Kertokaa ihan rehellisesti, mitä ajattelette Kalliosta asuinpaikkana lapsiperheelle?
Meillä lapsi 7 vuotta ja asunto olisi Fleminginkadulla 3h ja kk. Minua hirvittää mutta mies tykkäisi, kun on "elämää".
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs elämää se mies tarkoittaa? Onko siinä elämässä mietitty ollenkaan lapsia vai vain itseään "sinkkuna"?
Mies on asunut lapsuutensa Linjoilla ja nuorena aikuisena ympäri Kalliota ja Vallilaa. Hänellä on aika nostalginen käsitys alueesta minun mielestäni.
Nyt ollaan asuttu 8 vuotta omakotitalossa Itä-Helsingissä mutta enää tämä ei ole taloudellisesti mahdollista. Mies on koko ajan kaivannut keskustaan, koska "kaikki" on siellä. Vähän kyllä huolettaa, kaipaako mies villejä ja vapauta nuoruusvuosia. Saattaa olla 30:n kriisikin.
Sekin tässä on että mies on väliaikaisesti ilman töitä ja on palaamassa opiskelemaan. Tästä syystä myydään talo ja mennään vuokralle. Kalliosta lyhyempi matka kouluun. Ap
Kuulostaa tosi järkevältä ja uskottavalta. Että myydään omakotitalo ja muutetaan vuokralle Kalliooon. Just.
2/5
Sekin tässä on että mies on väliaikaisesti ilman töitä ja on palaamassa opiskelemaan. Tästä syystä myydään talo ja mennään vuokralle. Kalliosta lyhyempi matka kouluun. Ap[/quote]
==============
Haloo, siis aikuisen miehen koulu/opiskelumatka painaa, kun valitaan uutta asuntoa!
Metrot kulkee muutaman minuutin välein, kun nyt asutte Itä-Helsingissä. Entäs lapsen ulkoilu? Koulu/ päiväkoti? kaverit? Harrastukset? Mikä on sinun tilanteesi? Työmatka?
Mieti vielä!
Vierailija kirjoitti:
Olen itse asunut ja kasvanut Kalliossa muutaman vuoden ajan, 2000-luvun alussa. Nistejä ja alkkiksiahan täällä on aina ollut, mutta harvoin tulevat juttelemaan lapsille. Varsinaisia leikkipuistoja oli tosi vähän ja ne oli pieniä, mutta me sitten leikittiin talojen sisäpihoilla, Brahenkentällä ja jos saatiin lupa niin pyöräiltiin Töölöön. Koulumatka oli mulla lyhyt, koska kävin AKK:ta ja asuttiin siinä ihan vieressä, Hesarin ja Flemarin kulmassa (:D). Ihan kiva paikka se oli mun mielestä asua, ei lapsena tietenkään sillä tavalla kiinnittänyt huomiota niihin nisteihin ja spurguihin. Mun mielestä Kallion ilmapiiri ja imago on kohentuneet just sen takia, että sinne muuttaa näitä nuoria lapsiperheitä. En usko, että lapsilla olis ainakaan leikkikavereista pulaa ja tietenkin kannattaa ohjeistaa niitä pysymään pois kaikista pahimmilta alueilta (Piritori ja baarien ympäristöt.)
=========
Hei, siitä on jo 20 vuotta.
Töölökin oli ihan erilainen 25 vuotta sitten.
Asutaan piritorin välittömässä läheisyydessä 2h, k, s. Maksettiin tästä 12v sitten 250 000€ . Mikähän lie hintalappu nykyään, joten onnea yritykseen.
Asuin roskapankin viereisessä talossa 20 v. Ei ikinä lapsiperheelle! Ei ikinä. Sitä kusen ja pelottavien katunarkkareiden määrää. Kesällä talooni ei ikinä hyvällä ilmalla päässyt kun ulkoportaalla istui tukkeena kalja-pilviporukat. Jotka tietysti jättivät jälkeensä pas kansa juuri siihen, talomme portaalle. Hyi v i ttu.
Hurstin valintaan Helsinginkadulla ke ja pe on aina hirveän pitkä jono niin rikkaana ei huvita kävellä siitä ohi
No jos haluatte että lapsen päivittäisessä elinympäristössä on narkomaaneja ja pultsareita ja että puistossa saa varoa neuloja ja seinän takana on harva se yö etkot tai jatkot niin mikäs siinä, oikein kiva. Terv. Entinen Pergerkadun asukas.
Niin surullista luettavaa. Muutin 10 vuotta sitten pois stadista. Käyn siellä nykyään tosi harvoin, en tunnista sitä enää lainkaan näistä kirjoituksista. Toki aina siellä on pitänyt olla tarkkana pimeällä ja pitää järki päässä, jos joutui myöhään kulkemaan, mutta nistien määrä on tainnut räjähtää käsiin.
Sama tilanne on kyllä Tampereellakin keskustassa. Päiväsaikaan katukuvassa sellaista sakkia, että hirvittää. Stockalta kun astui ulos, siivotonta - roskia ja tumppeja. Ennen kaupungin keskustat oli siistejä.
No, täällä "maalla" on puhdasta ja turvallista. En kaipaa enää mitään sellaista, mitä en saavuta silloin tällöin stadissa ja Tampesterissa pistäytyessä. Mutta se on ihmisen luonteesta kiinni, millainen lauma sielu on.
Niin paljon nämä päihdekäyttäjät pilaavat kauniita kaupunkeja, että äänestän jatkossa sen puolesta, kenellä on parhaat "siivoustalkoot". Minkäänlaista sääliä en tunne. Suomessa on kaikilla valinnan mahdollisuus ja elämä on valintoja täynnä.
Toisille sopii, toisille ei. Itse en haluaisi asua Kalliossa lapsen kanssa, koska haluan, että on sellainen järkevä piha ja lähiympäristö, johon lapsen voi jonkin ikäisenä päästää itsekseenkin. En jaksa edes ajatella sellaista elämää, jossa vaikkapa alakouluikäinen lapsi ei voi kulkea ilman valvontaa turvallisesti. En kavahda "elämää", mutta en silti halua että lähiympäristössä on niin paljon päihtyneitä ja kaikenlaista levotonta touhua. Itsekseni viihdyin, lapsen kanssa en edes harkitsisi.
20 vuoden asumiskokemuksella mielipiteeni : 🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio on hyvin kaksijakoinen - siellä on kaliita asuntoja, kivoja kahviloita ja putiikkeja, mukavia puistoja, nättejä paikkoja jne. mutta sitten myös se toinen puoli. Jostain syystä sitä narkkaria ja juoppoa ja sekavia ihmisiä ja pissan hajua ja huumeneuloja näkee huomattavasti enemmän kuin muualla (toki niitä on muuallakin). Mulle olisi vaikeaa laittaa lapsi siellä kulkemaan yksin. En ehkä niinkään pelkäisi, että kukaan kävisi käsiksi, mutta jo kaiken tuollaisen näkeminen päivittäin voi olla lapselle kurjaa. Jos joku hörhö tulee vaikka ihan ystävällisesti juttelemaan, voi olla lapselle vaikea ymmärtää, miten pitäisi käyttäytyä tai pitääkö jäädä keskustelemaan vai ei. Tai jos ratikassa jää ikkunan ja juopon väliin, voi olla lapselle tosi vaikea tilanne päästä sieltä pois.
Kun luen näitä elitistien kirjoituksia alan entistä enemmän haluta muuttaa Kallioon. Noissa
Niissä porukoissa ei kyllä mitään kunniaa ole koskaan tunnettukaan.
Mä pistäisin tuollaisen miehen kiertoon. Eläkööt sitä jatkettua nuoruutta ihan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Huumeruiskun käteen saamisen riski on suuri.
Olen asunut 10 vuotta Vaasankadulla enkä ole yhtäkään huumeruiskua missään nähnyt.
Minua huolettaa juurikin nämä juopot ja narkkarit, joita tuntuu olevan aika paljon juuri esim Helsinginkadulla.
Mies tykkää että liioittelen ja lapsen pitää päästä pelaamaan lätkää Brahenkentälle. Ap[/quote]
________
Voi sitä lätkää pelata muuallakin.
Onko miehesi itse kotoisin Kalliosta. Ollut varmaan aika erilainen paikka muutama vuosikymmen sitten.
Pysykää lähiössä!