Sovitin asua miehen ystävän häihin, miehen kommentti "niin naisillahan on yleensä juhlissa hame ja korkkarit"
Minulla oli siistit suorat housut ja matalakantaiset juhlakengät. Tunnen itseni vaan niin typeräksi ja oloni vaikeaksi hameessa tai koroissa. Ehkä en sitten mene ollenkaan, ettei mies-raukka joudu häpeämään...
Kommentit (84)
Ei AP varmaankaan ole naimisissa, mies-niminen henkilö vain sattuu asumaan hänen luonaan ilmaiseksi kun tämä rekkalesbo vihreine hiuksineen oli perinyt mummonsa asunnon. Ei silloin ole väliä kun saa ilmaisen talouskoneen. Ei kannata viedä häihin näytille, kun ei ole salonkikelpoinen. Kaverin vaimo voi pelästyä. Jätä se Braun kotiin. Vaimo pitää valita samasta säädystä , on se raskasta opettaa tapoja aikuiselle. Ei niitä nyansseja voi mies opettaakaan. Onhan siellä Britti-hovissakin nyt kauhea härdeli kun aikuista miniää koulutetaan kiireellä. Osaako raukka edes purjehtia ?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli siistit suorat housut ja matalakantaiset juhlakengät. Tunnen itseni vaan niin typeräksi ja oloni vaikeaksi hameessa tai koroissa. Ehkä en sitten mene ollenkaan, ettei mies-raukka joudu häpeämään...
Siis missä sanottiin ettei ap:n asu ollut juhlava? Hän ei kyllä maininnut yksityiskohtia, esim. millaisen yläosan valitsi housujen kanssa, mutta matalakantaiset juhlakengät on kyllä mainittu. Mutta tietenkin jotkut täällä heti tarttuvat tilaisuuteen haukkua ap:ta rekkalesboksi... huoh.
Itse käytän mielelläni mekkoja mutta voisin ihan yhtä hyvin mennä juhliin housuissa mikäli kangas on tarpeeksi juhlava. Valitsisin varmaan kapeat housut ja yhdistäisin niihin silkkisen tai samettisen topin. Jalkaan matalat kiiltonahkaiset, mokkaiset, metallinväriset tai samettikengät sekä juhlalaukku ja korut. Mitä vikaa?
Syysmarja kirjoitti:
https://anna.fi/lifestyle/muoti/housupuku-sopii-juhla-asuksi-ota-mallia…
Nuo on kyllä aika hirveitä kaikki.
On kauniita, naisellisia housupukuja, esim. juhlava haalari, kuten tästä jutusta nuo pitkälahkeiset mallit, varsinkin ensimmäinen on todella kaunis.
Kyllä ne housutkin menee, jos on juhlavat.
https://www.google.fi/search?biw=1242&bih=597&tbm=isch&sa=1&ei=m1_uW_mI…
Ajattele miten paljon häntä hävettää sitten, jos joudut joskus pyörätuoliin! Sillä tavalla hänet nolaat kökkimällä häpeällisessä tuolissa, ja varmaan jalassakin on jotku ballerinat vain, kun jalat saattavat turvota, eikä stilettikorot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti miehetkin on sitten arkivaatteissa juhlissa jos kerran siistit housut ja juhlakengät on arkivaatteita
miehillä on juhlissa suorat housut. kerrohan miten miesten ja naisten suorat housut eroavat, niin että miehillä vain olisi salliattua pitää hujuja juhlissa.
No sehän se pointti olikin. Viittasin siihen että joku väitti niitä arkivaatteiksi kun ne sattuu olemaan naisen päällä
Suorat housut ja villapaita on miehelläkin melko arkinen asu, mutta häissä miehillä onkin puku. Ap voisi laittaa edes tyylikkään housullisen jakkupuvun jos hame ei oikein nappaa. Ja kopinakengät, vaikka matalatkin jos hän on paljon miestään pidempi, mutta ei mitään läskipohjia eikä tennareita.
Vähän ohis, mutta noista kenkävalinnoista sen verran, että taustalla voi olla jokus sairauksia, jotka estävät korkkareilla/juhlakengillä kävelyn. Itsellä juhlissa juhlavat juhlavat koristeelliset tennarit. Tiedän, etteivät tennarit ole juhlakengät, mutta valitettavasti ainoa vaihtoehto, joka mahdollistaa edes lyhyen kävelymatkan.
Tulin sanomaan samaa. Mun juhlakengät on siistit ballerinat. Nuoruuteni kuljin niissä koroissa kaikissa juhlissa "koska niin kuuluu tehdä" ja joka kerta päädyin viikon sirdaludkuurille ja hierojalle, kun lonkka meni niin jumiin että jalka petti alta ja 300m kauppamatkaan meni vartti ja monta vittusaatanaa. Skolioosi ja korot ei vaan natsaa. Nyt oon 25 ja jos juhlissa on korkopakko niin sitten mä en vaan mene sinne juhliin.
Ainoat juhlat, joissa minulla on ollut mekko/hame päällä on omat hääni kaksikymppisenä. Aina muulloin olen pukeutunut juhlavaan housuasuun tai jakkupukuun. Paljoltihan sen juhlavuuden ratkaisee sen asun materiaali ja asusteet. Kenkänä n. 3 cmn kannalla varustettu avokas. Balleriinoja ja korkkareita ei selkäni kestä. Jos nyt joutuisin uudelleen naimisiin niin kyllä sekin housupuvussa tapahtuisi.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin sanonut että en ole muutenkaan kuten kaikki muut naiset, ja päätän ihan itse mitä päälleni laitan.
Noin ne kaikki muutkin naiset sanoo.
Ja ovat ihan oikeassa, sillä naiset eivät ole mikään homogeeninen joukko, jossa kaikilla on hame päällä ja paikka hellan ja nyrkin välissä.
Mies voi itse laittaa ne korkkarit jalkaansa ja loppuillan kuikuilla kelloa että koska täältä saa lähteä pois kun jalkoja särkee. Korkkarithan on miesten kengät.
Ap:n juhla-asu kuulostaa hieman isorakenteisen, silmälasipäisen, lyhythiuksisen naisen asulta.
Minäkin olen tottunut käyttämään pitkiä housuja ja hame päällä olisi vaikea olla. Varsinkin pitkien naisten on usein vaikea löytää kenkävaihtoehtoa, jossa ei ole liian korkeat korot ja kuitenkin olisi naisellinen tulos. On olemassa jotain itämaisia housu+pitkä yläosa tyyppisiä vaatteita, jotka ovat myös erittäin juhlavia ja naisellisia.
Juhlakorkkarimuotia, jota juuri sain sähköpostiini:
https://www.net-a-porter.com/fi/en/Shop/Shoes/Mules
Ihan maltillisia korkojahan tuolta löytää. Mallejakin on muita, ei vain pistokkaita tietenkään. Hameitakin on vaikka valkan mitä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Juhlakorkkarimuotia, jota juuri sain sähköpostiini:
https://www.net-a-porter.com/fi/en/Shop/Shoes/Mules
Ihan maltillisia korkojahan tuolta löytää. Mallejakin on muita, ei vain pistokkaita tietenkään. Hameitakin on vaikka valkan mitä olemassa.
No niin on juhliin sopivia housujakin vaikka mitä olemassa. So what. Itse juhlin mieluummin housuasussa, eikä minulla kaapistakaan mitää hameita/mekkoja löydy. Ne eivät vaan kuulu tyyliini.
Vierailija kirjoitti:
Miten te olette alunperin päätyneet yhteen?
Tosiaan korot ja hame on varmaan paljon yleisempi asuvalintaansa yleisesti ottaen näyttää monen päällä oarwmmmalta.
Jos olet kuitenkin omaan valintaasi tyytyväinen , puet mitä tykkäät .
Ja kyllä nainen housupuvussa ja matalilla kengilläkin voi olla kuuma, sinusta itsestäsihän se lähtee jos on lähteäkseen
Ja
Asut tilanteen mukaan. Olet juhlistamassa miehen ystävn häitä nimittäin. Olisit voinut pysyä poissa, moukka!
Kyllä häissä kuuluu olla juhlava pukeutuminen ja naisellinen
Kyllä häihin kuuluu naisellinen pukeutuminen eikä mikään housupuku. Bisnespukeutuminen erikseen.
Aika harva mieskään haluaa pukeutua tilanteen mukaan, mutta kun on pakko. Ei sitä itsemääräämisoikeutta tarvitse joka paikassa korostaa.
Lainaa jostain vesirajaminihame, platform korkkarit, sit meikkaat överisti, ja stay-upit, jotka vähän vilkkuu hameen alta, tyrkkyrintsikat ja avonainen kaula-aukko.
Katotaan käykö miehelle juhla-asu. Uskon, että ei.