Rikas ja nuuka ukki
Olen köyhä yksinhuoltaja, pienipalkkaisessa osaaikaisessa työssä. Lapset ovat aikuistumassa. He opiskelevat lukiossa ja kohta menevät autokouluun, olen päättänyt, että maksan heidän ajokorttinsa. Lukion kirjat, vanhojen tanssit yms. maksavat. Omat säästöni kuluvat pikku hiljaa. Isäni on ikänsä ollut hyväpalkkaisessa työssä ja nyt yli seitsemän kymppisenä, hyvä tuloinen ja vointinen eläkeläinen. En ole häneltä ikinä ruihnannut rahaa, eikä hän ole sitä kyllä antanutkaan, muuta kuin lasten synttäreillä ja jouluna. Eilen erehdyin pitkästä aikaa soittamaan hänelle ja kerrankin valittelin hänelle raha asioistani, mitä en yleensä tee. Isääni ei kiinnostanut pätkääkään, koko asia. Totesi vain kylmästi, että aikoo säästää rahansa vanhainkotia varten, mikä on mielestäni tosi tyhmää, koska loppujen lopuksi, yhteiskunta maksaa köyhillekin hoidon. Olen itse ollut töissä vanhustenhoidossa ja tiedän mitä paskaa se hoito on. Isäni on sellainen kermaperse, ettei se tule henkisesti koskaan pärjäämään vanhainkodissa. Asian on vielä niin että asumme Isäni omistamassa asunnossa ja maksan hänelle täyttä vuokraa, mutta käytännössä talo on pankin, koska velkaa on lyhennetty maksamillani vuokra rahoilla vain vähän. Eilisen puhelun jälkeen päätin, että en maksa enää mitään vuokraa tuolle itsekkäälle nuukimukselle. Sää nähdä häätääkö se meidät muuten en tästä lähdekään. Millaisia kokemuksia muilla on nuukista sukulaisista?
Kommentit (56)
Nuukat sukulaiset osaavat yhdyssanat paremmin kuin köyhät loisijat.
Joko huono provo tai hupaisa asenne. Tietenkin jatkat vuokran maksamista.
Miksi hänen kuuluisi elättää teidät? Itse en edes ilkeäisi ottaa vastaan.
Miksi sanot rikas? Velkaa kuitenkin on eli voihan se olla ettei sitä rahaa ole toisille jaettavaksi
Oletin, että kyseessä oli kaksi ukkia. Toinen on rikas ja toinen nuuka.
Olin pettynyt, kun kyse oli vain yhdestä ukista.
Lastesi isä varmaan voisi maksaa lastensa kulut.
Minulla on läheiset kuolleet mutta elossa on varakas mutta äärimmäisen pihi täti. Koskaan en ole mitään häneltä pyytänyt, siitä ei ole tässä kyse. Mutta kerran vuosia sitten hän soitti ja olin todella vaikeassa elämäntilanteessa. Sanoin puhelussa kun kuulumisia kysyi että nyt on hieman haastava tilanne elämässä. Varakas tätini oli kuin seipään niellyt ja totesi että hän ei voi auttaa minua missään asiassa!! En siis mitään pyytänyt mutta hänen asenteensa osoitti kuinka läheinen hän minulle on tai kuinka tärkeä minä hänelle. Etäännyin hänestä tuon jälkeen. Siis kyse on asenteesta, ei rahasta.
Nämä on vaikeita asioita, mutta missä lasten isä on? Äidin ja isän tehtävä on huolehtia lspsista. Jos ei rahaa ole niin ajokortit voi odotella.
Älä hanki vaikeuksia. Isäsi voi laittaa vuokrasi perintää ja häätää. Sitten on enemmän vaikeuksia.
0/5 - huono jopa perjantaiprovoksi
Joko olisi aika aikuistua ja hankkia kämppä jostain muualta, kuin isiltä?
Ja saa se ukki säästää rahansa vainhainkotiin, ja vaikka testamentata loput lakiosaa lukuunottamatta vaikka kodittomille koppakuoriaisille, jos niin tykkää. Hänen rahat, hänen valintansa, miten ne käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Aattelit sitten muuttaa kadulle?
Jokainen tekee omilla rahoillaan ihan just niin kuin haluaa.
Meillä molemmat isovanhemmat on holtittomia rahankäyttäjiä ja kinuavat meiltä koko ajan. Se se vasta raskasta on.
Jep, työssä käyvä anoppi ruinasi rahaa opiskelevalta pojaltaan, koska hurlumhei makea elämä omat rahat. Kehtasi vielä suuttua kun poika ei antanut vähistään. Mitään tukea tai apua opiskeluun ei tältä tantalta tietenkään koskaan tullut.
Välit poikki ukkoon ja muutatte muualle asunnosta. Maksattakoon jollain muulla kämppänsä.
Mee kunnon töihin. Oma vika eytä säästösi hupenee ku maksat lapsille kaiken minkä tahtovat. Autokoulut voisivat hyvin maksaa itse.
Onkohan ukki varmuudella rikas?
Ei se, etkä on ollut töissä ja omistaa asunnon, mitenkään takaa rikkauksia. Olen minäkin töissä ja omistan asunnon, mutta 10.000€ sukulaisten ajokortteihin tuntuisi paljolta antaa eikä sellaista ylimääräistä rahaa edes ole.
Ihan fiksua säästää vanhuuden varalle, julkisen hoidon taso on mennyt sellaiseksi ettei siihen voi luottaa.
Vuokran maksamatta jättäminen on häätämisperuste. Muutenkin olet tyhmä. Miksi isän pitäisi elättää sinua ja lapsiasi?
Toivottavasti ukki testamenttaa rahansa toisaalle.
Miksi olet päättäny maksaa ajokortit kun ei ole rahaakaan. Teinit töihin tienaamaan itse.
Taoahtuuko jossakin vanhainkodissa oikeasti niin että nuuka vanhus käyttäisi rahansa tarvitsemiinsa palveluihin. Vähän vaikea uskoa että olisit ollut töissä suomalaisessa vanhusten hoitoyksikössä.
Aattelit sitten muuttaa kadulle?
Jokainen tekee omilla rahoillaan ihan just niin kuin haluaa.
Meillä molemmat isovanhemmat on holtittomia rahankäyttäjiä ja kinuavat meiltä koko ajan. Se se vasta raskasta on.