Vierailija

Olenko ihan hirvittävän huono ihminen, kun mielestäni seuraava asia ei ole ihan oikein. Ensin hieman taustoja. Miehelläni on kaksi alle kouluikäistä lasta. Vuoroviikoin meillä ja äidillään. Mies ja lasten äiti on yrittäjiä ja hyvin kiireisiä tahoillaan. Itse olen opiskelija ja jäljellä olisi pari vuotta opintoja. Miehen kanssa olen seurustellut kohta 2v ja asumme yhdessä. Isäviikolla jos lapset sairastuvat, mieheni odottaa minun jäävän kotiin hoitamaan, koska en käy töissä ja poissaolot ovat siten ns sallitumpia. Nyt tänä syksynä lapset ovat olleet vuoroin paljon kipeänä isäviikollaan ja olen ollut paljon poissa koulusta. Kotona ei opiskelu oikein onnistu samalla, kun kaitsen lapsia. Asia harmittaa minua, enkä haluaisi opintojen venyvän. Olen ottanut asian puheeksi mieheni kanssa. Hänen mielestään minun on velvollisuus hoitaa lapset, koska hän maksaa suurimmaksi osaksi talouden kulut ja olemme riippuvaisia hänen yrityksensä tuloista. Olin myös kesällä lasten kanssa, kun päiväkodit olivat kiinni. Myös pari lasten äidin viikkoa hoidin heitä, kun äiti ei myöskään voi lomia pitää. Toinen lapsista aloittaa koulun ensi syksynä ja mieheni on kaavaillut, että hoidan menoni niin, että olen kotona kun pääsevät koulusta. Millaisia koulupäiviä ekaluokkalaisilla on? Lasten äiti on myös ehdottanut, että hänen viikoillaan lapsi tulisi meille ja hän hakisi, kun pääsee lähtemään kotiin ja myös tuleva kesäloma menisi minun hoivissani. Koulu on lähempänä meidän kotia. Mitä voin tehdä ja sanoa, kun minusta tämä nyt ei oikein ole oikein? Haluan olla avuksi ja lasten kanssa olen mielelläni, mutta tähtään tulevaan ammattiini ja haluan oman uran. Tuolloin voin myös osallistua paremmin talouden kuluihin tasavertaisesti. Miten lasten hoito tuolloin sitten järjestyisi?

Sivut

Kommentit (419)

Vierailija

Ei, ei, ei.

Uusperheet kaatuvat useinmiten siihen, että isä ei kanna vastuuta lapsistaan, vaan sysää vastuun äitipuolelle. Niin kuin nyt. Sitten äitipuoli uupuu eikä jaksa.

Sinun pitää ottaa tiukka linja: vanhemmat hoitavat lapsensa. Sinä autat vain äärimmäisessä hädässä. Ja silloin, ettei se häiritse sinun opiskeluasi.

T. Uuspeeheellinen

Vierailija

Kyllä koulu täytyy saada käytyä. Ilmoita että hoidat lapsia mielelläsi koulupäivien jälkeen isäviikkojen aikana.

Ekaluokkalaisille on iltapäiväkerhoja mihin voi mennä koulun jälkeen.

Mielestäni koulu on aivan yhtä tärkeää kuin työ.

Vierailija

Olet hyväksikäytetty heittopussi. Vaikka mies maksaa kuluja, ei sun velvollisuus ole hoitaa lapsia ja ennen kaikkea opintojesi kustannuksella!! Et varmaankaan pysty nyt makselemaan miehelle paljoakaan, koska tulot on pienet, mutta ei tuo ex-vaimon lasten hoitaminenkaan mikään vaihtoehto ole. Ja vielä sairaita lapsia hoidat, kun heidän äitinsä pitäisi olla silloin kotonaan heitä hoitamassa!

Tee jotain muuta, kuten hoida kaikki kotityöt, niin tasaa aika mukavasti. Taidat niin jo varmaan tehdäkin...Mitä vaihtoehtoja sulla oikein on? Tuntuu siltä, että tuo pariskunta tekee päätökset ja sinä vikiset, kun sua viedään.

Vierailija

Sääliksi käy lapsia. En yhtään ymmärrä, miksi sellaiset ihmiset hankkii jälkikasvua, jotka eivät kanna vastuutaan, vaan lapset suorastaan mahdutetaan kalenteriin. Vihaksi pistää. 

Ap, pidä puolesi. Lapset ei ole sinun vastuullasi, ja kiltteyttäsi käytetään nyt selkeästi hyväksi. 

Vierailija

Et sä ole puoliso, sä olet lastenhoitaja. Todella epäterveen kuuloinen kuvio, kyllä se niin menee että vanhemmat ottaa vastuun lapsistaan. Isä- ja äitipuolet saa halutessaan auttaa mutta vaatia ei voi. Nyt laitat itsesi ja opiskelusi tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi. Jos mies kiristää rahalla, heitä mies mäelle. Ei noin voi puolisoa kohdella.

Terveisin vuoroviikkoäiti, se biologinen versio

Vierailija

Jos sinua ei olisi, vanhempien tulisi pystyä järjestämään lasten hoito kuitenkin.

En antaisi koskaan anteeksi, jos mieheni sanoisi, että minun täytyy hoitaa hänen lapsiansa, koska elättää minua.

Olet nyt kynnysmatto, minä lähtisin tuosta suhteesta.

Vierailija

Kyllä sinä tiesit mitä tuleman pitää, kun muutit yhteen miehesi kanssa. Miksette voinut asua erillään ja seurustella siten? Ei olisi tullut tuota ongelmaa.

Vierailija

No en kyllä todellakaan suostuisi moiseen toimintaan! Jos ei erota halua, niin oman asunnon hommaisin. Vanhemmat voi ihan itse hoitaa omat lapsesa, eikä olettaa sinun toimivan lastenhoitajana. Tai sitten mietit jonkun tuntipalkan ja mies/lasten äiti maksaa hoidosta.

Vierailija

Miksi muutitte yhteen? Ihan oikeasti, miksi? Jotta sinä pääsit asumaan ilmaiseksi ja mies sai lapsilleen hoitajan? No, molemmat saitte mitä halusitte. Jos haluat suhteeltanne jotain muuta, muuta asumaan erilleen. Ei teidän silti toisistanne tarvitse erota.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat