Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme pääse lapsettomuushoitoihin

Vierailija
20.09.2018 |

Olemme yrittäneet lasta nyt useamman vuoden, ja nyt päätimme hakeutua lapsettomuushoitoihin. Selkeää syytä lapsettomuuteen ei tutkimuksissa löytynyt, joten hoitoihin päätettiin edetä.

Hoidot kuitenkin tökäsivät sitten varastorautaan. Ferritiini on minulla 30, mutta hoitojen aloittamiseen vaaditaan 50. No sitten lääkäriin, että anemia hoidettaisiin, mutta tk-lääkäripä ei suostunut ohjaamaan hoitoihin. Sanoi, että 15 on viiteraja, joten 30 arvo ei aiheuta toimenpiteitä.

Ruokavaliolla olen saanut tuon ferritiinin nousemaan kahdenvuoden takaisesta 10 nykyiseen 30, mutta ylemmäs ei nouse. Melkoinen umpikuja, enkä tiedä miten tästä etenisi. Yksityisen hoitoihin ei vain ole rahaa.

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio.

Onneksi adoptio on tooosi halpa vaihtoehto.

Vierailija
22/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä olisi rahaa siihen lapseen jos ei ole varaa edes yksityislääkärikäyntiin?

Infuusio yksityisellä maksaa pari tonnia, sitä ei vaan löydy taskusta. Tiedän, että lapsen kanssa tulisi tiukka, mutta selviäisimme.

Lapsen kasvattamienn aikuiseksi maksaa 200 000 euroa ja hänen hankkimisensa kaatuu teillä 2 000 euroon?

Hertsykkel! Miten ihmeessä mä oon saanut lapseni aikuisiksi, ei niihin mennyt yhteensäkään kahtasataatuhatta. Ja ei, ne ei kärsiny puutetta, vilua eikä nälkää.

Oletko laskenut? Lapsen kuluihin ei lasketa yksin hänen päivittäistä kulutusta vaan lapsen normaalit elinkustannukset ja osuuden asumiskuluista. Iso kuluerä tulee myös äitiysloman ja mahdollisen hoitovapaan aiheuttamista tulonmenetyksistä.

Olen laskenut. Ei tule lähellekään 200 000 tuhatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio.

Perheen vuosituloille ja varallisuudelle on asetettu miniraja. Myös tiettyä minimikoulutustasoa vaaditaan. Myös terveydelle on asettu ehtoja.

Vierailija
24/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus=hoito. Ei sairautta=ei hoitoa. Toivottavasti.

Vierailija
25/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä olisi rahaa siihen lapseen jos ei ole varaa edes yksityislääkärikäyntiin?

Infuusio yksityisellä maksaa pari tonnia, sitä ei vaan löydy taskusta. Tiedän, että lapsen kanssa tulisi tiukka, mutta selviäisimme.

Miksi jo lähtökohtaisesti teette lapsen, joka tulee olemaan eriarvoisessa asemassa? Selviättekö myös, jos lapsi ei ole terve ja tarvitsee kalliita hoitoja ja lääkkeitä?

Oletko vakuutuksista kuullut? Ihan käteviä juuri mainitsemiisi tapauksiin.

Meilläkin esimerkiksi omavastuu lapsen terveydenhuoltokustanmuksista 150€ vuodessa, sen jälkeen vakuutusyhtiö kuittaa loput.

Vierailija
26/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvattamienn aikuiseksi maksaa 200 000 euroa ja hänen hankkimisensa kaatuu teillä 2 000 euroon?

Hertsykkel! Miten ihmeessä mä oon saanut lapseni aikuisiksi, ei niihin mennyt yhteensäkään kahtasataatuhatta. Ja ei, ne ei kärsiny puutetta, vilua eikä nälkää.

Oletko laskenut? Lapsen kuluihin ei lasketa yksin hänen päivittäistä kulutusta vaan lapsen normaalit elinkustannukset ja osuuden asumiskuluista. Iso kuluerä tulee myös äitiysloman ja mahdollisen hoitovapaan aiheuttamista tulonmenetyksistä.

Höpö höpö. Pahvilaatikossako olette asuneet ilman vakuutuksia, etkä pitänyt äitiys- ja vanhempainvapaata? Lapsenne eivät harrastaneet, eivätkä käyneet kouluja? :D

Vierailija
27/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio.

Jep, sehän se vasta edullista onkin!

Onnittelen päivän ääliöisimmästä vastauksesta!

Vierailija
28/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jo lähtökohtaisesti teette lapsen, joka tulee olemaan eriarvoisessa asemassa? Selviättekö myös, jos lapsi ei ole terve ja tarvitsee kalliita hoitoja ja lääkkeitä?

Meilläkin esimerkiksi omavastuu lapsen terveydenhuoltokustanmuksista 150€ vuodessa, sen jälkeen vakuutusyhtiö kuittaa loput.

Oletko kuullut, että tavattoman monella perheellä ei ole varaa niitä vakuutuksia ottaa? Aloittajan lähtökohdatkin kuulostaa vähän siltä, että ihan ensinmäisenä ei olla niitä vakuutuksia ottamassa.

Vierailija
29/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptio.

Jep, sehän se vasta edullista onkin!

Onnittelen päivän ääliöisimmästä vastauksesta!

Ei kotimaan adoptio maksa käytännössä mitään. Ota selvää ennen kuin huutelet.

Mutta AP - etkö voi itse hoitaa raudanpuutetta kuntoon? Rautatablettia naamaan ja uusi yritys. Ei kai niihin reseptiä tarvitse ja tuskin paljoa maksavat.

Vierailija
30/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt niin kallista ole kuin luullaan. Kävin itse 5 vuotta hoidoissa yksityisellä. Halvimmillaan se oli 40e kuussa (vain lääkkeet), keskihintana 150e kussa (lääkkeet, ultra ja irroituspiikki) ja kalleimmillaan 600e kuussa inssi. Aina ei tarvita ivfää joka on sitten jo 1200-1600e.

Yksityisellä saa lostopalvelua, lääkäriaika saadaan aina heti, ultraa on tultu tekemään illalla ja viikonloppuna jos kierto on vaatinut jne jne.

Ja mulla sit lopuksi onnistu tavallisesta clomifemkierrosta.

Ei yksityinenlään hoida, jos ferritiini ei ole kunnossa.

Yksityinen laittaa ferritiinin tunnissa kuntoon rautatipalla. Yksityisellä homma hoituu heti eikä puolen vuoden päästä.

Vierailija
31/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että ensin ylellisyyshoidot verovaroin ja sitten sossuneläteiksi koko pesue?

Jos ei muutamaa tonnia löydy säästöistä niin huonosti on asiat!

Vierailija
32/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut, että tavattoman monella perheellä ei ole varaa niitä vakuutuksia ottaa? Aloittajan lähtökohdatkin kuulostaa vähän siltä, että ihan ensinmäisenä ei olla niitä vakuutuksia ottamassa.

Me saimme lapsen kesken minun amk -opintojeni. Ei olisi meilläkään todellakaan ollut varaa mihinkään 2000€ kertamaksuun, varhaisultra 130€:kin teki tiukkaa.

Vaan sitä suuremmalla syyllä otettiin odotus- ja lapsivakuutus, koska sitten jos sille oikeasti tulee tarvetta, niin vakuutusmaksut tulevat halvemmaksi. Ja onhan se mukava, ettei tarvitse julkisella jonotella lapsen kanssa 👍

Vierailija
33/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Pahvilaatikossako olette asuneet ilman vakuutuksia, etkä pitänyt äitiys- ja vanhempainvapaata? Lapsenne eivät harrastaneet, eivätkä käyneet kouluja? :D

Etkö tiennyt että koulut ja sairaanhoito on ilmaista suomessa. Rahaa saa kelalta ja sähkö tulee töpselistä.

Vierailija
34/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että persaukisilla on varaa vakuutusmaksuihin?

Vierailija
35/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupusakki huomio, osuuspankin asiakas saa ilmaisen lapsivakuutuksen vuodeksi.

Vierailija
36/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, fattastahan rahaa saa. Kuka hullu Suomessa töissä kävisi!

Vierailija
37/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt että koulut ja sairaanhoito on ilmaista suomessa. Rahaa saa kelalta ja sähkö tulee töpselistä.

*reps*

Vierailija
38/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia?

Vierailija
39/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta mutta ennen lapsen tuloa kannattaa säästää 20000-30000e. Näin toimien ei tartte viedä 10kk vauvaa tarhaan vaan tällä säästöllä rahoitetaan 1-1,5 v hoitovapaa. Me työssäkäyvät kun emme saa mitään hoitolisää eikä tässä kunnassa kuntalisääkään, niin silloin tuo kotihoitamisen aika pitää maksaa itse.

Näin tein molempien lasten kohdalla.

Vierailija
40/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei saisi sanoa ääneen, mutta joskus niiden lasten ei vain ole tarkoitus tulla, luonto on syystä tai toisesta hoitaa asiat niin.

Tämä ei ole kannanotto vanhemmiksi toivovien terveyteen tai persoonaan liittyen, ei mahdollisen lapsen terveyteen tms liittyen, ihan vain toteamus. Jos vuosienkaan yritysten jälkeen lasta ei kuuluu, eikä kummastaan aikuisesta ole löytynyt mitään varsinaista syytä hedelmättömyyteen, niin asia on vain sitten niin.

Lapsi ei ole perusoikeus, varsinkaan sellainen että yhteiskunnan varoilla pitää jokaista siihen tavoitteeseen auttaa, kustannuksista ja vaikeuksista viis.

Ja ennenkuin p*skamyrskyy alkaa, tämä on vain toteamus. En tuomitse ketään, en halua keneltäkään riistää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi