Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme pääse lapsettomuushoitoihin

Vierailija
20.09.2018 |

Olemme yrittäneet lasta nyt useamman vuoden, ja nyt päätimme hakeutua lapsettomuushoitoihin. Selkeää syytä lapsettomuuteen ei tutkimuksissa löytynyt, joten hoitoihin päätettiin edetä.

Hoidot kuitenkin tökäsivät sitten varastorautaan. Ferritiini on minulla 30, mutta hoitojen aloittamiseen vaaditaan 50. No sitten lääkäriin, että anemia hoidettaisiin, mutta tk-lääkäripä ei suostunut ohjaamaan hoitoihin. Sanoi, että 15 on viiteraja, joten 30 arvo ei aiheuta toimenpiteitä.

Ruokavaliolla olen saanut tuon ferritiinin nousemaan kahdenvuoden takaisesta 10 nykyiseen 30, mutta ylemmäs ei nouse. Melkoinen umpikuja, enkä tiedä miten tästä etenisi. Yksityisen hoitoihin ei vain ole rahaa.

Kommentit (173)

Vierailija
41/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä olisi rahaa siihen lapseen jos ei ole varaa edes yksityislääkärikäyntiin?

Infuusio yksityisellä maksaa pari tonnia, sitä ei vaan löydy taskusta. Tiedän, että lapsen kanssa tulisi tiukka, mutta selviäisimme.

Lapsen kasvattamienn aikuiseksi maksaa 200 000 euroa ja hänen hankkimisensa kaatuu teillä 2 000 euroon?

Hertsykkel! Miten ihmeessä mä oon saanut lapseni aikuisiksi, ei niihin mennyt yhteensäkään kahtasataatuhatta. Ja ei, ne ei kärsiny puutetta, vilua eikä nälkää.

Oletko laskenut? Lapsen kuluihin ei lasketa yksin hänen päivittäistä kulutusta vaan lapsen normaalit elinkustannukset ja osuuden asumiskuluista. Iso kuluerä tulee myös äitiysloman ja mahdollisen hoitovapaan aiheuttamista tulonmenetyksistä.

Olen laskenut. Ei tule lähellekään 200 000 tuhatta.

Höpö höpö. Pahvilaatikossako olette asuneet ilman vakuutuksia, etkä pitänyt äitiys- ja vanhempainvapaata? Lapsenne eivät harrastaneet, eivätkä käyneet kouluja? :D

Etkö tiennyt että koulut ja sairaanhoito on ilmaista suomessa. Rahaa saa kelalta ja sähkö tulee töpselistä.

Sullahan jänniä laitteita on, jos niiden töpseleistä tulee sähköä.

Varo ettei käy vahinko.

Lastentekoon pitäisi vaatia tietty älykkyys ja tietotaso. Tuli vaan mieleen.

Vierailija
42/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä olisi rahaa siihen lapseen jos ei ole varaa edes yksityislääkärikäyntiin?

Infuusio yksityisellä maksaa pari tonnia, sitä ei vaan löydy taskusta. Tiedän, että lapsen kanssa tulisi tiukka, mutta selviäisimme.

Lapsen kasvattamienn aikuiseksi maksaa 200 000 euroa ja hänen hankkimisensa kaatuu teillä 2 000 euroon?

Harvoinpa siihen lapseen tarvitaan yhdeltä istumalta 2000€. No ok, jollain kukkuun tai popin haalareilla ja asusteilla juu, vaan ne taas enemmän äitien omia hifistelyitä.

Kaameita vastauksia ap saanut, vaikka varmasti harvemmalla olisi varaa yhtäkkiseen useamman tonnin kertamenoon. Lisäksi kun voi olla, että menee taivaantuulin koko raha, eli ei tuo toivottua tulosta.

Ap on ollut jo kauan matkalla Porvooseen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hertsykkel! Miten ihmeessä mä oon saanut lapseni aikuisiksi, ei niihin mennyt yhteensäkään kahtasataatuhatta. Ja ei, ne ei kärsiny puutetta, vilua eikä nälkää.

Oletko laskenut? Lapsen kuluihin ei lasketa yksin hänen päivittäistä kulutusta vaan lapsen normaalit elinkustannukset ja osuuden asumiskuluista. Iso kuluerä tulee myös äitiysloman ja mahdollisen hoitovapaan aiheuttamista tulonmenetyksistä.

Höpö höpö. Pahvilaatikossako olette asuneet ilman vakuutuksia, etkä pitänyt äitiys- ja vanhempainvapaata? Lapsenne eivät harrastaneet, eivätkä käyneet kouluja? :D

Etkö tiennyt että koulut ja sairaanhoito on ilmaista suomessa. Rahaa saa kelalta ja sähkö tulee töpselistä.

Huhuu ap...saat rahaa kelalta hoitoisi ihan ilmaiseksi.

Vierailija
44/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatabletteja saa apteekista ilman reseptiä eikä ne niin hirveästi maksa, etteikö voisi niillä yrittää arvojen korjausta.

Vierailija
45/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta mutta ennen lapsen tuloa kannattaa säästää 20000-30000e. Näin toimien ei tartte viedä 10kk vauvaa tarhaan vaan tällä säästöllä rahoitetaan 1-1,5 v hoitovapaa. Me työssäkäyvät kun emme saa mitään hoitolisää eikä tässä kunnassa kuntalisääkään, niin silloin tuo kotihoitamisen aika pitää maksaa itse.

Näin tein molempien lasten kohdalla.

Ja meillä taas minä teen keikkatyötä miehen vapaapäivinä, lapsen kasvaessa myyn pois lapsen vanhoja kamoja ja rahoitan tuotoilla uudet, budjetoin ja jätän ei-niin tärkeät ostokset (esim. sisustus yms.) hoitovapaan jälkeiseen aikaan.

Tällä kaavalla menty, lapsi täyttää kohta 3v. ja menee sitten ekaa kertaa päiväkotiin. Ei ole tarvittu kymppitonnien säästöjä, tekee btw itsellekin ihan hyvää kun pääsee välillä töihin hoitovapaan aikana.

Vierailija
46/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut että sillä alhaisella ferritiinillä voi olla negatiivisia vaikutuksia sinun ja lapsen terveydelle eli sillä ilkeällä lääkärillä on siis jokin syy siihen vaatimukseen? Raskausajasta myös muistan että rautatabletteja sai apteekista, mutta ehkä teillä ei siis ole niihin varaa? Ehkä et raskaudu yksinkertaisesti huonojen elintapojesi vuoksi, jokin syy siihen alhaiseen rautaan on. Nyt on siis luonto ja tekniikan edustaja (lääkäri) on sanonut ei vauvahaaveillesi, ehkä kannattaisi kuunnella ja miettiä asiaa vähän tarkemmin.

Vierailija
47/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoinpa siihen lapseen tarvitaan yhdeltä istumalta 2000€. No ok, jollain kukkuun tai popin haalareilla ja asusteilla juu, vaan ne taas enemmän äitien omia hifistelyitä.

Kaameita vastauksia ap saanut, vaikka varmasti harvemmalla olisi varaa yhtäkkiseen useamman tonnin kertamenoon. Lisäksi kun voi olla, että menee taivaantuulin koko raha, eli ei tuo toivottua tulosta.

Kyllä tuo 2000€ voi mennä ihan siinä, että pitää hankkia isompi auto (tai auto ylipäätään) Mutta onhan se totta, että aika pienellä lasten kanssa tulee toimeen, jos on pakko.

Mutta ihmettelen silti, jos kahdella työssäkäyvällä (jotka ovat jo ehkä hetken miettineet tulevaisuutta => perheen lisäystä) ei ole edes muutamaa tonnia sivussa.

Vierailija
48/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ferritiiniä tarkistettu ollenkaan ja olimme hormonipoliklinikalla hoidossa. Ivf :n asti ei päästy kun nappasi välikierrolla luomusti.

Onko tuo ferritiinitarkistus uusi hoitokriteeri? Kyllähän te pääsette takaisin hoitoihin kun saat rautaa ylös. Menet uudestaa toiselle lääkärille terveyskeskuksessa ja selität että ette pääse hoitoihin kun ferritiini on liian alhainen. Toinen voisi olla yksityinen lääkäri, eikö he voi tehdä lähetettä rauta-infuuusioon. Tai edes suunnitelman rautavaraston tankkaukseen rautalisällä ja siihen sitten labraseuranta oheen?

Keliakia aiheuttaa myös lapsettomuutta ja raudan puutetta. Onhan se tarkistettu? Rauta imeytyy ohutsuolesta, ja jos keliakiassa on ohutsuoli huonossa kunnossa ei sieltä mikään oikein imeydy.

Vierailija
49/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä voit hakea ne rautavalmisteet apteekista tai luontaistuotekaupasta ihan ilman reseptiäkin ja yrität korjata niillä sitä puutosta? Sit käyt vaikka yksityisellä verikokeessa kontrollissa ilman lähetettä parin kuukauden päässä. Nestemäinen valmiste Floridax on monilla auttanut vastaavassa tilanteessa aiheuttamatta vatsavaivoja. 

Vierailija
50/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jumalauta. Ei ole ihme jos tulevaisuudessa meidän vanhusten ja muuten raihnaisten paskavaipat vaihtaa robotit. Mitä lapsikielteisyyttä nykyään onkaan ilmassa. Olkaa te onnelliset, jotka olette lapsia helposti saaneet, hiljaa, kun ette tiedä mitä kärsimystä lapsettomuus on. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton. Hävettää sanoa, mutta en yksinkeraisesti viitsi lähteä siihen rumbaan. Kaikki kunnia heille jotka vielä viitsivät. Älkää ihmeessä tuomitko heitä.

Vierailija
51/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt niin kallista ole kuin luullaan. Kävin itse 5 vuotta hoidoissa yksityisellä. Halvimmillaan se oli 40e kuussa (vain lääkkeet), keskihintana 150e kussa (lääkkeet, ultra ja irroituspiikki) ja kalleimmillaan 600e kuussa inssi. Aina ei tarvita ivfää joka on sitten jo 1200-1600e.

Yksityisellä saa lostopalvelua, lääkäriaika saadaan aina heti, ultraa on tultu tekemään illalla ja viikonloppuna jos kierto on vaatinut jne jne.

Ja mulla sit lopuksi onnistu tavallisesta clomifemkierrosta.

Ei yksityinenlään hoida, jos ferritiini ei ole kunnossa.

Yksityinen laittaa ferritiinin tunnissa kuntoon rautatipalla. Yksityisellä homma hoituu heti eikä puolen vuoden päästä.

Näinhän se kävisi helposti, mutta mistä sitä sitten provoilisi?

Vierailija
52/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä paikkakunnalla Suomessa sairaanhoito on ilmaista?

Vierailija
53/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Jumalauta. Ei ole ihme jos tulevaisuudessa meidän vanhusten ja muuten raihnaisten paskavaipat vaihtaa robotit. Mitä lapsikielteisyyttä nykyään onkaan ilmassa. Olkaa te onnelliset, jotka olette lapsia helposti saaneet, hiljaa, kun ette tiedä mitä kärsimystä lapsettomuus on. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton. Hävettää sanoa, mutta en yksinkeraisesti viitsi lähteä siihen rumbaan. Kaikki kunnia heille jotka vielä viitsivät. Älkää ihmeessä tuomitko heitä.

Älä sinä sure. Seuraavat massa maahastamuutto maat tulee olemaan Kiina ja Intia, joten ei ihmiset ihan heti ole maapallolta loppumassa.

Vierailija
54/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa.se syy, mikä tekee raudanpuutosta ja anemiaa, on syy, miksi raskaus ei onnistu tai menee kesken? Keliakia on täällä jo mainittukin yhtenä syynä. Krooniset tulehdukset, reumataudit, munuaisvika ym..muina esimerkkeinä. Ehkäpä sairaaseen elimistöön ei kuuluisi keinotekoisesti aloittaa raskautta, joka voi mennä kesken tai sikiö kärsii hapenpuutteesta ja jää alipainoiseksi tai kehittyy muuten huonosti? Kas kun rauta ja raudan merkitys elimistön hapenkuljetuksessa on aika keskeinen tekijä raskausaikana. Raskaus sinänsä jo kuluttaa rautavarastoja ja jos on joku lähtökohtainen ongelma rautatasapainossa, voi tulla isompiakin ongelmia.

Vierailija
55/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se infuusio raudanpuutteeseen maksaa sen 2000 yksityisellä. On meillä muutamia tuhansia säästössä mahdollisen lapsen kuluja tai lapsettomuushoitoja varten. Mutta jos tämä mene anemian hoitoon, niin sitten ei ole puskuria riittävästi lasta varten.

Saamme säästöön nyt satasen kuussa, mutta emme enempää, koska mies opiskelee vielä kevääseen asti. Taloustilanne tulee helpottamaan varmasti keväällä kun mies valmistuu. Tiedän, että tilanne ei ole rahallisesti paras mahdollinen.

Rautatabletit eivät sovi vatsalleni, nestemäisellä lisäravinteella ja ruokavaliolla olen saanut nostettua ferritiinin tuohon 30. Ap

Vierailija
56/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa.se syy, mikä tekee raudanpuutosta ja anemiaa, on syy, miksi raskaus ei onnistu tai menee kesken? Keliakia on täällä jo mainittukin yhtenä syynä. Krooniset tulehdukset, reumataudit, munuaisvika ym..muina esimerkkeinä. Ehkäpä sairaaseen elimistöön ei kuuluisi keinotekoisesti aloittaa raskautta, joka voi mennä kesken tai sikiö kärsii hapenpuutteesta ja jää alipainoiseksi tai kehittyy muuten huonosti? Kas kun rauta ja raudan merkitys elimistön hapenkuljetuksessa on aika keskeinen tekijä raskausaikana. Raskaus sinänsä jo kuluttaa rautavarastoja ja jos on joku lähtökohtainen ongelma rautatasapainossa, voi tulla isompiakin ongelmia.

Niimpä, mutta suomessa anemiaa ei suostuta hoitamaan. Perustuu viitearvoihin, jotka ovat asiantuntijoiden mielestä aivan liian alhaiset. Ferritiini alle 50 on vakava raudan puutos, mutta suomessa arvolla 15 et saa hoitoa.

Vierailija
57/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeelliset kriteerit lapsen hankkimiseen kyllä tullut, jos pitäisi olla muka tonnien säästöt valmiina, jotta edes jotenkuten selviää.

Tiedättehän, että lapsesta saa kunnollisen, vaikkei hänelle ostaisikaan kaikkea mitä vaan keksii pyytää? Vauva- ja taaperoaikana taas selviää hyvinkin pienellä rahalla, kun tinkii niistä omista ei-välttämättömistä menoista.

Vierailija
58/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri adoptoi lapsen.

Muistaakseni sanoi että pelkkään adoptioprosessiin paloi 25k€.

Ei se ole ilmaista sekään.

Halvin keino lapsettomuuteen on jakaa toosaa mahdollisimman paljon ja mahdollisimman erilaisille miehille. Kyllä se tärppää jossain kohtaa.

Vierailija
59/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto hoitaa lisääntymisen.

Jos ei tärppää, niin ei tärppää.

Ette ole riittävän terveitä.

Vierailija
60/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeelliset kriteerit lapsen hankkimiseen kyllä tullut, jos pitäisi olla muka tonnien säästöt valmiina, jotta edes jotenkuten selviää.

Tiedättehän, että lapsesta saa kunnollisen, vaikkei hänelle ostaisikaan kaikkea mitä vaan keksii pyytää? Vauva- ja taaperoaikana taas selviää hyvinkin pienellä rahalla, kun tinkii niistä omista ei-välttämättömistä menoista.

Juuri julkaistu tuore tutkimus kyllä puhuu ihan muuta: jo vauvana koettu köyhyys heijastuu ihmiseen loppuiän. Ei hyvällä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme