Mikä oli sellainen lapsuutesi herkkuruoka tai välipala josta tuli hyvä mieli mutta et ole välttämättä pitkään aikaan enää syönyt?
Minun suosikki oli pietarinlimppuviipale jonka päälle Kavlin vihannespikkelsimajoneesia tuubista, ja muutama tuorekurkkuviipale. Juomana O'boy kaakaota :)
En tiedä oliko tuo minun välipala alunperin jokin ruotsalainen juttu, koska kasvoin länsirannikolla kaksikielisellä paikkakunnalla jonne tuli tietysti sen myötä jonkin verran vaikutteita Ruotsista.
Kommentit (94)
Kyllä se on tuo suklismanna 😄 Tein sitä kerran aikuisella iällä ja totesin että aika on kullannu muistot.. Terveisin vm 74
Ranskaleipä, päällä juustoa ja lauantaimakkaraa sekä kyytipojaksi kaakaota joka oli niin vahvaa että lusikka seisoi kupissa .D
Kaurahiutaleet, maito ja sokeri sekoitettuna nimenomaan juomalasissa. Eipä taitaisi tuo tatura enää mennä alas mutta lapsena maistui.
Talkkuna piimällä. Vastaleivottu pullapitko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tuo suklismanna 😄 Tein sitä kerran aikuisella iällä ja totesin että aika on kullannu muistot.. Terveisin vm 74
No elä .D Tein kerran kipeille lapsille ja maistoin itsekin, ei ollut niin hyvää kuin muistin ! :D
T. vm 80
Uunituore pulla ja kylmä maito, ei maistu enää . Siis yhdessä, teen kanssa se pulla kyllä menee ja maito ruuan!
Pohjois-Pohjanmaan mummon tekemä perinneruoka nimeltä mutti! Koko talo tuoksui kuin vastaleivotulle leivälle ja sitten siihen jauhoseokseen laitettiin voisulaa! Juomana maitoa.
Mun mummo paistoi meillä aina köyhiä ritareita ja ne syötiin hillon ja karmavaahdon kanssa. En ole syönyt niitä sen jälkeen, kun mummoni kuoli keväällä 2002
Näkkäri, voita ja Kallen kaviaaria. Joskus kananmunaa päälle mutta koska minä en pitänyt keltuaisista ja sisko ei pitänyt valkuaisista niin vaihdoimme ne! :D
90-luvun alusta:
Halkaistu lihapiirakka, jonka välissä oli nakkeja ja ketsuppia.
Olen ollut koko aikuisikäni vegetaristi.
Viipale pulla voideltuna oikealla voilla ja kaakaota. Eipä enää maistuisi.
Fanny vanukas ja myöhemmin rahkavaahto sekä mikrossa lämmitetyt joustoleivät :D
Letut hillolla. Äiti paistoi paistinpannulla taikka sitten uunipellillä pannukakkua.
Puolukkavispipuuro ja makaronivelli.
Me laitoimme näkkileivän päälle margariinia ja sen päälle aromisuolaa! Jossain vaiheessa suolavalistus meni kai sen verran perille, että tuo lopetettiin, mutta olihan se myös natriumglutamaatin juhlaa. Huh, huh.
Äidin leivinuunissa arinalla paistama rievä! Sen reunat olivat niin herkullisia, että lämpimäisestä kiersin kaikki reunat ja sisus jäi vanhemmille...
Nam
Pariisinpiiraita syötiin aina saunan jälkeen. 🤗
Jätkänvelli eli kaurahiutaleita, sokeria ja maitoa. Pitääpä testata iltapalalla maistuuko vielä. Ja kokeilluttaa lapsillakin.
Äidin valmistama puolukkavispipuuro, jestas että olikin hyvää.
Itsetehty toffee jota keiteltiin kermasta, siirapista, voista ja sokerista.
Talkkunaa ja puolukkahilloa sekoitettiin keskenään ja "puuro" syötiin kylmän maidon kera.
Mustikkamaito itsepoimituista metsämustikoista.
Nyt on tullut näköjään takaisin markkinoille pieni muovinen Nutella purkki, jossa mukana keksitikkuja. Niitä oli joskus 80-luvulla myynnissä. Lapsena sain maistaa ja silloin se oli hyvää.
Nimimerkki1981
.
Meillä taisi olla vehnäjauhojen tilalla kaurahiutaleita.