Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koko aikuisikäni aikana käynyt Helsingissä:)

Vierailija
19.09.2018 |

Tää oli mun kaverin mielestä outoa ja järkyttävää.

Ei ole vaan mitään syytä ollut miksi sinne menisin ja aina joku muu kohde on loma-aikaan tuntunut paremmalta vaihtoehdolta.

Onko muita?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33v. enkä ole koskaan käynyt Helsingissä. Ei vain ole ollut asiaa sinne.

Vierailija
42/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää tavallaan, eikä siihen tarvita muiden hyväksyntää. Itse olen vain sen verran utelias ja elämyksien nälkäinen ihminen, että hieman kaihdan sitä ajattelua, että 20 vuotta sitten on jossakin paikassa käyty, eikä sen jälkeen sinne ole enää tarvetta mennä, kun ei ole ensimmäiselläkään kerralla pitänyt. Varsinkin siis, jos kyse on oman maan pääkaupungista.  Helsinki ja Suomi on muuttunut paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Toiseksi itselläni on vieras ajatus, että pitäisi varsinaisesti olla jokin syy matkustaa Helsinkiin. Eikö kaupungin näkeminen ja kokeminen itsessään ole jo syy.  Riippuu toki missä päin Suomea asuu mutta Onnibussilla pääsee nykyään hyvin edullisesti matkustamaan Suomen sisässä, varsinkin, jos varaa matkat ajoissa. Joten rahan puutteesta reissu tuskin jää nykyään kiinni. 

Minulle puolestaan on vieras ajatus, että matkustaisin ilman syytä paikkaan, jossa en viimeksikään viihtynyt. Elämä on liian lyhyt sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aikuisiällä, yläasteen luokkaretkellä viimeksi (nyt olen yli 40v). Monessa muussa Suomen kaupungissa tykkään kyllä käydä (viimeksi Kuopiossa, oli kiva paikka ja ystävällisiä ihmisiä), mutta koskaan ei ole tullut mieleenikään käydä Helsingissä.

Maailmalla reissaan kyllä jatkuvasti, vuoden sisään isoimmat kaupungit ovat olleet Shanghai ja Buenos Aires. Kotikaupungistani on hyvät lentoyhteydet Helsinki-Vantaalle, joten ei tarvitse mennä Helsinkiin edes päästäkseen maailmalle..

Vierailija
44/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli mun kaverin mielestä outoa ja järkyttävää.

Ei ole vaan mitään syytä ollut miksi sinne menisin ja aina joku muu kohde on loma-aikaan tuntunut paremmalta vaihtoehdolta.

Onko muita?

Et ole varmaan kauheasti muutenkaan matkustellut? Esim. ulkomailla?

Mites tämä mitenkään liittyy siihen että ei olisi matkustellut tai käynyt ulkomailla? Pitääkö aina jos lähtee matkustelemaan poiketa Helsingin kautta?

Vierailija
45/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään pitäisi käydä juuri yhdessä suomen kaupungissa, jos asuu ihan eri puolella maata? Ei siellä ole mitään sen kummempaa näkemistä. En ole keksinyt syytä käydä myöskään turussa tai Tampereella, ei nämä suomalaiset kaupungit niin paljoa toisistaan eroa, että kannattaisi varta vasten lähteä ajamaan satoja kilometrejä.

Kun haluan lomalla jonnekin, käyn mieluummin ulkomailla - matkustaminen vie suunnilleen saman ajan, mutta on useimmiten halvempaa ja maisemakin vaihtuu kunnolla, plus pääsee oikeasti isompiin paikkoihin. Helsinki on ihan yhtä tylsä pikkukaupunki kuin muutkin suomen kylät.

Vierailija
46/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt Helsingissä joskus vanhempien kanssa kun kierrettiin Suomea. Olin 6-vuotias.

Sen jälkeen 15-vuotiaana kun isosisareni asui siellä jonkin aikaa. Ja nyt kesällä kävin käntymässä päiväreissulla. Olen 64-vuotias ja asun muualla kuin Suomessa.

Oli mukavaa ostaa jälkiuunileipää joita toin useamman, ja suomalaista suklaata. :)

Vierailija
47/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan menettänyt mitään. Helsingissä voi kyllä piipahtaa mutta se ei ole ihmisen paikka asua. Pölyinen, meluinen ja sekava. Kaikkialla betoniviidakkoa.

Onhan Helsingissä isohkoja kerrostaloja, mutta se on kaukana betoniviidakosta! :D Helsinkihän on suorastaan vehreä kaupunki. Meren läheisyys tekee siitä myös avoimen ja valoisan tuntuisen paikan. Ihmiset ovat Helsingissä yhtä kiireisiä kuin muissakin kaupungeissa ja jonkun väittämä, että paikalluset suhtautuisivat kehä kolmosen takaiseen elämään tympeästi, on huonoitsetuntoisen höpötystä!

Jokainen toki päättää missä viihtyy ja minne menee, vai pysyykö siellä Impivaaralla tai Limingalla koko ikänsä. Luulisi kuitenkin varsinkin nuorilta normaaleilta ihmisiltä löytyvän sen verran uteliaisuutta, että he tutustuisivat Helsinkiin, maansa pääkaupunkiin, myönteisellä mielellä ja pystypäin.

Vierailija
48/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

stati:

- paskat baarit

-paskat ihmiset

-paska liikenne

+hienoja rakennuksia

+parhaat työpaikat

Vierailija
49/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ole käynyt Helsingissä kuin Linnanmäellä, joka on ihan onneton pieni pulju, joskus pari vuotta sitten. Sitä ennen vuonna 1994 luokkaretkellä.

Lentokentällä olen käynyt useasti mutta se ei olekaan Helsingissä.

En mä ole Lappeenrannassakaan käynyt, ei ole mitään asiaa ollut. Ensi kesäksi mietittiin kotimaan matkailua mutta se maksaa suhteessa enemmän kuin että menisi ulkomaille.

Vierailija
50/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää tavallaan, eikä siihen tarvita muiden hyväksyntää. Itse olen vain sen verran utelias ja elämyksien nälkäinen ihminen, että hieman kaihdan sitä ajattelua, että 20 vuotta sitten on jossakin paikassa käyty, eikä sen jälkeen sinne ole enää tarvetta mennä, kun ei ole ensimmäiselläkään kerralla pitänyt. Varsinkin siis, jos kyse on oman maan pääkaupungista.  Helsinki ja Suomi on muuttunut paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Toiseksi itselläni on vieras ajatus, että pitäisi varsinaisesti olla jokin syy matkustaa Helsinkiin. Eikö kaupungin näkeminen ja kokeminen itsessään ole jo syy.  Riippuu toki missä päin Suomea asuu mutta Onnibussilla pääsee nykyään hyvin edullisesti matkustamaan Suomen sisässä, varsinkin, jos varaa matkat ajoissa. Joten rahan puutteesta reissu tuskin jää nykyään kiinni. 

Mitäpä veikkaat, kuinka moni menee mieluummin suomalaiseen (pikku)kaupunkiin lomalle kuin vaikkapa eurooppalaiseen, oikeasti isoon kaupunkiin? Parissa tunnissa pääsee Eurooppaan, miksi jäädä jumittamaan johonkin Helsinkiin.

Suomessa kaupunkien keskustat eivät parissakymmenessä vuodessa muutu paljon, eivät edes sadassa, että sinne kannattaisi mennä uudestaan. Pl. Tampere mutta sekin pysyy taas sata vuotta samana eikä muu muutu kuin julkisen liikenteen järjestelyt.

Vierailija
51/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitään et ole menettänyt!

Vierailija
52/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on Helsinki. Siellä on monta upeaa paikkaa, hienoja kohteita, kauniita rakennuksia ja mukavia ihmisiä. Se voi olla maalta tuleville myös tylyn, masentavan ja pelottavan tuntuinen, vaikka pieni kaupunki onkin.

Asun Helsingin naapurissa ja menen sinne ihan mielellään välillä, mutta mukavinta on lähteä pois.

Pakko vähän hymyillä näille kommenteille, joissa tuodaan aina esille Helsingin pienuus (vaikka muuten ihan asiallinen kommentti onkin). Niin pieni suhteessa mihin? Miksi verrata suuriin metropoleihin pieniväestöisen maan pääkaupunkia?  Helsinki verrattuna muihin suomalaisiin kaupunkeihin on ylivoimaisen iso paikka.

Kirjoittaja haluaa kertoa, että hän on maailmaa nähnyt ja pystyy vertaamaan eikä Helsingin mittakaava ole mitään :)

Vierailija
53/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

stati:

- paskat baarit

-paskat ihmiset

-paska liikenne

+hienoja rakennuksia

+parhaat työpaikat

Paska liikenne?

Suomen parhaiten toimiva julkinen liikenne...

No, mikäs pakko Helsingissä on käydä, jos ei sinne ole mitään asiaa.

Kyllä nyt kuitenkin yleissivistyksen takia kannattaa maansa pääkaupunkiin tutustua.

Vierailija
54/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on Helsinki. Siellä on monta upeaa paikkaa, hienoja kohteita, kauniita rakennuksia ja mukavia ihmisiä. Se voi olla maalta tuleville myös tylyn, masentavan ja pelottavan tuntuinen, vaikka pieni kaupunki onkin.

Asun Helsingin naapurissa ja menen sinne ihan mielellään välillä, mutta mukavinta on lähteä pois.

Pakko vähän hymyillä näille kommenteille, joissa tuodaan aina esille Helsingin pienuus (vaikka muuten ihan asiallinen kommentti onkin). Niin pieni suhteessa mihin? Miksi verrata suuriin metropoleihin pieniväestöisen maan pääkaupunkia?  Helsinki verrattuna muihin suomalaisiin kaupunkeihin on ylivoimaisen iso paikka.

Kirjoittaja haluaa kertoa, että hän on maailmaa nähnyt ja pystyy vertaamaan eikä Helsingin mittakaava ole mitään :)

Pieni suhteessa niihin muihin paikkoihin, joihin Helsingin ulkopuolella asuvat voivat melkein samalla vaivalla matkustaa. Pieni suhteessa siihen, miten paljon aikaa esim Oulusta tai Kuopiosta menee Helsinkiin matkustaessa.

Eli kun joku ihmettelee miksei satojen kilometrien päässä asuvat käy Helsingissä - siksi, koska Helsinki on niin pieni ja tylsä ettei sinne kannata asioikseen lähteä.

Vierailija
55/55 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni suhteessa niihin muihin paikkoihin, joihin Helsingin ulkopuolella asuvat voivat melkein samalla vaivalla matkustaa. Pieni suhteessa siihen, miten paljon aikaa esim Oulusta tai Kuopiosta menee Helsinkiin matkustaessa.

Eli kun joku ihmettelee miksei satojen kilometrien päässä asuvat käy Helsingissä - siksi, koska Helsinki on niin pieni ja tylsä ettei sinne kannata asioikseen lähteä.

I rest my case lol