Löysin 100€ setelin voinko pitää itsellä vai
Minne pitäisi toimittaa, tulisi kyllä tarpeeseen.
Kommentit (16)
No jos mulla olisi 0 Euroa tilillä, niin ihan varmana pitäisin. Jos taas olisin rahakas, veisin sen varmasti poliisille tai antaisin hyväntekeväisyyteen.
Joku voi sen noutaa sitten tuntomerkkejä vastaan poliisiasemalta...
Piilota se pikkupöksyihin kuukaudeksi ja jos kukaan ei tuu kyselemään, niin voit pitää..
Jos olivat vaikka eläkemummelin tai ukkelin lääkerahat.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa pitäisi viedä poliisilaitokselle koska raja on juuri se 100€, eli alle 100€ saa pitää itse. Toki omantunnon kysymys että vietkö sinne vai pidätkö itselläsi. Ehkä voit ajatella että yli satasen arvoista tarkoitettaan sillä satasen rajalla.
Raja on 20e.
Raja on 50€ jos löytää enemmän niin ne pitää palauttaa poliisille.
Ite laittaisin lähimmälle ilmoitustaululle lapun "Löydetty satasen seteli. Saatavissa tuntomerkkejä vastaan soittamalla numeroon xxxxxx".
Multa katoaa satasia jatkuvasti eli toikin lienee mun. Voitko palauttaa tuntomerkkejä vastaan?
Pitäisin itse.
Nuorena löysin likkakaverin kanssa Turun torilta, muistaakseni 160 mk. Seoli iso raha v. 1969. Vietiin poliisilaitokselle. Saatiin takaisin puolen vuoden päästä ja siitä oli vähennetty 15% säilytyskuluja. Kauhea vaiva varmaan säilyttää kolmea viisikymppistä ym. kuukausikaupalla. Enää en veisi pelkkää seteliä.
Rahat saatuamme mentiin OlavinKrouviin syömään ja loput jaettiin.
Jos löytäisin lompakon, veisin tai jos löytyisi joku huomattavan iso summa.
Pidä se raha. Älä aiheuta yhteiskunnalle kuluja. Hemmottele tänään itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olivat vaikka eläkemummelin tai ukkelin lääkerahat.
Pitäköön parempaa huolta rahoistaan.
En usko että ainakaan oikealle omistajalle päätyy vaikka poliisille veisit. Jos kadulta löytyy on ihan mahdotonta sanoa kenelle kuuluu.
paikkakunta jolla asun ei ole pliisiasemaa, joten poliisiasemalla rahan vieminen olisi vähän hankalaa. ei taita myöskään olla mitään löytötavaratoimistoja. joten ei voi muuta tehtä kuin laittaa omaan lompakkoon. jotkut ovat ehdohtaneet että julkisesti ilmitettaisiin ja saisi sitten tuntomerkkejä vastaan. tuossa vain on sellainen ongelma ettei ihmiset katso setelien sarjanumeroja, joten ei voi antaa tuntomerkkejä.
Periaatteessa pitäisi viedä poliisilaitokselle koska raja on juuri se 100€, eli alle 100€ saa pitää itse. Toki omantunnon kysymys että vietkö sinne vai pidätkö itselläsi. Ehkä voit ajatella että yli satasen arvoista tarkoitettaan sillä satasen rajalla.