Miten usein vaihdat lakanat ja miten usein olet kipeänä?
Luin juuri, että tosi monien mielestä on ällöä, jos petivaatteet vaihtaa kerran kuussa. Kiinnostaa, miten usein nämä tyypit ovat kipeinä ja miten usein muut?
Itse vaihdan petivaatteet ehkä 4 kertaa vuodessa. Ei ne miksikään mene, kun puhtaana menee nukkumaan. Ja ei, ei ole ihottumia eikä epäpuhtauksia naamassa.
Kipeänä en ole juuri koskaan - käsienpesusta ja ruokahygieniasta huolehdin kyllä tarkasti.
N33
Kommentit (80)
Silloin kun muistan tai jos niihin tulee näkyvää likaa. Olen muutenkin aika huithapeli mitä tulee hygieniaan. Viimeksi olen ollut kipeänä (flunssa) neljä vuotta sitten.
Talvella parin viikon välein, kesäaikaan kerran viikossa. Olen kipeänä ehkä muutaman kerran vuodessa, ei ole tullut laskettua.
Ehkä kerran kuussa, miten muistan. Kipeänä en ole myöskään koskaan. Viimeksi sairaslomalla joskus 2008.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun muistan tai jos niihin tulee näkyvää likaa. Olen muutenkin aika huithapeli mitä tulee hygieniaan. Viimeksi olen ollut kipeänä (flunssa) neljä vuotta sitten.
Neljä vuotta on tosi pitkä aika pysyä terveenä. Uskon, että tämä löysin rantein ottaminen on paljon terveellisempää kuin jatkuva siivoaminen.
Ap
Sama tahti kun ap:llakin eli 4 kertaa vuodessa. Kipeänä oon ollu viimeisen 10 vuoden aikana ihan muutaman hassun kerran.
Vaihdan noin 5-6 viikon välein. Kipeänä olen ollut keskimäärin kerran kahdessa vuodessa.
Rakastan puhtaita ja raikkaita petivaatteita. Vaihdan ne kesäkuumalla kerran viikossa ja muuten joka toinen viikko. Tykkään ostaa uusia lakanasettejä ja niitä on kiva vaihtaa jo senkin takia usein. Meillä ei olla sairaana käytännöllisesti katsoen koskaan. Itsekään en ole ollut sairiksella päivääkään kymmeneen vuoteen.
Vaihdan kerran viikossa. Flunssa tms keskimäärin 3-4 vuoden välein.
N46
Meillä vaihdetaan kerran kahdessa viikossa. Tyynyliinat joskus useammin. Normaalilla tavalla kipeinä, ei kummempaa vaikka pieniä lapsia.
Noin joka toinen viikko aluslakanan ja joka viikko tyynyliinat. Kerran kuussa pussilakanat. Harvoin kipeä.
Syksyllä ja keväällä saan kerran flunssat.
Petivaatteet vaihdan 3-5 viikon välein
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri, että tosi monien mielestä on ällöä, jos petivaatteet vaihtaa kerran kuussa. Kiinnostaa, miten usein nämä tyypit ovat kipeinä ja miten usein muut?
Itse vaihdan petivaatteet ehkä 4 kertaa vuodessa. Ei ne miksikään mene, kun puhtaana menee nukkumaan. Ja ei, ei ole ihottumia eikä epäpuhtauksia naamassa.
Kipeänä en ole juuri koskaan - käsienpesusta ja ruokahygieniasta huolehdin kyllä tarkasti.
N33
Vaihdan lakanat ja tyynyliinat kahden viikon välein, kesällä tyynyliinat viikon välein. En ole kipeänä juuri koskaan. Juuri pari päivää sitten tarkistin ja on yli neljä vuotta siitä kun olen viimeksi ollut töistä poissa sairauden takia.
Kaksi viikkoa on minulle maksimiaika, silloinkin huomaa niinä viimeisinä päivinä ennen vaihtoa että lakanat eivät enää tunnu mukavilta ihoa vasten.
Lisäksi yksi elämän suurista pienistä iloista on se tunne, minkä saa kun menee puhtaiden lakanoiden väliin nukkumaan. :-) Kun se on kuitenkin varsin helposti saavutettavissa, miksi ei hemmottelisi itseään.
2 viikon välein. Pari kertaa vuodessa olen yli 2 viikon todella pahassa flunssassa. Kuumeessa ehkä kerran kahteen vuoteen.
3-5 keraa vuodessa. Olen flunssassa tai muutenkin kipeä todella harvoin. Viimeksi olin flunssassa jouluna.
Ihan parasta on mennä illalla puhtaaseen sänkyyn puhtaisiin petivaatteisiin nukkumaan.
Haluaisin vaihtaa kerran viikossa mutta koska meillä ei ole kuivausrumpua ja pyykin kuivaustilat on aika huonot, niin vaihdan kahden viikon välein.
Flunssassa olen 1-2 vuoden välein, vatsatautia ei koskaan.
Kerran viikossa vaihdan. En ole kovin montaa kertaa vuodessa kipeänä. Keväällä taisi olla flunssa.
Flunssa on tartuntatauti, ilmateitse tarttuu. Näen päivittäin satoja ihmisiä. Muutaman flunssan saan vuodessa. Työnantajani sanoo että olen yksi vähiten sairaslomalla olevista meitä on työpaikalla 100 henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa vaihdan. En ole kovin montaa kertaa vuodessa kipeänä. Keväällä taisi olla flunssa.
Lisään vielä, että vatsatauti ollut edellisen kerran 5v sitten.
Kerran viikossa vaihdan, koska rakastan sitä tunnetta kun itse suihkuraikkaana saa livahtaa puhtaisiin petivaatteisiin. Lisäksi minusta on kiva, että tyynyt, peitot ja lakanat sopivat yhteen, joten tuollainen osittain vaihtaminen ei tälle kontrollifriikille sopisi ;D
En edes muista koska viimeksi olisin ollut kipeänä, on siitä jo muutama vuosi aikaa.
Tyynyliinan vaihdan viikoittain, alus-ja pussilakanan kanssa menee useampi viikko. Hyvin harvoin olen kipeänä.