Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Idols 2018. Jessus miten vyötärölihavia nykynuoret on

Vierailija
20.09.2018 |

Huhhuh, järkyttävää. Millä tolalla noiden terveys on kolmekymppisenä, kun jo 18-vuotiaana on keskivartalo kuin tynnyri.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hiilaripainotteinen syöminen mitä jotkut epäilevät syyksi: itse en siihen oikein usko siksi, että silloin kun itse olin nuori, minusta Suomessa syötiin VIELÄ hiilaripainotteisemmin. Esim. nälkään syötiin leipää, perunaa joka aterialla, kasviksia muuten ei yleensä syöty kovin monipuolisesti. Ja silti ei ollut 1980-1990 nuorissa vyötärölihavuusongelmaa. Itsekin olin hoikka myös vyötäröstä vaikka meillä kuitattiin esiml. päivän toinen ateria pelkillä voileivillä ja sokerijogurteilla.

Vierailija
22/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo hiilaripainotteinen syöminen mitä jotkut epäilevät syyksi: itse en siihen oikein usko siksi, että silloin kun itse olin nuori, minusta Suomessa syötiin VIELÄ hiilaripainotteisemmin. Esim. nälkään syötiin leipää, perunaa joka aterialla, kasviksia muuten ei yleensä syöty kovin monipuolisesti. Ja silti ei ollut 1980-1990 nuorissa vyötärölihavuusongelmaa. Itsekin olin hoikka myös vyötäröstä vaikka meillä kuitattiin esiml. päivän toinen ateria pelkillä voileivillä ja sokerijogurteilla.

Mä vähän epäilen, että tämä nykyinen sokerin mussutus on suurin syy keskivartalolihavuudelle, kun jo ala-asteikäiset lapset juoksee koulun jälkeen hakemaan kaupasta karkkia ja limsaa niin alkaahan se jossain kohtaa näkyä kropassa. Mutta sellaisen vaivan kuin turvotus, hyvin monella aiheuttaa hiilaripitoinen ruokavalio, itseni mukaan lukien, joten vältän siksikin syömästä esim. leipää päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, järkyttävää. Millä tolalla noiden terveys on kolmekymppisenä, kun jo 18-vuotiaana on keskivartalo kuin tynnyri.

Ei kai joku oikeasti katso noin paskaa ohjelmaa?

Vierailija
24/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painosta ei tarvitse enää pitää huolta koska kehopositiivisuus jne

Koetko että itsensä vihaaminen ja ruoskiminen auttaa painonhallinnassa? On ihan tutkittu juttu,että se tekee juuri päinvastoin. Motivaation pitää olla sisäsyntyistä,eikä ulkoisista pakotteista syntyvää. Motivaation syntymiseen taas tarvitaan mm.itsensä hyväksymistä ja positiivista suhtautumista itseen,uskoa siihen että pystyy pudottamaan tai hallitsemaan painoaan,tai muuttamaan elintapojaan. Jos kokee itsensä huonoksi,rumaksi,osaamattomaksi tai arvottomaksi painonsa takia, ei ole voimavaroja mistä ponnistaa suureen elämänmuutokseen. Kyllähän teknisesti painoa voi saadakin pudotettua vaikka pakotettuna,mutta se nousee taas koska päänsisäisiä asioita ei ole ratkottu.

Vierailija
25/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että enää ei syödä itsetehtyä aitoa ja monipuolista ravintoa. Lautasella on  sen sijaan enemmän ruoankaltaista elintarviketta, eli kyseessä ei ole aitoa ja monipuolista ravintoa, vaan keinoruokaa, joka pitää sut hengissä, mutta ei virkeänä ja terveenä.

Esimerkkinä: Sanotaan vaikka, että syöt kinkkukiusausta. Ostat kaupasta perunasuikale pakastepussin, joka jo itsessään sisältää valtavan määrän tärkkelystä. Tämän jälkeen lisäät siihen ruokakermaa, joka taas on täynnä haitallisia kasviöljyjä ja rankasti prosessoitua. Sitten lisäät siihen vielä kinkkusuikaleita joka saadaan possusta, jota on syötetty soijalla tai rypsirehulla. Pahimmillaan vielä hoidettu antibiooteilla. Teet siihen kylkeen vielä pienen lisukkeen jäävuorisaalatista, jossa ei ole ravintoaineita (se on laboratoriossa valmistettua tai muunneltua), kirsikkatomaateista ja kurkusta.

Tuon annoksen haitat ovat huomattavasti suuremmat, kuin hyödyt, ja suurin osa suomalaisista syö juuri noin. Tuosta tulee varmasti ihan kylläiseksi ja nälkä lähteen, mutta et saa juuri mitään sellaista mitä sun kroppasi oikeasti tarvitsee pysyäkseen terveenä. Vain kirsikkatomaatit ja kurkut olivat tuossa hyödyllisiä.

Hiilarit ja tärkkelys on siis osa sitä isoa ongelmaa, mutta kyseessä on enimmäkseen monien asioiden suma.

Eihän ihminen ole kuin vasta hyvin vähän aikaa historiassaan alkanut nauttia hiilihapotettuja sokerijuomia tai pika-valmisruokaa. Margariineja ja rypsiöljyjä. Tärkkelyksiä ja glukoosi-fruktoosisiirappia.

Ja tuohon päälle sitten se löhöily ja muu turhanpäiväinen, joka täällä mainittu jo useaan kertaan.

Vierailija
26/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että enää ei syödä itsetehtyä aitoa ja monipuolista ravintoa. Lautasella on  sen sijaan enemmän ruoankaltaista elintarviketta, eli kyseessä ei ole aitoa ja monipuolista ravintoa, vaan keinoruokaa, joka pitää sut hengissä, mutta ei virkeänä ja terveenä.

Esimerkkinä: Sanotaan vaikka, että syöt kinkkukiusausta. Ostat kaupasta perunasuikale pakastepussin, joka jo itsessään sisältää valtavan määrän tärkkelystä. Tämän jälkeen lisäät siihen ruokakermaa, joka taas on täynnä haitallisia kasviöljyjä ja rankasti prosessoitua. Sitten lisäät siihen vielä kinkkusuikaleita joka saadaan possusta, jota on syötetty soijalla tai rypsirehulla. Pahimmillaan vielä hoidettu antibiooteilla. Teet siihen kylkeen vielä pienen lisukkeen jäävuorisaalatista, jossa ei ole ravintoaineita (se on laboratoriossa valmistettua tai muunneltua), kirsikkatomaateista ja kurkusta.

Tuon annoksen haitat ovat huomattavasti suuremmat, kuin hyödyt, ja suurin osa suomalaisista syö juuri noin. Tuosta tulee varmasti ihan kylläiseksi ja nälkä lähteen, mutta et saa juuri mitään sellaista mitä sun kroppasi oikeasti tarvitsee pysyäkseen terveenä. Vain kirsikkatomaatit ja kurkut olivat tuossa hyödyllisiä.

Hiilarit ja tärkkelys on siis osa sitä isoa ongelmaa, mutta kyseessä on enimmäkseen monien asioiden suma.

Eihän ihminen ole kuin vasta hyvin vähän aikaa historiassaan alkanut nauttia hiilihapotettuja sokerijuomia tai pika-valmisruokaa. Margariineja ja rypsiöljyjä. Tärkkelyksiä ja glukoosi-fruktoosisiirappia.

Ja tuohon päälle sitten se löhöily ja muu turhanpäiväinen, joka täällä mainittu jo useaan kertaan.

Tää niin pirusti. Kummasti kaikki syövät, lihavuus ja autoimmuunisairaudet räjähtivät nousuun kun tuli valmisateriat, mäkkärit, mikroaaltouunit sun muut teknologiat. Aspartaamit ja muu roska, jota nykyihminen kittaa kaksin käsin naamaansa.

Vierailija
27/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ennen ehkä liikuttiin enemmän ja syötiin määrällisesti hieman vähemmän, vaikka ravinto olikin sitä leipää ja muuta hiilarihöttöä. Mekin nuorina haahuiltiin jatkuvasti pitkin metsiä ja kyliä vaikka välillä myös pelattiin videopelejä tai löhöttiin TV:n äärellä.

Vierailija
28/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyvä mainosyritys.

En silti katso. Katson vain Netflixii ja HBOta enkä mitään tylsiä suomifilmejä.

Vierailija
29/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee lihavia ihmisiä!

Itse olen laiheliini, mutta en saa arvostusta, mutta se tuottaa jotain iloa, kun saan täällä netissä haukkua muista vaikka lihavuudesta, tämä onkin ainoa asia, josta voin tuntea paremmuutta, muuten olen ihan perseeestä.

Mä kauhistelen lähinnä tätä Suomenkin nykytilaa, kun oikeasti aika pienissäkin lapsissa on jo huomattavan paljon huomattavan ylipainoisia. Aikuisväestön ylipaino on ongelma jo nyt, mutta tulevat sukupolvet kyllä moninkertaistavat ylipainon aiheuttamat terveysongelmat. Enkä syyllistä lihavia ihmisiä, mutta ongelman ydin pitäisi löytää ja jotain täytyisi tehdä.

No mitäs ajattelit tehdä ihan ekaks?