Whatsapp paikalla-tieto
Jos whatsappista laittaa asetukseksi viimeksi paikalla- tiedot näkyviin vain yhteystiedoille, niin näkyykö ne todellakin vain yhteystiedoille?
Kysyn, koska näen silti "ei-yhteystietojeni" viimeksi paikallaoloajat. Eli näenkö minä vain heidän ja he eivät minun, koska eivät ole yhteystiedoissani?
Eli jos mulla olis vaikka vaan 1 yhteystieto, eli vain 1 ihminen näkis mun viimeksi paikallaolon, niin silti mä näkisin kaikkien muiden viimeksi paikallaolot? Voiko se mennä näin? Vai onko se kuitenkin niin, että ne kenen paikallaolot mä näen, niin ne näkee myös mun?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Samoin muut näkevät sinun tietosi, jos heillä on sinun puhelinnumerosi tallennettuna.
Tämä!
Eli ne kellä on mun numero tallennettu näkee mun viimeksi paikalla tiedon, vaikka mulla on asetuksissa että vain mun yhteystiedot saa nähdä?
”Ei- yhteystiedot” tarkoitin niitä joiden numeroa en ole tallentanut itselleni, mutta kuitenkin heidän kanssaan viestittelen ja näen heidän viimeksi paikallaolot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin muut näkevät sinun tietosi, jos heillä on sinun puhelinnumerosi tallennettuna.
Tämä!
Eli ne kellä on mun numero tallennettu näkee mun viimeksi paikalla tiedon, vaikka mulla on asetuksissa että vain mun yhteystiedot saa nähdä?”Ei- yhteystiedot” tarkoitin niitä joiden numeroa en ole tallentanut itselleni, mutta kuitenkin heidän kanssaan viestittelen ja näen heidän viimeksi paikallaolot.
Kyllä.
Jos viestittelet henkilön kanssa kahden kesken, käyttäen vain hänen puhelinnumeroaan (et ole siis tallentanut numeroa) näet hänen paikallaolonsa ja hän sinun, huolimatta siitä että ette kumpikaan olisi tallentanut numeroa yhteystietoihin.
Jos taas numero on tallennettu yhteystietoihin, eikä olisi vaihtanut yhtäkään Whatsapp viestiä, näkee silti henkilön paikalla olon, jos ei ole sitä kieltänyt kokonaan.
Ei kai sitä ole oikeesti paikalla aina, vaan sovellus vasn on auki.
Ohis
Miksi tämä paikalla-tieto on jollekin merkityksellinen?
Jos sinulla on jonkun henkilön puhelinnumero tallennettuna puhelimeen, näet hänen paikallaolonsa - jos hän ei ole sitä kieltänyt (esim. viimeksi paikalla, ei kukaan).
Muutoin ei näe.
"näen silti "ei-yhteystietojeni" viimeksi paikallaoloajat" mitä/ketä ovat nämä ei-yhteystietosi henkilöt?