Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ihan rehellisesti, mitä ajattelette Kalliosta asuinpaikkana lapsiperheelle?

Vierailija
20.09.2018 |

Meillä lapsi 7 vuotta ja asunto olisi Fleminginkadulla 3h ja kk. Minua hirvittää mutta mies tykkäisi, kun on "elämää".

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoissa näkee usein rottia, likaisempaa muutenkin.

Vierailija
2/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se parempi kuin itä-Helsinki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin itse Töölössä kahden alle kouluikäisen kanssa ja keskusta-asuminen toimi oikein hyvin! Kallio on kuitenkin sellainen alue, että pelottaisi laittaa lapsi kulkemaan kouluun. Kaduilla vaeltaa valtavasti nistejä, jotka etsivät rahaa päihteisiin. Ei heitä kiinnosta moraali, vaan helppo raha ja varmasti koululaisenkin puhelin tai merkkireppu käy talouden kohentamiseksi. Muuten Kallio on ihan mukavaa aluetta ja puistoja sekä harrastuksia löytyy varmasti läheltä.

Vierailija
4/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana alue, isoja kämppiä on tosin vain vähän ja ovat superkalliita.

Vierailija
5/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helkkarin oksettavaa. Olen asunut itse Helsingin kadulla 5vuotta. Mittani on täynnä spurguja/nistejä ja muita ihmisroskia. Muutan pois pian. En IKINÄ asuisi Kalliossa lapseni/perheeni kanssa.

Vierailija
6/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää siitä, että kaikkialla haisee kuselta (tämä ei ole vitsi, eikä provo)

Vierailija
7/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Sinnekö narkomaanien ja Vihreää liittoa äänestävien cityvihreiden (sama asia) sekaan? Ahdasmielinen, suvaitsematon ilmapiiri ja joka kadunkulmassa kapakka. Kallio on henkinen ja fyysinen avoviemäri!

Vierailija
8/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen paikka, jossa mua mietityttäisi juurikin pienen koululaisen kulkeminen yksin. Epämääräistä huume ja juoppo porukkaa on siellä poikkeuksellisen paljon. Keskusta asuminen on sinänsä minusta ok, mutta tällä alueella on tiettyjä ongelmia enemmän kuin vaikkapa Töölössä tai Punavuoressa. Pienten lasten kannalta lähiöissä on kyllä se etu, että kulkeminen on yleensä turvallisempaa, liikenne vähäisempää ja riskitekijöitä vähemmän. Lisäksi luontoa ja leikkipaikkoja on keskustan ulkopuolella enemmän. Jos 8-vuotias haluaa illalla lähteä kavereiden kanssa ulos leikkimään, niin vähän mietityttää, mihin Kalliossa menisivät.

Vierailija
9/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsinginkadulla pari vuotta. En toisi lapsia sinne. Nuorelle aikuiselle ihan "jännää" seutua, kunhan ei tarvitse illalla liikkua. Eipä juuri ole lapsille leikkipaikkoja, kun talosta astutaan suoraan jalkakäytävälle, jossa pyörii (sekä istuu) kaikenlaista sakkia.

Toisaalta: näkee maailmaa ja ehkä oppii olemaan pelästymättä liian pienistä. Ei siellä kukaan kimppuun käynyt, minun ainakaan.

Vierailija
10/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs elämää se mies tarkoittaa? Onko siinä elämässä mietitty ollenkaan lapsia vai vain itseään "sinkkuna"?

Vierailija
11/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin itse Töölössä kahden alle kouluikäisen kanssa ja keskusta-asuminen toimi oikein hyvin! Kallio on kuitenkin sellainen alue, että pelottaisi laittaa lapsi kulkemaan kouluun. Kaduilla vaeltaa valtavasti nistejä, jotka etsivät rahaa päihteisiin. Ei heitä kiinnosta moraali, vaan helppo raha ja varmasti koululaisenkin puhelin tai merkkireppu käy talouden kohentamiseksi. Muuten Kallio on ihan mukavaa aluetta ja puistoja sekä harrastuksia löytyy varmasti läheltä.

Eikä vaella. Sitäpaitsi _KALLIO_, on mm. linjat ja torkkelinmäki. Helsinginkatu kuuluu jo Harjun kaupunginosaan, eli ne baarikadut on Harjussa, ei Kalliossa. Linjoilla ja Torkkelissa on erittäin miellyttävää asua.

Jos on viimeksi käynyt ns. Kallion peruspiirissä (joka käsittää Harjun, Kallion ja Alppiharjun sekä osan Sörnäisistä) vaikka vain viisikin vuotta sitten, kannattaa tulla uudestaan käymään. Putiikkeja, kahviloita, ihmisiä, erinomaisia ravintoloita, tapahtumia, gallerioita jne. jne. Joitain spurguja nyt näkee silloin tällöin, mutta onhan maalaiskylissäkin omat torijuopponsa. Eikä ne lapset viikonloppuisin aamuyöstä varmaan kaduilla vaella? On oikein hyvä lapsien nähdä muutakin elämää kun keskiluokkainen turhanpäiväinen töpsyttely.

Vierailija
12/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin aikoinaan asunnon Kalliosta. Oli vuokralla pitkään opiskelija kimppakämppänä. Mutta muutettiin väliaikaisesti tähän kun rakennamme omaa taloa. Meidän lapset on 6kk, 2v ja 4v. Ollaan asuttu tässä nyt vuosi ja onneksi päästään pois vuodenvaihteessa. Asuntoni on ihan hyvällä paikalla Kalliossa ja sain tämän myytyä hyvällä hinnalla nopeasti joku aika sitten ja lapsiperhe tämän osti. Mutta onhan tämä ihan hirveää seutua lapsiperheelle. Plussaa tietty keskeinen sijainti ja kaupunkimaisuus, me muutamme pohj.hkiin omakotialueelle mikä on taas päinvastaista. Muuten kyllä täynnä nistejä ja avohoitopotilaita, monta kertaa on tullut uhkaava tilanne koettua. Huumeruiskuja siellä täällä. En ikinä antaisi 7v kulkea kouluun yksin tässä lähellä.

Vierailija
13/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on hyvin kaksijakoinen - siellä on kaliita asuntoja, kivoja kahviloita ja putiikkeja, mukavia puistoja, nättejä paikkoja jne. mutta sitten myös se toinen puoli. Jostain syystä sitä narkkaria ja juoppoa ja sekavia ihmisiä ja pissan hajua ja huumeneuloja näkee huomattavasti enemmän kuin muualla (toki niitä on muuallakin). Mulle olisi vaikeaa laittaa lapsi siellä kulkemaan yksin. En ehkä niinkään pelkäisi, että kukaan kävisi käsiksi, mutta jo kaiken tuollaisen näkeminen päivittäin voi olla lapselle kurjaa. Jos joku hörhö tulee vaikka ihan ystävällisesti juttelemaan, voi olla lapselle vaikea ymmärtää, miten pitäisi käyttäytyä tai pitääkö jäädä keskustelemaan vai ei. Tai jos ratikassa jää ikkunan ja juopon väliin, voi olla lapselle tosi vaikea tilanne päästä sieltä pois.

Vierailija
14/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helkkarin oksettavaa. Olen asunut itse Helsingin kadulla 5vuotta. Mittani on täynnä spurguja/nistejä ja muita ihmisroskia. Muutan pois pian. En IKINÄ asuisi Kalliossa lapseni/perheeni kanssa.

Helsinginkadulla vai kadulla Helsingissä? Voin kyllä uskoa että nistit alkavat ärsyttää jos ei voi paeta edes omaan kotiin.

Vierailija
15/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon sitä mieltä, että lapsen on hyvä päästä leikkimään siellä, missä on tilaa. Kuuluu lapsuuteen mennä metsään kiipeilemään ja rakentamaan majaa. Mitä ne Kalliossa tekisi? Lorvisi jossain kadunkulmassa ja katselisi spurguja.

Vierailija
16/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se parempi kuin itä-Helsinki

No hyvä. Asutaan nimittäin nyt Vartioharjussa. Ollaan viihdytty, paitsi mies, joka haluaa keskustaan. Tykkään itse kyllä kun on oma piha ja ihanat ulkoilumaastot. Ap

Vierailija
17/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huolettaa juurikin nämä juopot ja narkkarit, joita tuntuu olevan aika paljon juuri esim Helsinginkadulla.

Mies tykkää että liioittelen ja lapsen pitää päästä pelaamaan lätkää Brahenkentälle. Ap

Vierailija
18/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana alue, isoja kämppiä on tosin vain vähän ja ovat superkalliita.

Hauska kuulla, että tykkäät alueesta! Tämä asunto, josta nyt on kyse, on 64 m2, ja todella pieni minusta. Kaksi huonetta ja keittiö, josta muutettu kolmio keittokomerolla. Vuokra on edullinen, koska vähän "tuttavankauppaa".

Nykyinen asuntomme on lähes 100 m2 pelkkä asuinpinta-ala. Olisihan se suuri muutos! Ap

Vierailija
19/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huolettaa juurikin nämä juopot ja narkkarit, joita tuntuu olevan aika paljon juuri esim Helsinginkadulla.

Mies tykkää että liioittelen ja lapsen pitää päästä pelaamaan lätkää Brahenkentälle. Ap

Sitä lätkää voi pelata missä vain. Ympäri Suomen jäädytetään kenttiä.

Vierailija
20/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tämän suuntaisia kommentteja ketjussa! Tämä on minunkin huolenaihe. Kuljen säännöllisesti Helsinginkatua Kurvista Töölöön ja onhan se aika raffia seutua. Minusta Torkkelinmäki ja Karhupuisto ovat kivoja mutta Hesari-Flemari ei niinkään. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme