Työttömät töihin! Nyt on HUUTAVA TYÖVOIMAPULA!!!!!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005834288.html
Työttömät töihin nyt heti! HOPI HOPI!! Noh, miksei ole jo töissä?
Kommentit (125)
Ei sitä mol:n kautta töitä saa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreistä näyttää olevan huutava pula. Jos mä feikkilääkärinä kirjoittelisin vain buranaa ja bebantenia niin ei siinä ainakaan suurta vahinkoa tulisi. Itselle kyllä kirjoittaisin ensiksi reseptin kannabikselle. Stressiin taiteilijaelämän vaatimat 3 grammaa per päivä.
Itse asiassa valelääkärikin pärjäsi aika hyvin vaikka sillä ei ollut muuta alan koulutusta kuin lääkintäaliupseerin koulutus armeijassa.
Lääkärin koulutuksesta valtaosa on sairauksien ulko opettelua, vaikka nykyään tiedot löytyvät helposti netistä ja hakuteoksista.
Valitettavasti vaan koulutus on nyky-Suomessa yhtä kuin status, eikä lääkärien koulutuksen lyhentämistä ole nähtävissä, koska lääkäri on korkean statuksen ammatti.
Ei ole totta. No, luin jostain että kaikkein tyhmimmät arvioivat itsensä keskiarvoa fiksummaksi (koskee sinua, ei lääkäreitä). Vai vielä lyhentämään koulutusta! Tiedätkö mikä tietomäärä pitää hallita esimerkiksi osastonlääkärinä yleissisätautipainotteisella osastolla, saatika erikoistuessa? Tottakai pitää osata ulkoa sairauksissta, vai meinaatko että kierrolla tarkistetaan kirjasta? Eikun sinä vaan googletat, varmaan luet tiedot blogeista.
Kenestä valelääkäristä puhut? Jos Esa Laihosta niin ei pidä paikkaansa hyvin pärjääminen. Kollegat kertoivat. Tottakai maallikolle menee mikä vaan läpi kun vähän sekoittaa päätä termeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja muutin tämän kuun alussa Kuopioon. Kuopion yliopistollisella sairaalalla oli avoin työpaikkailmoitus, että etsitään sairaanhoitajia sijaisuuksiin, te-palveluiden sivuilla jo elokuussa, laitoin silloin hakemuksen. En ole tähän päivään mennessä saanut mitään yhteydenottoa, ja silti sama työnantaja laittou uudestaan samanlaisen työpaikkailmoituksen. Lisäksi kävin viime viikolla Kuopion kaupungin rekrytoinitiyksikössä ja hakemuksrni laitertiin kolmelle vanhustenpalveluyksikölle, mutta en ole vieläkään saanut yhteydenottoa.
Niin eytä aika erikoista, kun puhutaan että on sairaanhoitajapula
Jos CV:ssäsi on aukkokohta jossain niin se selittää tuon. Silloin et kelpaa...
Jos työntekijälle on tarvetta ei ketään kiinnosta mitkään aukot, paitsi voivat kysyä milloin olet tehnyt viimeksi tiettyä asiaa. Se vaikuttaa perehdytykseen ym. Toisaalta jos jollain aukolla on väliä etsikööt vapaasti aukottomia, ei oo.
Sairaanhoitajille on töitä, mutta olen huomannut sivusta katsoen että osa sisäisistä rekryistä on yhtä tyhjän kanssa. Hakemuksen hautautuvat jonnekin hallintopuolelle ja samaan aikaan itketään kroonista hoitajapulaa. Pitäisi soitella 100 osastonhoitajaa läpi, mikä taas vie ihmisiltä työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vähän vaikea uskoa tota, että hoitoalalla ei saa töitä. Onko tämä sitten paikkakunnasta kiinni? Pk-seudulla hoitotyötä tekevänä olen huomannut, että joudutaan palkkaamaan ihan kädettömiä hoitajia, jotka ei koskaan hymyile ja laistavat töistään jo heti ekana työpäivänä. Eikä voida antaa potkuja potilaiden turvallisuutta vaarantaville työnsä huonosti tekeville hoitajille, koska ei voi palkata ketään tilalle.
Pk-seudulla on se ongelma, että vuokrat ovat liian korkeita maksettavaksi lähihoitajan tai sairaanhoitajan palkalla, eivätkä HUS, Helsingin kaupunki eikä Espoon kaupunki pysty kaikille tulijoille järjestämään edullista työsuhdeasuntoa
Aina tää on tätä, sama laulu.
Hommaa asunto vaikka Hyvinkäältä tai Tikkurilasta tai Keravalta hyvien yhteyksien läheltä, pääset töihin Helsinkiin yhtä nopeasti kuin Helsingin laitamilta ja vuokrat on edullisemmat ja matkat saa vähentää verotuksessa. Ei kaikkien tarvi Eiraan tai Punavuoreen muuttaa.
Itse asuin aikanaan Helsingin laitamilla, meni tunti 10 km työmatkaan keskustaan. Nyt mulla on 80 km työmatka ja siihen menee 45 minuuttia.
Tikkurila on pk-seutua ja siellä on suunnilleen sama hintataso Helsingin kanssa. Mitä nyt juuri Eirat ja pari muuta ovat kalliimpia.
No sori. Eiköhän siitä radan varresta löydy kuitenkin halvempiakin asuinalueita. Monet kulkee päivittäin Hämeenlinnasta tai jopa Tampereelta Helsingissä töissä ja jotkut voivat lukea matkasta osan työaikaankin. Ja ennen kuin joku viksu työtön taas kommentoi - joo juuri sairaanhoitaja ei voi mutta ehkä joku muu.
Rasittaa kun ihmiset ei edes yritä. Nuoret, terveet ihmiset -> korkeintaan 2 vuotta yhteiskunnalta korvausta ja sitten loppu. Sellaisen lakialoitteen kun joku tekisi. Alkais tulla kiire hommiin.
En juman kauta lähde kolmivuorotyöhön jos matka vie vielä 1,5- 2 tuntia suuntaansa. Jos työvuorojen väliin ehdit käymään nukkumassa 4 h niin tulisitko minun hoitooni sen jälkeen? Vaikka saisin 10 000 euroa kuussa en tekisi tuota. Luuletko kaikkien ihmisten tekevän etätyönä tehtävää asiantuntijatyötä? Työpaikatkaan eivät aina tuppaa olemaan radanvarressa ja asunnotkaan radanvarressa, vaan pitää vielä varata aikaa asemalta siirtymisiin vaikka asuisi jossain Keravalla.
Suomessa on ollut vuosikymmeniä niin kova työttömyys ja työnantajien markkinat, että pieniälyisten päät ovat nyt pyörryksissä. Jos johonkin työpaikkaan ei tulekkaan kuin muutama hakemus, niin meillä on työvoimapula päällä ja muutenkin vakava tilanne.
Äärimmäisen surullinen tilanne on esimerkiksi se, että siihen osa-aikaiseen siivoojan paikkaan ei välttämättä enää löydykkään sitä hyväkuntoista ja reipasta nuorta, jolla oma auto ja sopiva koulutus. Ja palkkaa ei tietenkään uskalleta pyytää vaan otetaan nöyrästi se minimi ja tottakai hänet voidaan kutsua töihin vaikka kahden tunnin varoajalla.
Oikeaa työvoimapulaa voi ehkä ollakin siellä jossain erikoisasiantuntijoiden tasolla. Sille meistä kukaan ei voi mitään.