Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koko aikuisikäni aikana käynyt Helsingissä:)

Vierailija
19.09.2018 |

Tää oli mun kaverin mielestä outoa ja järkyttävää.

Ei ole vaan mitään syytä ollut miksi sinne menisin ja aina joku muu kohde on loma-aikaan tuntunut paremmalta vaihtoehdolta.

Onko muita?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, paitsi ohikulkiessa! Aion kyllä tulla ihan ajan kanssa tutustumaan helsinkiin heti kun tulee hyvä ajankohta :)

Vierailija
22/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Helsinki ole yhtään sen kummempi paikka kuin vaikka Tampere tai Turkukaan. Samanlaisia keskisuuria kaupunkeja kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan menettänyt mitään. Helsingissä voi kyllä piipahtaa mutta se ei ole ihmisen paikka asua. Pölyinen, meluinen ja sekava. Kaikkialla betoniviidakkoa.

Vierailija
24/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut? Oletko käynyt Vantaalla (esim. lentokenttä), Tampereella tai Turussa? Aika harvat asiat kyllä pakottavat käymään Helsingissä, varsinkin jos maakunnassa on isompi keskus.

Vierailija
25/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän muuta kaupunkia Suomessa vihataan ja pelätään niin paljon kuin Helsinkiä? Miksi siihen on monella vaikea suhtautua neutraalisti?

Olen asunut Helsingissä parisen vuotta ja asumaan jäin naapurikuntaan. Helsingissä on hyviä puolia ja huonoja puolia, ihan niinkuin missä tahansa muualla. Pelännyt en oo Stadissa koskaan, vaikka oon tehnyt töitäni Sörkässä huumeidenkäyttäjien parissa.

Itselleni negatiivisuuden ovat aiheuttaneet helsinkiläiset ihan itse. Toki sielläkin on monenlaista kengänkuluttajaa, mutta liian usein törmää ylimieliseen "kehä 3 ulkopuolella ei ole elämää" asenteeseen. Se ei ole omiaan tekemään kaupungista houkuttelevaa. Ainakin minulle ilmapiiri on yksi ratkaisevista seikoista kun puhutaan minkä tahansa paikan viihtyvyydestä.

Vierailija
26/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissähän on kaikkia virastoja ja firmojen (pää)konttoreita, joten todella outoa on ettei ole tullut tarvetta tällaisille visiiteille. Lasketaanko Hel-van lentokenttä? Päärautatieasema edes junanvaihdossa? Kaljalaivat Viroon?

Vierailija
27/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos asuu Espoossa, Helsinkiin pääsy on v%tun hidasta ja hankalaa.

Eläköön metro!

Kun se menee rikki, Helsinkiin ei todellakaan pääse julkisella liikenteellä.

Vierailija
28/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan menettänyt mitään. Helsingissä voi kyllä piipahtaa mutta se ei ole ihmisen paikka asua. Pölyinen, meluinen ja sekava. Kaikkialla betoniviidakkoa.

Pöh, eikä ole! Helsingissä on myös paljon luontoa ja ihana meri. 

Vierailija
29/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissähän on kaikkia virastoja ja firmojen (pää)konttoreita, joten todella outoa on ettei ole tullut tarvetta tällaisille visiiteille. Lasketaanko Hel-van lentokenttä? Päärautatieasema edes junanvaihdossa? Kaljalaivat Viroon?

Outoa ettei tarvitse vierailla ulkomaan konsulaatissa tai firman pääkonttorissa? Vai mitä tarkoitit näillä virastoilla, joissa kaikki mielestäsi asioivat. Kela ja verotoimisto löytyy muualtakin kuin Helsingistä. Minusta enemmänkin outoa jos niissä tarvitsee vierailla (ellei matkustele viisumimaissa tai ole töissä siellä pääkonttorissa). Lentokenttä ei ole Helsingissä, joten sitä ei tietenkään lasketa. Melko harvoin on myöskään tarvetta vaihtaa junaa Helsingissä ellei matkusta pk-seudulla. Monet eivät käy Virossakaan. 

Vierailija
30/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh, eikä ole! Helsingissä on myös paljon luontoa ja ihana meri. 

Kalajoellakin on. Esimerkiksi. Ei tarvitse mennä Helsinkiin asti niitä näkemään.

Vierailija
31/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä virastot ovat, joissa kaikkien pitäisi rampata? Ei tule mieleeni yhtäkään, jota ei löytyisi myös muualta kuin Helsingistä. Pääkonttorissa käyvät lähinnä johtajat. Ei sellaisia (ainakaan täällä) paljoa ole.

Vierailija
32/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesa nyt ei ole sen merkityksellisempi kaupunki eurooppalaisittain, kuin joku Chisinau, Tirana tai Lissabon. Yhtä pienikin. Joka tapauksessa jää mm. Tukholman, Oslon ja Kööpenhaminan varjoon kansainvälisessä huomiossa.

Vierailija
33/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole käynyt. Ei ole ollut mitään syytä. Kaikki tarpeellinen löytyy nykyiseltä asuinpaikkakunnaltani. Lomalle lähden aina mahdollisimman kauas kaupunkiympäristöstä. 

Vierailija
34/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Helsingissä, mutta en ole koskaan käynyt Ikeassa, vaikka ilmaiseksi pääsisi bussilla.

Vierailija
35/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Helsingissä, mutta en ole koskaan käynyt Ikeassa, vaikka ilmaiseksi pääsisi bussilla.

En minäkään vaikka asun melkein Ikean naapurissa (tosin en Helsingissä)

Vierailija
36/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon syntynny Helsinkissä, mut en oo koskaa käyny muual.

Vierailija
37/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää tavallaan, eikä siihen tarvita muiden hyväksyntää. Itse olen vain sen verran utelias ja elämyksien nälkäinen ihminen, että hieman kaihdan sitä ajattelua, että 20 vuotta sitten on jossakin paikassa käyty, eikä sen jälkeen sinne ole enää tarvetta mennä, kun ei ole ensimmäiselläkään kerralla pitänyt. Varsinkin siis, jos kyse on oman maan pääkaupungista.  Helsinki ja Suomi on muuttunut paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Toiseksi itselläni on vieras ajatus, että pitäisi varsinaisesti olla jokin syy matkustaa Helsinkiin. Eikö kaupungin näkeminen ja kokeminen itsessään ole jo syy.  Riippuu toki missä päin Suomea asuu mutta Onnibussilla pääsee nykyään hyvin edullisesti matkustamaan Suomen sisässä, varsinkin, jos varaa matkat ajoissa. Joten rahan puutteesta reissu tuskin jää nykyään kiinni. 

Vierailija
38/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki:kin on minulle liian pieni, vaikka en siellä edes asu. Ihannekaupunkini olisi noin 1,5 miljoonan asukkaan kaupunki. Harmi, ettei Suomessa ole sellaisia.

Vierailija
39/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viimeksi käynyt v. 1985. Ei ole ollut sen jälkeen asiaa

Vierailija
40/55 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää tavallaan, eikä siihen tarvita muiden hyväksyntää. Itse olen vain sen verran utelias ja elämyksien nälkäinen ihminen, että hieman kaihdan sitä ajattelua, että 20 vuotta sitten on jossakin paikassa käyty, eikä sen jälkeen sinne ole enää tarvetta mennä, kun ei ole ensimmäiselläkään kerralla pitänyt. Varsinkin siis, jos kyse on oman maan pääkaupungista.  Helsinki ja Suomi on muuttunut paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Toiseksi itselläni on vieras ajatus, että pitäisi varsinaisesti olla jokin syy matkustaa Helsinkiin. Eikö kaupungin näkeminen ja kokeminen itsessään ole jo syy.  Riippuu toki missä päin Suomea asuu mutta Onnibussilla pääsee nykyään hyvin edullisesti matkustamaan Suomen sisässä, varsinkin, jos varaa matkat ajoissa. Joten rahan puutteesta reissu tuskin jää nykyään kiinni. 

Miksi pitäisi kiduttaa itseään vain siksi, että kyseessä on PÄÄkaupunki? Loppupeleissä ei ole yhtään sen kummempi kuin muutkaan Suomen isot kaupungit. Ahdistavia ja meluisia kivikyliä kaikki. Ei houkuttele, vaikka ilmaiseksi pääsisin.