Jip-pii. Minut jätettiin ulkopuolelle heti ensimmäisissä, fukseille tarkoitetusta juhlasta :(
Tutorit ovat tehneet Facebookiin jonkun ryhmän mitä kautta ne tiedottaa kaikesta vaikka ne tietää perin hyvin etten ole Facebookissa. Ei puhettakaan että käytettäisi sähköpostilistaa. Sain aivan hetki sitten tekstarin kaverilta joka ihmetteli missä olen kun kaikki muut fuksit on juhlimassa. Näin se syrjäytyminen sitten alkaa...
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kenellä on oikeasti facebook vielä tällä vuosikymmenellä (okei, vanhuksilla ja keski-ikäisillä jotka on löytäny sinne 10 vuotta myöhässä muttei kenelläkään alle 40-vuotiaalla)
Ainakin minun sukulaislapsillani on kaikilla. Heistä vanhin fuksi. Ja kyllä, olen liittynyt heitä aiemmin Facebookiin, melko ilmeisistä syistä, koska olisivathan he olleet kovin lapsia yli 10 vuotta sitten.
Mutta ei tässä aloituksessa kyllä sitä kysytty, kenellä on Facebook - aloittajallahan sitä ei ollutkaan, ja ilmi kävi, että muilla oli.
Meilläkin on yliopistolla nimenomaan FB-ryhmä, se on kätevämpi kun voi käyttää myös ilman omaa puhelinta esim. kesken tunnin kun ollaan läppäreillä tms ;)
Kun availit elo-syyskuun vaihteessa ensimmäisen kerran näitä ketjuja, annoin vielä johonkin empaattisen vastauksen ja tsempit.
Enää en jaksa. Sama "fuksi" kertoo viikottain samaa tarinaa, yksityiskohdat vain vaihtuvat.
En edes usko että nämä ovat jonkun oikean fuksin näppäimistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Sorry vaan, mutta edes vuonna 2012 ei ollut enää mitään sähköpostilistaa. Vaan Facebook. Mutta tottakai asioista puhuttiin myös suullisesti.
Onhan yliopistoilla edelleenkin aktiivisessa käytössä s-postilistat. Ihan normia.
Vierailija kirjoitti:
Et ole fuksi vaan tänne ankeita yliopistoprovoja rustaava, lievästä autismin kirjosta kärsivä noin kahdeksannen vuoden matematiikan opiskelija.
En ole kyllä ap, mutta onko tää joku trendi nyt, että yhdessä sun toisessa ketjussa jollekin tehdään diagnoosi autismin kirjosta? Näkemättä henkilöä ja olematta ehkä edes erikoislääkäri?
Lisäksi tietty noi oletukset alasta ym., mutta nää diagnoosijutut eniten hämmentää.
Vierailija kirjoitti:
Kun availit elo-syyskuun vaihteessa ensimmäisen kerran näitä ketjuja, annoin vielä johonkin empaattisen vastauksen ja tsempit.
Enää en jaksa. Sama "fuksi" kertoo viikottain samaa tarinaa, yksityiskohdat vain vaihtuvat.
En edes usko että nämä ovat jonkun oikean fuksin näppäimistöltä.
No sikälihän tämä on kyllä varsin epäuskottava, koska fuksit ovat bilettäneet viimeiset pari viikkoa, osa enemmänkin. Nyt ehkä aletaan vihdoin päästä työn touhuun kiinni.
Whatsappia voi myös käyttää läppärillä. Ei kukaan käytä Facebookia enää.
Olin yli 40-v kun lähdin uudelleen opiskelemaan ja nuoret parikymppiset luokkakaverit tekivät minulle yhdessä kanssani face-tilin jotta pääsen jutuihin muiden kanssa. Ja en todellakaan jäänyt iltaisin kotiin kun muut menivät juhliin. Ihana luokka!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kenellä on oikeasti facebook vielä tällä vuosikymmenellä (okei, vanhuksilla ja keski-ikäisillä jotka on löytäny sinne 10 vuotta myöhässä muttei kenelläkään alle 40-vuotiaalla)
Meidän luokkalaiset (19-38-vuotiaat) ovat kaikki Facebookissa lähinnä ryhmien vuoksi.
No sitähän varten Facebookia juuri käytetään. Kätevät ryhmät, sivut ja tapahtumat. Seuraan Helsingin keikkoja ja konsertteja vain Facebookista, ja kaverit kutsuvat sitä kautta juhliin ja tapahtumiin. Varsinaiseen kuulumisten vaihtoon käytetään muita kanavia. Ja sähköpostilistat ovat ihan painajaismaisen kömpelöitä. Sähköpostia yleensä käytetään vain viralliseen ja puoliviralliseen viestintään.
On oma päätöksesi, jos et halua olla tavoitettavissa ja kutsut ja tiedotteet menevät ohi.
Mä kuulun kaikkiin tällaisiin ilmaisiin yhteydenpitokanaviin.
Minulla on tosi halpa liittymä ja maksan vain puhumisesta ja tekstiviesteistä.
Poikani urheilujoukkueessa on yksi äiti, joka välttämättä haluaa minä lähetän hänelle tekstiviesteinä kaikki mitä fb ryhmässä on sovittu.
Olen sanonut joka kerta minulle maksaa tekstiviestit. Minä en ryhdy tähän. Kun on kokous, sanoo aina olen pyytänyt xx.n äitiä pitämään minut ajantasalla, mutta en ole saanut yhtään viestiä. Moni on sanonut liity fb.hen, ota vastuu itsestäsi. En liity.
Olen ilmoittanut en ole hänen sihteerinsä . Jos haluaa yksilöityä palvelua, hänen pitää pyytää sitä sellaiselta, joka voi sitä tarjota.
Luo tili faceen, ei tarvitse ottaa kavereita, muta pääset noihin ryhmiin mukaan. Omassa elämässäni olen huomannut, että facen tapahtumatoiminto on oiva apu kutsujen ja tapahtumien järjestämisessä. Moni tapahtuma vaatii kirjanpidon osalllistujien määrästä, joten pelkän wa:n varassa ei voi heilua. Meidänkin killan tapahtumat kulkevat fb kutsuina. Tämä ei ole se hetki, jossa kannattaa uhriutua. Toimi.
Nam kirjoitti:
Olin yli 40-v kun lähdin uudelleen opiskelemaan ja nuoret parikymppiset luokkakaverit tekivät minulle yhdessä kanssani face-tilin jotta pääsen jutuihin muiden kanssa. Ja en todellakaan jäänyt iltaisin kotiin kun muut menivät juhliin. Ihana luokka!
Teitte yhdessä? Mikä siinä oli vaativaa? Nimi ja feikkitiedot, asetukset siten, että kukaan muu kuin minä ei saa nähdä mitään ja sitten liittymään ryhmiin.
Syrjäytymisesi alkaa ihan omasta tahdostasi. Luo nyt tili facebookiin. Lisäksi kaverisi ihmettelee miksi et ole mukana menossa eli ei sinua todellakaan syrjitä.
Mun poika ei ole ikinä ollut Facessa, eikä tunnu jäävän yliopistossa mistään paitsi. Whatsapp sillä kyllä piippailee koko ajan, niin että hermot meinaa mennä, vaikkapa kun on kotona käymässä. Monessa ryhmässä on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on yliopistolla nimenomaan FB-ryhmä, se on kätevämpi kun voi käyttää myös ilman omaa puhelinta esim. kesken tunnin kun ollaan läppäreillä tms ;)
Voi whatsappiakin käyttää. Samoin skypeä. Ei tartte puhelinta tai ei tartte konetta, molemmat käy. T. 54-vuotias fossiili.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä opiskelet? Missä FB on enää käytössä, kun on niin paljon mukavampia tapoja tyyliin whatsapp.
En tiedä ap:sta, mutta mä opiskelen Oulussa kieliä ja meillä bileet ja muut tapahtumat tiedotetaan kahdella fb sivulla, omat tapahtumat myös facessa, sähköpostilistalla ja nettisivuilla. Whatsappikin on kai, mutta sinnehän ne hukkuu viestitulvaan.
En kyllä usko. Fuksiviikosta on jo pari viikkoa, eli fuksit on bilettäneet jo useammankin kerran. Nyt alkaa olla niitä bileitä, joihin vanhatkin pääsee.
Jykylän yolla on ainakin omalla porukalla Whatsapp. En tiedä tietty onko kaikilla tiedekunnilla/laitoksilla.