonlihapullia

t. Pappa

Vierailija
22/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsenlapset rakastavat kalaa, joten toivelistalla on aina lohilaatikko. Teen sen joko graavi- tai savulohesta. Ostan hyvissä ajoin tarjouksista pakkaseen, kun tiedän milloin ovat tulossa.

Paistettuja silakoita syövät myös mielellään. Juuresmuusia oheen.

He tykkäävät myös porsaankyljyksistä ja tietenkin lihapullista.

Kotonaan he saavat niin paljon pastaruokaa makaronilaatikon ja spagetin/jauhelihakastikkeen muodossa, että pyrin tekemään erilaista kuin heillä yleensä.

Nuo lapset myös rakastavat kalaa. Pappa yleensä savustaa niitä, mutta nyt ei ole sellaiseen mahdollisuutta, koska papparainen on työmatkalla.

- ap -

Hienoa että kala maistuu. Pappa savustelee sitten seuraavalla kerralla ja nassikat tykkää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja voita sekä keitettyjä porkkanoita. Ruisleipää ja maitoa.

Vierailija
24/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAAAAAAAAS tää sama kulahtanut provo.

Ja taaaaaas sä jaksat lukea sen kerta toisensa jälkeen? Onneksi mä olen dementikko, jutut on aina tuoreita.

Vierailija
25/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulivat lapsenlapset tänään kyläilemään. Tein jauhelihakeittoa, jossa oli perunoiden lisäksi lanttua, selleriä, porkkanaa, purjoa ja sipulia.

Hyvin maistui.

Jos teet lihapullat ja muusin, mielestäni kastiketta ei välttämättä enää tarvita.

Teetkö lihapullat sipulikeitto-kermaviilipohjaan? Meillä se on ollut aikuisten ja lasten suosikki.

Poronkäristys ja muusi menevät aina hyvin kaupaksi.

Maistuuko lapsenlapsillesi kaalilaatikko? Sehän on tämän ajan sesonkiruoka (pitkään miedossa lämmössä haudutettuna).

Jos on aikaa, kaikki pataruoat ovat herkullisia.

Vierailija
26/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taaaaaas sä jaksat lukea sen kerta toisensa jälkeen? Onneksi mä olen dementikko, jutut on aina tuoreita.

Otsikosta ei paljastunut että tää on tää munakastikehullu.

Vierailija
27/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ruokaa kuin itsellenikin eli milloin mitäkin. Lapset ovat jo 5- ja 3-vuotiaat eikä ole mitään allergioita tai muita erikoisruokavalioita, joten kaikki käy. 

Vierailija
28/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, mikä olisi mummula, jossa ei saa lempiruokiaan? Oikein hyvältä kuulostaa! Ikävä oman jo edesmenneen mummon herkkuja!

Jospa miniää ketuttaa, kun mummo osaa laittaa hyvää ruokaa.

Vierailija
29/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osataan puhua niin hyvin, että ei tarvii ottaa lastenlapsia kotiimme.

Vierailija
30/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vegaaneja, saavat itse ostaa ja tehdä. Pienemmät syövät minun kanssa kalapuikkoja tai broileria eri muodoissa. En stressaa heidä ruuista. Miniä saa ostaa mitä tykkää, minä maksan, meillä ja maalla ja veneesssä. Olen itsekin kyllästynyt omiin ruokiini ja minä syön hyvin vähän. Joskus innostun kokeilemaan netistä uusia.

Vierailija
31/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime viikonloppuna muksut (12v. ja 8v.), niin tein heille jauhelihaperunasoselaatikkoa ja mansikkarahkaa. Heidän lempiruokaa on myös jauhelihakeitto, nakkikastike ja perunamuusi ja tietenkin mummin tekemät lihapullat. Harmittaa vain kovasti, kun he eivät pidä kalasta. Toinen puolisoista ei pidä, niin sitä ei myöskään valmisteta kotona. Mummolassa olisi kyllä aina tuoretta kalaa, kun ukki harrastaa kalastusta. Suorastaan ihailen perheitä, jotka ovat opettaneet lastensa syömään muutakin kalaa kuin pelkästään kalapuikkoja. 

Vierailija
32/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mummeli* kirjoitti:

Huomenna tulee pari riiviötä hoitoon ja ajattelin tehdä muussia + lihapullakastiketta. Muussiin laitan oikeaa voita ja kastikkeen teen vanhanaikaisesti ruskeakastikkeena ja vieläpä rasvasuurusteella. Taitaa olla kovinkin paha juttu palstan mukaan ja mukulat suurinpiirtein saa jotain terveysongelmia tästä.

Viimeksi sain huutia, kun tein kananmunakastiketta samaisille musikoille. Miniä tuosta närkästyi ja tällä palstalla moni ei edes tiennyt, mitä se on.

En oo minäkään mummo, mutta totean ruuistasi, että hyvvää!!

Vierailija
33/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta ei paljastunut että tää on tää munakastikehullu.

Meilläkin tehdään munakastiketta, enkä koe olevani mitenkään hullu. Älä provosoidu noin herkästi, niin hullun mielenkiinto hiipuu hiljalleen...

Vierailija
34/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viime viikonloppuna muksut (12v. ja 8v.), niin tein heille jauhelihaperunasoselaatikkoa ja mansikkarahkaa. Heidän lempiruokaa on myös jauhelihakeitto, nakkikastike ja perunamuusi ja tietenkin mummin tekemät lihapullat. Harmittaa vain kovasti, kun he eivät pidä kalasta. Toinen puolisoista ei pidä, niin sitä ei myöskään valmisteta kotona. Mummolassa olisi kyllä aina tuoretta kalaa, kun ukki harrastaa kalastusta. Suorastaan ihailen perheitä, jotka ovat opettaneet lastensa syömään muutakin kalaa kuin pelkästään kalapuikkoja. 

Onpas harmi...

Yllärinä tuo kalarakkaus meillekin tuli.

Eräänä jouluna, kun lapset olivat ihan pieniä, oli tarjolla tavallisia jouluruokia, mutta itselleni olin laittanut lautaselle graavilohta, mitä nyt kuitenkin oli pöydässä muutenkin. Mummin lautasella se näytti tietenkin erityishyvältä...

Lapset kysyivät saako maistaa, ja tietenkin annoin. Äitinsä oli sanonut, että tuskin syövät kalaa, kun kysyin mieltymyksiä ennakkoon, jotta tiedän varata oikeat määrät. Ja voi sitä nautintoa, silmät kiinni pistelivät menemään.

Sen jälkeen on meillä tarjottu kaikenlaista kalaa ja monissa eri muodoissa. Kaikkea täytyy ainakin maistaa, eihän sitä koskaan tiedä...

-Kalalaatikkomummi

Vierailija
35/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sarjapaloittelija mummo kirjoitti:

Paloittelen muutaman🔪 jäisen ..... pakastearkustani ja paistan pannulla. ;D

Sulla on joku ongelma. Paha sellainen.

Ongelma on erilainen hersettumorintaju kuin sinulla itselläsi? :o Mitä sinä tarjoaisit, haalakkaa kaurapuuroa?

Eikä ollut edes mitään sensuroitavaakaan! Avarra maailmankuvaasi, me mummot nyt vaan olemme tällaisia, sinulle ehkä liian räväköitä :D  -eri mummo

Puhut paskaa ja kirjoitat päin persettä.

Vierailija
36/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa lapsenlapsille mitään. Kaksi kertaa olen yrittänyt, oli heti liikaa rasvaa, sokeria, hiilihydraattia, lihaa ja lisäaineita. Sitten opin, että kun ei ole tarjolla mitään,niin ei ole aihetta valittaa.

Ai niin se ruoka: perunasosetta ja murukastiketta. Reseptissä oli perunaa ja maitoa, jauhelihaa ja vettä. Vaarallistahan se oli 1v 2 kk ikäiselle.

Vierailija
37/42 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummo jolla lapsenlapsia viikonlopun yökylässä parhaillaan.

Iltapalaruoksi tehtiin pizzaa, jokainen sai valita omat lempparitäytteet.

Huomenna olisi lounaaksi kasvissosekeittoa sekä perunamuusia ja lohta päivälliseksi.

Sunnuntaina ajateltiin tehdään riisipuuroa ja tortilloja.

Kun lapset ovat meillä hoidossa niin tehdään lasten lemppariruokia silloin, laidasta laitaan milloin mitäkin. Yksi lastenlapsista on aloittanut vegaanisen ruokailun ja yhdessä ollaan opeteltu vegaanisen ruoan tekoja, sellasia erikoisempia ainesosia mutta ihan maukasta ruokaa niistäkin tulee. 

Vierailija
38/42 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ruokaa kuin muillekin, miksi pitäisi tehdä jotain muuta? Syövät monipuolisesti kaikkea, kasvikset on ihan normiruokaa.

Lihapullakastike tehdään 9/10 tomaattikastikkeena, kerran kymmenestä kermakastikkeena. Meillä ei syödä ruskeaa kastiketta.

Iltapalaksi teen usein marjapuuroa mansikoista ja herukoista tai riisipuuroa.

Vierailija
39/42 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vintiöiden parhaat herkut ovat Risto Räppääjästä tuttu makkarasipatti, lohikeitto(ilman porkkanoita), Neuvottoman loora(pekoni-peruna pannukakku), jota kolme vintiötä syö hetkessä ison uunipellillisen.

Näitä aina pyytävät:

Lisäksi nakkikeitto, grillatut broilerin ohutleikkeet, tikkuperunat.

Vierailija
40/42 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummonlihapullia

t. Pappa

💚

- ap -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän