Työttömät töihin! Nyt on HUUTAVA TYÖVOIMAPULA!!!!!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005834288.html
Työttömät töihin nyt heti! HOPI HOPI!! Noh, miksei ole jo töissä?
Kommentit (125)
Noihin täytyy olla koulutus. Siivoojaksi ei kunto enää riitä, liian vanha.
Vai haluatko mut hoitamaan potilasta, toki voisin yrittää.
Hammaslääkäreitä pilvin pimein mutta yksityisellä puolella.
kaikki ne top ten alaa oli jotain korkeakoulualoja paitsi se siistijä - ja harvalla on siihen kuntoa eli motivaatiota. propagandaa
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005834288.html
Työttömät töihin nyt heti! HOPI HOPI!! Noh, miksei ole jo töissä?
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan työttömiä menee töihin. Työttömyys on vähentynyt parissa vuodessa 100 000:lla ja vähenee koko ajan. Työttömyysprosentti on matalimmillaan yli 10:een vuoteen.
Matala aktivoinnin takia. Työtoiminta ja kaikki kurssit.
Kuntouttavaan laitetaan kaikki ketkä vaan sinne saadaan, no en ole virallisesti työtön vaan jossain välimaastossa.
Näyttää siis tilastoissa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin palkattomassa työssä. Mieluusti olisin vain "mennyt töihin" samaan paikkaan ilmaistyön loputtuakin, mutta valitettavasti jouduin luopumaan avaimista viimeisenä päivänä.
Palkaton työ ei ole oikeasti työtä, se on jotain ihan muuta vaikka sitä tuolla nimityksellä yritetään työksi kutsuakin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin palkattomassa työssä. Mieluusti olisin vain "mennyt töihin" samaan paikkaan ilmaistyön loputtuakin, mutta valitettavasti jouduin luopumaan avaimista viimeisenä päivänä.
Ne on aivan ihmeen tarkkoja noista avaimista.
Meidänkin firmassa heti ottavat avaimet kun työsuhde päättyy.
Lisäksi jokaisella työntekijällä on velvollisuus poistaa talosta kaikki ulkopuoliset.
Vierailija kirjoitti:
Olen koi5 ehdottaa sellaista, että mentäisiin kaikki porukalla töihin lokakuun eka päivä. Ei vaan ole kannatusta löytynyt.
Ei meitä kaikkia voi putkaankaan heittää, jyrätään joukkovoimalla. Meitähän on tosi paljon.
Moniin paikkoihin pääsee sisälle kun menee vaan.
Prismassakin kuuluttavat jatkuvasti "kaivataan myyjää silläjasillä osastolla".
Ihan selvästi pyytelevät meitä työttömiä apuun. Ja kassoja on aina tyhjillään pitkä rivi vaikka jonot ovat pitkiä.
Minä yritin Prismassa täyttää tyhjää kassapaikkaa menemällä siihen töihin. Heti tuli vartija ottamaan hihasta kiinni ja sanomaan, että tämä on vain myyjien aluetta. Myyjäksi minä siihen meninkin, en kai minä mikään kirvesmieskään kassalla aikonut olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkaton työ ei ole oikeasti työtä, se on jotain ihan muuta vaikka sitä tuolla nimityksellä yritetään työksi kutsuakin.
Ihan samat hommat teet jos olet työkokeilussa ja siksi en mene.
Taas kuntouttavassa helpompaa ja vähemmän tunteja.
Vierailija kirjoitti:
joo 4 pvn kurssituksella lastentarhaan leikkimään pupuleikkejä.
missä tää toimii?
terv maisteri
Pk-seudulla ainakin.
Kokemus kuntouttavasta työtoiminnasta lasketaan eduksi, koska silloin ne pupuleikit ovat jo ennalta tuttuja. ;-)
Hain työpaikkaa, muutaman sadan ihmisen kanssa. Menen töihin jos saan kyseisen työn.
Ilmaisista ja osaavista on huutava pula!
Lääkäreistä näyttää olevan huutava pula. Jos mä feikkilääkärinä kirjoittelisin vain buranaa ja bebantenia niin ei siinä ainakaan suurta vahinkoa tulisi. Itselle kyllä kirjoittaisin ensiksi reseptin kannabikselle. Stressiin taiteilijaelämän vaatimat 3 grammaa per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreistä näyttää olevan huutava pula. Jos mä feikkilääkärinä kirjoittelisin vain buranaa ja bebantenia niin ei siinä ainakaan suurta vahinkoa tulisi. Itselle kyllä kirjoittaisin ensiksi reseptin kannabikselle. Stressiin taiteilijaelämän vaatimat 3 grammaa per päivä.
Itse asiassa valelääkärikin pärjäsi aika hyvin vaikka sillä ei ollut muuta alan koulutusta kuin lääkintäaliupseerin koulutus armeijassa.
Lääkärin koulutuksesta valtaosa on sairauksien ulko opettelua, vaikka nykyään tiedot löytyvät helposti netistä ja hakuteoksista.
Valitettavasti vaan koulutus on nyky-Suomessa yhtä kuin status, eikä lääkärien koulutuksen lyhentämistä ole nähtävissä, koska lääkäri on korkean statuksen ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kahdella maisterintutkinnollani tein ihan samaa asiantuntijatyötä kuin muut graduaan ja dippatyötään vasta viimeistelevät palkkatyöläiset. Erona toki oli se, että tein työt kokemuksestani johtuen usein nopeammin ja paremmin.
Töitä ei vaan aina tahtonut riittää, koska kukaan palkattuna työskentelevä ei tietenkään halunnut asettaa asemaansa vaaraan ja ohjata minulle "liikaa" hommia. Apuni kyllä kelpasi totta kai, mutta glooria kaikenlaisista saavutuksista meni yllätys yllätys useimmiten palkkatyöläisten nimiin.
joo ja uutisiin poimitaan aina se yksittäinen "onnistuja", EDELLIS ILTANA LAITOIN HAKEMUKSEN JA SEURAAVANA AAMUNA REVITTIIN TÖIHIN.... ööö, no kivat sulle että satuit valitsemaan hitsaajan ammatin, olen edelleen sitä mieltä että pitäisi olla senverran itsemääräämis oikeutta että saa valita mieleisensä suunnan, minä enkyllä missään tehtaassa pystyis duunia tekeen, olen tottunut itsenäiseen työhön ja se sopii minulle paremmin
vierellä on sitten tuhat muuta hakijaa jotka saavat aina vain kielteisiä vastauksia
EIOLE TYÖVOIMAPULAA, vaan palkanmaksajapula!
Asun tässä Fazerin tehtaan vieressä. Olen laittanut jo 3 hakemusta kuluvana vuonna. Viimeksi hakivat tuotantotyöntekijöitä, joulusuklaiden valmistukseen. Yhteenkään hakemukseeni ei ole vastattu mitään. Ai niin, yksi pikku juttu; ikää on jo 55. Täytyykin huomenna aamulla mennä portille ja vaatia pääsyä töihin.
Ap:n mielestähän töihin pääsee heti, kunhan haluaa. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa valelääkärikin pärjäsi aika hyvin vaikka sillä ei ollut muuta alan koulutusta kuin lääkintäaliupseerin koulutus armeijassa.
Lääkärin koulutuksesta valtaosa on sairauksien ulko opettelua, vaikka nykyään tiedot löytyvät helposti netistä ja hakuteoksista.
Valitettavasti vaan koulutus on nyky-Suomessa yhtä kuin status, eikä lääkärien koulutuksen lyhentämistä ole nähtävissä, koska lääkäri on korkean statuksen ammatti.
En ylläty jos näppärä tyyppi huijaisi olevansa lääkäri. Netistä saa vaikka mitä tietoa kun osaa hakea. Eikä ne oikeat lääkärit ole aina oikeassa. Itse söin kaksi turhaa antibiottikuuria ja tulehdus parani lopulta voiteella jota saisi ilman reseptiäkin.
Siitä lääkärit ei tykkää kun itse ottaa asioista selvää. Kokeilin 10 iltaa ketopriiniä unettomuuteen. Kun kerroin mielummin valvovani kuin syön niitä niin alkoi naputus. Toisen lääkärin mielestä tein oikein. Omasta mielestä tosi häiritsevää kun samaan vaivaan on lääkäreilläkin ihan eri mielipiteitä. Mistä sen tavis tietää kumpaa uskoisi?
Muistutus kuntouttavasta työtoiminnasta: Apulaisoikeusiamies antoi ohjeistuksen, että kuntouttavaan työtoimintaan EI voida määrätä ketään työkykyistä, tervettä henkilöä, kunnan sakkomaksun tai työttömyyden keston perusteella. Olkaa tarkkana työttömät oikeuksistanne. Älkää suostuko näihin orjatöihin. Oikeusasiamiehen päätökset ovat luettavissa netissä.
Olen koi5 ehdottaa sellaista, että mentäisiin kaikki porukalla töihin lokakuun eka päivä. Ei vaan ole kannatusta löytynyt.
Ei meitä kaikkia voi putkaankaan heittää, jyrätään joukkovoimalla. Meitähän on tosi paljon.
Moniin paikkoihin pääsee sisälle kun menee vaan.
Prismassakin kuuluttavat jatkuvasti "kaivataan myyjää silläjasillä osastolla".
Ihan selvästi pyytelevät meitä työttömiä apuun. Ja kassoja on aina tyhjillään pitkä rivi vaikka jonot ovat pitkiä.