Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein vaihdat lakanat ja miten usein olet kipeänä?

Vierailija
20.09.2018 |

Luin juuri, että tosi monien mielestä on ällöä, jos petivaatteet vaihtaa kerran kuussa. Kiinnostaa, miten usein nämä tyypit ovat kipeinä ja miten usein muut?

Itse vaihdan petivaatteet ehkä 4 kertaa vuodessa. Ei ne miksikään mene, kun puhtaana menee nukkumaan. Ja ei, ei ole ihottumia eikä epäpuhtauksia naamassa.

Kipeänä en ole juuri koskaan - käsienpesusta ja ruokahygieniasta huolehdin kyllä tarkasti.

N33

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja vaihtaa 2 vko välein. En ole kipeänä, koska ei ole lapsia ja työskentelen yksin.

Vierailija
22/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kahdessa vuodessa. En ole koskaan kipeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 viikon välein vaihdan. Flunssa tulee ehkä 2-3 vuoden välein.

Vierailija
24/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan miten kehtaan eli 1-3kk välein ja joskus voinut olla pitempäänkin.

Meillä nukkuu koirat myös sängyssä... Joskus myös kissat.

Meillä ollaan todella vähän kipeänä eikä ole allergioita eikä ole vatsa sekaisin vaikka minä ruuanlaittajana pesen vähän käsiäni.

Vierailija
25/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan lakanat kerran viikossa, viime kesän helteillä tyynyliinat muutaman päivän välein. Mikään ei ole ihanampaa kuin pujahtaa puhtaisiin, tuoksuviin lakanoihin. Vaihdan myös tyynyt uusiin muutaman kerran vuodessa, peitot pesen pari kertaa vuodessa. Kipeänä olen pari kertaa vuodessa, lasten mukana koulusta tulevat kausiflunssat ja norot.

Vierailija
26/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ao, etkö tiedä, että ihminen hikoilee öisin noin litran ! Itse en haluaisi nukkua noin, petivaatteet vaihdan joka toinen viikko. Kipeä en ole juuri koskaan. Flunssan takia en ole ollut töistä pois 5 pv enempää työurani (20 v)

aikana

Vierailija
27/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan miten kehtaan eli 1-3kk välein ja joskus voinut olla pitempäänkin.

Meillä nukkuu koirat myös sängyssä... Joskus myös kissat.

Meillä ollaan todella vähän kipeänä eikä ole allergioita eikä ole vatsa sekaisin vaikka minä ruuanlaittajana pesen vähän käsiäni.

:6

Vierailija
28/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan puhtaita ja raikkaita petivaatteita. Vaihdan ne kesäkuumalla kerran viikossa ja muuten joka toinen viikko. Tykkään ostaa uusia lakanasettejä ja niitä on kiva vaihtaa jo senkin takia usein. Meillä ei olla sairaana käytännöllisesti katsoen koskaan. Itsekään en ole ollut sairiksella päivääkään kymmeneen vuoteen.

Melkein kuin meillä. On ihanaa pujahtaa puhtaiden vuodevaatteiden sänkyyn.

Vaihdan tyynyliinat jopa pari kertaa viikossa. Kesähelteillä hikoilutti niin lakanatkin vaihdoin vähintään viikottain. Nukuin myös alasti usein.

Kipeänä en ole ollut kuin keskimäärin kerran viidessä vuodessa.

Vaikka menee puhtaana suikun jälkeen sänkyyn, ihmisestä irtoaa ihosolukkoa, hikeä, rasvaa petivaatteisiin. Likaisen vaatteen haistaa eli luotan nenääni ja vaihdan petivaatteet usein. Samoin pesen tyynyt ja täkit ja ne myös uusitaan herkästi.

Vierailija
29/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri, että tosi monien mielestä on ällöä, jos petivaatteet vaihtaa kerran kuussa. Kiinnostaa, miten usein nämä tyypit ovat kipeinä ja miten usein muut?

Itse vaihdan petivaatteet ehkä 4 kertaa vuodessa. Ei ne miksikään mene, kun puhtaana menee nukkumaan. Ja ei, ei ole ihottumia eikä epäpuhtauksia naamassa.

Kipeänä en ole juuri koskaan - käsienpesusta ja ruokahygieniasta huolehdin kyllä tarkasti.

N33

Usko ihmisiin meni nyt. 

Vierailija
30/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä reilun kk välein, ellei nyt ole esim. aamukahvia tai muuta kaatunut sänkyyn. Kipeänä ehkä 3-4 v välein (flunssa).

Vierailija
31/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin asiassa vaikuttaa ihmisten elämäntilanne paljon eli on ihan eri juttu yhden hengen talouden yksiössä/kaksiossa vaihtaa kerran viikkoon kuin 7 hengen joka asuu 300 neliön talossa.

Vierailija
32/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri vaihdan ja kahden viikon välein tulee vaihdettua. Kipeänä kerran vuodessa tai kerran kahteen-kolmeen vuoteen. Mies vähän useammin kipeänä mutta heillä työpaikalla aina iskee joku flunssapöpö ja se käy kaikki sitten lähes lävitse. Usein pöpö ohittaa minut mutta joskus ilmeisesti pöpön tyyppi vaihtuu ja sitten sairastun itsekin. Eli kun mies on kipeä niin se iskee itseeni myös noin viikon viiveellä, jos iskee.

Vierailija
33/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun muistan tai jos niihin tulee näkyvää likaa.  Olen muutenkin aika huithapeli mitä tulee hygieniaan. Viimeksi olen ollut kipeänä (flunssa) neljä vuotta sitten.

Neljä vuotta on tosi pitkä aika pysyä terveenä. Uskon, että tämä löysin rantein ottaminen on paljon terveellisempää kuin jatkuva siivoaminen.

Ap

Tuo on totta, nykyaikana kaikki on liian steriiliä.

Viimetalvena oli kuumeessa, sitä edellistä kertaa en edes muista, ehkä joskus 10 vuotta taaksepäin.

Lakanat vaihdan kerran kuukaudessa, puhtaana suihkun kautta nukkumaan.

”Parempi vähän pas... nurkissa kuin puhdas helv...”

Vierailija
34/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuden hengen perheessä vaihdetaan lakanat ehkä 3 kertaa vuodessa, eikä olla kipeitä juuri koskaan.

Vierailija
35/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun muistan tai jos niihin tulee näkyvää likaa.  Olen muutenkin aika huithapeli mitä tulee hygieniaan. Viimeksi olen ollut kipeänä (flunssa) neljä vuotta sitten.

Sama, tosin tyynyliinan vaihdan parin viikon välein, mutta muutoin en vaihda lakanaa kuin ehkä kerran kaksi vuodessa. Jos sitä ylipäätään edes on, usein kun se tuppaa pyöriessäni liikkumaan minne haluaa. Flunssa ollut viimeksi myös nelisen vuotta sitten. Imuroin kyllä lähes päivittäin koirankarvojen takia, mutta muutoin hygienian suhteen olen samanlainen huithapeli.

Olen kuulema lapsesta saakka möyrinyt "mudassa ja p askassa" ja jatkanut samaa aikuisena.. En tiedä onko sillä vaikutusta, mutta olen omista sisaruksistani ainut, kellä ei ole mitään perussairautta tai sukuvitsausta taikka allergoita ja olen todella harvoin kipeänä ja paranenkin nopeasti. Tapaturmien vuoksi olen ollut "kipeänä", mutta muutoin en.

Vierailija
36/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuden hengen perheessä vaihdetaan lakanat ehkä 3 kertaa vuodessa, eikä olla kipeitä juuri koskaan.

Haistapa lakanoita ja tyynyliinoja niin huomaat milloin on vaihdettava.

Aivan kuin muutkin vaatteet haistamalla huomaa milloin on vaihdettava.

Jos sun käytäntö on totta elätte valtavan pöpölauman keskellä. Totta maar immuniteetti kasvaa ja siksi ei monet sairastu kuten noi puistokemistitkään jotka yöpyvät jossain roskajätekasojen kanssa.

Vierailija
37/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan lakanat vähintään kerran viikossa. Minulla on kissoja jotka nukkuvat sängyssä. Joskus ehtivät hypätä sänkyyn juuri kakalla käymisen jälkeen ja silloin tuo kohta lakanoissa haisee silkalle paskalle ja menee heti pesuun. Kissat ovat pitkäkarvaisia ja joskus jämät vaan jää karvoihin.

Flunssaa minulla on tosi harvoin, viimeksi joskus 5 vuotta sitten kun olin yökylässä paikassa jossa ei esim. pestä käsiä kun tullaan kotiin kaupungilta vaan aletaan samoilla käsillä tekemään ruokaa. Juuri näillä ihmisillä on monta kertaa vuodessa flunssa ja aikuisillakin vatsatauteja.

Vatsatauteja minulla ei ole aikuisena ollut.

Olen hyvin hygieeninen mutta en käytä myrkkypesuaineita, esim. siivoan höyrypesurilla.

Itse uskon että sairasteluihin pystyy paljon vaikuttamaan sillä että esim. pesee kädet heti kotiin tultuaan. En oikein usko että lakanat vaikuttaa flunssaan. Itse myös tykkään puhtaiden lakanoiden tunnusta.

Vierailija
38/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa vähintään. Mieheni hikoilee sen verran että pakko vaihtaa jo senkin takia. Kipeänä ollaan harvoin, varmaan sillä tavalla normaalisti.

Vierailija
39/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3kk välein. Flunssaa pukkaa kerran tai kaksi vuodessa, kuumetta nousee kuitenkin harvoin. Vatsatautia ei ole ollut moneen vuoteen

Vierailija
40/80 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kuukaudessa. Kunnon flunssa kerran parissa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi