Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ihmeen lukion "nasujaiset"? Joku uusi ilmiö vaiko alueellinen kun nevö hööd?

Vierailija
21.09.2018 |

Luin netistä jotakin uutista koskien "nasujaisia". En viitsinyt googlettaa, joten mitä nämä nyt on, lukioon liittynevät? Onko tämä jokin nykyajan ilmiö vaiko alueellinen, koska en ole koskaan kuullutkaan? Itse kun aikanaan kävin lukion, ns. hauskoja lukiotapahtumia olivat vanhojen päivä, penkkarit ja joku muu, jonka nimeä en muista ("vanhat" järjestivät abeille ennen penkkareita). Onko tuo jokin noista uudella nimellä vai mikä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin 80-luvulla koulussa, jossa oli ollut lukio vuodesta 1891. Joka vuosi siellä oli, ja on edelleen, järjestetty lukion aloittaville initaatiojuhlat. Mun aikana olivat nahkiaiset, aiemmin käsitykseni mukaan jotkut kastajaiset ja nykyään nasujaiset. Että ihan eilen keksitystä hommasta ei ole kyse... 

Moi! Kävin samaa koulua ja nahkiaisiin osallistuin koulun jumppasalissa vuonna 1989. Oma lapsi muutama vuosi sitten vietti nasujaisia koulun edessä olevassa puistossa, koulu kun on nykyään sanoutunut irti koko perinteestä. :)

Vierailija
22/25 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo nöyryyttäminen oli kollektiivista.

Vaikka ala-asteen olin kiusattu, yläasteen mopotuksesta ei jäänyt pahaa makua, koska siinä ei ollut mitään henkilökohtaista.

Paikkakunta- ja koulukohtaista toki tuo oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkiaiset Järvenpään yhteiskoulussa 50-luvulla. Ei siis mikään uusi juttu.

Vierailija
24/25 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkiaiset Kallion Yhtesikoulussa 70-luvun loppupuolella.

Ei ollut pakko osallistua silloin eikä ole pakko osallistua nykyäänkään.

Vierailija
25/25 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkiaiset Keski- ja Itä-Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä