Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ihan rehellisesti, mitä ajattelette Kalliosta asuinpaikkana lapsiperheelle?

Vierailija
20.09.2018 |

Meillä lapsi 7 vuotta ja asunto olisi Fleminginkadulla 3h ja kk. Minua hirvittää mutta mies tykkäisi, kun on "elämää".

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa on myös rottia ja tuholaisia. Muuttoliikettä, matkailijoita ja käytettyjä huonekaluja ostavia opiskelijoita on niin paljon, että tuholaisiakin tupsahtelee. Rottia ei toki taloihin sisälle yleensä mene. Mutta kaduilla ja roskakatoksissa niitä on.

Vierailija
22/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin itse Töölössä kahden alle kouluikäisen kanssa ja keskusta-asuminen toimi oikein hyvin! Kallio on kuitenkin sellainen alue, että pelottaisi laittaa lapsi kulkemaan kouluun. Kaduilla vaeltaa valtavasti nistejä, jotka etsivät rahaa päihteisiin. Ei heitä kiinnosta moraali, vaan helppo raha ja varmasti koululaisenkin puhelin tai merkkireppu käy talouden kohentamiseksi. Muuten Kallio on ihan mukavaa aluetta ja puistoja sekä harrastuksia löytyy varmasti läheltä.

Minua huolettaa juurikin nämä juopot ja narkkarit, joita tuntuu olevan aika paljon juuri esim Helsinginkadulla.

Mies tykkää että liioittelen ja lapsen pitää päästä pelaamaan lätkää Brahenkentälle. Ap

Olen asunut Brahenkentän vieressä silloin, kun ei vielä ollut lapsia. Itse en siellä lasten kanssa haluaisi asua ja muutimmekin pois ennen esikoisen syntymää. Alue on rauhatonta enkä päästäisi siellä lapsia yksin tai kavereiden kanssa iltaisin ulos leikkimään. Pienille lapsille on jokunen leikkipuisto, mutta kouluikäisille ei ole turvallista paikkaa ulkoleikkeihin. Taloyhtiöiden pihat on pieniä ja usein varattu autoille. Aikuisten näkökulmasta voi olla kivaa pöhinää eli kahviloita, gallerioita, pieniä putiikkeja ym. mutta eivät ne lapsia paljon ilahduta. Brahenkentällä on talvisin tekojää, mutta vastaavia tekojäitä löytyy joka puolelta Helsinkiä eikä sen takia kannata muuttaa Kallioon. En myöskään pitäisi ajatuksesta, että teini-ikäiset lapseni joutuisivat harrastuksiin kulkiessaan jatkuvasti kontaktiin kaikenlaisten hörhöjengien kanssa, joita roikkuu kaikissa alueen puistikoissa, ratikkapysäkeillä ym. Myös huumeita myydään alueella avoimesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs elämää se mies tarkoittaa? Onko siinä elämässä mietitty ollenkaan lapsia vai vain itseään "sinkkuna"?

Mies on asunut lapsuutensa Linjoilla ja nuorena aikuisena ympäri Kalliota ja Vallilaa. Hänellä on aika nostalginen käsitys alueesta minun mielestäni.

Nyt ollaan asuttu 8 vuotta omakotitalossa Itä-Helsingissä mutta enää tämä ei ole taloudellisesti mahdollista. Mies on koko ajan kaivannut keskustaan, koska "kaikki" on siellä. Vähän kyllä huolettaa, kaipaako mies villejä ja vapauta nuoruusvuosia. Saattaa olla 30:n kriisikin.

Sekin tässä on että mies on väliaikaisesti ilman töitä ja on palaamassa opiskelemaan. Tästä syystä myydään talo ja mennään vuokralle. Kalliosta lyhyempi matka kouluun. Ap

Vierailija
24/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs elämää se mies tarkoittaa? Onko siinä elämässä mietitty ollenkaan lapsia vai vain itseään "sinkkuna"?

Mies on asunut lapsuutensa Linjoilla ja nuorena aikuisena ympäri Kalliota ja Vallilaa. Hänellä on aika nostalginen käsitys alueesta minun mielestäni.

Nyt ollaan asuttu 8 vuotta omakotitalossa Itä-Helsingissä mutta enää tämä ei ole taloudellisesti mahdollista. Mies on koko ajan kaivannut keskustaan, koska "kaikki" on siellä. Vähän kyllä huolettaa, kaipaako mies villejä ja vapauta nuoruusvuosia. Saattaa olla 30:n kriisikin.

Sekin tässä on että mies on väliaikaisesti ilman töitä ja on palaamassa opiskelemaan. Tästä syystä myydään talo ja mennään vuokralle. Kalliosta lyhyempi matka kouluun. Ap

Jos teidän lapset olisi yläasteikäisiä, niin ei olisi ongelmaa. Mutta ton ikäisille Kallio ei ole mikään hyvä paikka. Se on voinut 25 vuotta sitten olla aika erilainen.

Vierailija
25/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on sijainniltaan hyvä, ja ihan kaunis urbaani alue. Paljon baareja, ravintoloita ja klubeja joissa nuori aikuinen voi hengailla. Myöskin suhteessa halvat hinnat muualle Helsinkiin ja etnisiä kauppoja. Opiskelijalle täydellinen mesta!

Lapsiperheelle en taas ensisijaisesti suosittelisi koska puistoja ja leikkipaikkoja on vähän, paljon liikennettä (toki vähän riippuen korttelista) ja sitten vähän levotontakin porukkaa ympärillä.

Vierailija
26/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän paljon aikaa kalliossa, mutten haluaisi että lapsi siellä liikkuisi. Etenkään itsekseen. Aika harvoin näkee lapsia missään  sörnäisten lähialueella.  Kaduilla tosi paljon laitapuolenkulkijoita. Terassit ja baarit ja puistot täynnä huumeporukkaa. Ehkä hakikseen tai vallilaan päin mentäessä tilanne on toisenlainen.

Vierailija
27/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis kompromissina Käpylä? Sopii lapsiperheille, on kahviloita, on lähellä keskustaa. Ratikalla, bussilla tai junalla pääsee hyvin kulkemaan. Mies on lähellä koulua ja Kallion vilskettä. Lapsille on turvallinen ja rauhallinen kasvuympäristö.

Käpyläkin on aika kaupunkimainen ja tiheään rakennettu. Mutta se on alueena turvallinen, ja siellä on paljon yhteisöllistä toimintaa.

Vierailija
28/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helkkarin oksettavaa. Olen asunut itse Helsingin kadulla 5vuotta. Mittani on täynnä spurguja/nistejä ja muita ihmisroskia. Muutan pois pian. En IKINÄ asuisi Kalliossa lapseni/perheeni kanssa.

Juuri näin. Hesarilla lojuu oikeasti myös niitä likaisia neuloja usein, varmasti myös vieressä Fleminginkadulla.

Ei ikinä ole lapsien kasvuympäristö.

Kalliossa on kyllä parempiakin paikkoja, mutta Hesari/Flemari yksi pahimmista.

Vierailija
29/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti sanoa Hesari/Flemari on pahin seutu.

Vierailija
30/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeruiskun käteen saamisen riski on suuri.

Vierailija
31/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut ja kasvanut Kalliossa muutaman vuoden ajan, 2000-luvun alussa. Nistejä ja alkkiksiahan täällä on aina ollut, mutta harvoin tulevat juttelemaan lapsille. Varsinaisia leikkipuistoja oli tosi vähän ja ne oli pieniä, mutta me sitten leikittiin talojen sisäpihoilla, Brahenkentällä ja jos saatiin lupa niin pyöräiltiin Töölöön. Koulumatka oli mulla lyhyt, koska kävin AKK:ta ja asuttiin siinä ihan vieressä, Hesarin ja Flemarin kulmassa (:D). Ihan kiva paikka se oli mun mielestä asua, ei lapsena tietenkään sillä tavalla kiinnittänyt huomiota niihin nisteihin ja spurguihin. Mun mielestä Kallion ilmapiiri ja imago on kohentuneet just sen takia, että sinne muuttaa näitä nuoria lapsiperheitä. En usko, että lapsilla olis ainakaan leikkikavereista pulaa ja tietenkin kannattaa ohjeistaa niitä pysymään pois kaikista pahimmilta alueilta (Piritori ja baarien ympäristöt.)

Vierailija
32/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua ei ikinä lapsia Kallioon!

Vierailija
33/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on kyllä jännä paikka. Eka reaktio on että hyi kauheeta. Mutta on siinä oma viehätyksensä.

Ennen taisi olla sillä tavalla kivempi, että oli enemmän duunarikaupunginosa ja nimenomaan syntyperäisiä helsinkiläisiä duunareita, mikä loi ihan oman metkan kulttuurinsa. Sinänsä ymmärrän hyvin, että jos on tuolla päin asunut lapsena ja nuorena niin on hyvät muistot. Se taisi olla eri tavoin rosoinen aikaisemmin, kun taas nykyään se on enemmän just noita narkkareita. Ne taas on ihan erilailla vaarallisia ja epämiellyttäviä kuin alkoholistit.

Aikoinaan asuin opiskelijana Punavuoressa kun se oli vielä enemmän se perinteinen työläis-Rööperi, ja tykkäsin aivan valtavasti siitä vanhasta työläiskulttuurista jota oli vielä vähän silloin.

En varmaan lapsen kanssa muuttaisi Kallioon nykyisin noiden narkkareiden takia. Mutta ymmärrän hyvin, että sielläpäin kasvaneella on tosi hyviä muistoja siitä millainen se oli ennen.

Vierailija
34/54 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muutetaan kaiggi Gallioon shiellä on KAHVILOITA!! T. Nisti

Vierailija
35/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on kiva asuinseutuna. Hirveen hyvät liikenneyhteydet. Pääsee triplaan junalle helposti ratikalla. Metro on ihan vieressä ja keskustaan voi kävellä. Löytyy lidliä ja smarkettia. Pääsääntöisesti oon kokenut liikkumisen turvallisena. Oon nyt asunut helsinginkadulla pari vuotta. Välillä törmää alkoholisteihin, mutta kukaan ei ikinä oo tullut edes puhuun mulle. Ne viettää aikaa omissa porukoissaan. Lisäks on kiva kun on ihmisiä koko ajan kaduilla niin se luo turvaa. Kallioon voi muuttaa ihan huoletta. Lisäks sijoittaminen sinne on varmasti fiksua. Uskon asuntojen hintojen nousevan muutaman vuoden sisään.

Vierailija
36/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne satunnaiset alkoholistit mitään tee. Onhan niitä Töölössä ja Kampissa ihan yhtä lailla. Kiva urbaani, rento pikku kaupunginosa

Vierailija
37/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-hesalaisena ihmetyttää Kallion korkea asuntojen hintataso, jos kyse on kuitenkin levottomasta alueesta, missä kusi haisee.

Vierailija
38/54 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallio on hyvin kaksijakoinen - siellä on kaliita asuntoja, kivoja kahviloita ja putiikkeja, mukavia puistoja, nättejä paikkoja jne. mutta sitten myös se toinen puoli. Jostain syystä sitä narkkaria ja juoppoa ja sekavia ihmisiä ja pissan hajua ja huumeneuloja näkee huomattavasti enemmän kuin muualla (toki niitä on muuallakin). Mulle olisi vaikeaa laittaa lapsi siellä kulkemaan yksin. En ehkä niinkään pelkäisi, että kukaan kävisi käsiksi, mutta jo kaiken tuollaisen näkeminen päivittäin voi olla lapselle kurjaa. Jos joku hörhö tulee vaikka ihan ystävällisesti juttelemaan, voi olla lapselle vaikea ymmärtää, miten pitäisi käyttäytyä tai pitääkö jäädä keskustelemaan vai ei. Tai jos ratikassa jää ikkunan ja juopon väliin, voi olla lapselle tosi vaikea tilanne päästä sieltä pois.

Kun luen näitä elitistien kirjoituksia alan entistä enemmän haluta muuttaa Kallioon. Noissa päihdeporukoissa muuten on kunnia-asia, että lapset jätetään rauhaan.

Vierailija
39/54 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei muutetaan kaiggi Gallioon shiellä on KAHVILOITA!! T. Nisti

Siellä on asuntola, johon se nisti pääsee jonottamaan oltuaan kaksi vuotta vailla asuntoa.

Vierailija
40/54 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on täynnä spugeja ja muuta epämääräistä sakkia, mutta kulkuyhteydet on hyvät ja onhan siellä sitten ravintoloita kun ne saa taas olla auki. Itse muuttaisin kyllä mieluiten jonnekin Nurmijärvelle, jossa olisi puhdasta luontoa, jos olisi perhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi