En ole koko aikuisikäni aikana käynyt Helsingissä:)
Tää oli mun kaverin mielestä outoa ja järkyttävää.
Ei ole vaan mitään syytä ollut miksi sinne menisin ja aina joku muu kohde on loma-aikaan tuntunut paremmalta vaihtoehdolta.
Onko muita?
Kommentit (55)
Ei se Helsinki ole yhtään sen kummempi paikka kuin vaikka Tampere tai Turkukaan. Samanlaisia keskisuuria kaupunkeja kaikki.
Et todellakaan menettänyt mitään. Helsingissä voi kyllä piipahtaa mutta se ei ole ihmisen paikka asua. Pölyinen, meluinen ja sekava. Kaikkialla betoniviidakkoa.
Missäpäin asut? Oletko käynyt Vantaalla (esim. lentokenttä), Tampereella tai Turussa? Aika harvat asiat kyllä pakottavat käymään Helsingissä, varsinkin jos maakunnassa on isompi keskus.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän muuta kaupunkia Suomessa vihataan ja pelätään niin paljon kuin Helsinkiä? Miksi siihen on monella vaikea suhtautua neutraalisti?
Olen asunut Helsingissä parisen vuotta ja asumaan jäin naapurikuntaan. Helsingissä on hyviä puolia ja huonoja puolia, ihan niinkuin missä tahansa muualla. Pelännyt en oo Stadissa koskaan, vaikka oon tehnyt töitäni Sörkässä huumeidenkäyttäjien parissa.
Itselleni negatiivisuuden ovat aiheuttaneet helsinkiläiset ihan itse. Toki sielläkin on monenlaista kengänkuluttajaa, mutta liian usein törmää ylimieliseen "kehä 3 ulkopuolella ei ole elämää" asenteeseen. Se ei ole omiaan tekemään kaupungista houkuttelevaa. Ainakin minulle ilmapiiri on yksi ratkaisevista seikoista kun puhutaan minkä tahansa paikan viihtyvyydestä.
Helsingissähän on kaikkia virastoja ja firmojen (pää)konttoreita, joten todella outoa on ettei ole tullut tarvetta tällaisille visiiteille. Lasketaanko Hel-van lentokenttä? Päärautatieasema edes junanvaihdossa? Kaljalaivat Viroon?
Nyt jos asuu Espoossa, Helsinkiin pääsy on v%tun hidasta ja hankalaa.
Eläköön metro!
Kun se menee rikki, Helsinkiin ei todellakaan pääse julkisella liikenteellä.
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan menettänyt mitään. Helsingissä voi kyllä piipahtaa mutta se ei ole ihmisen paikka asua. Pölyinen, meluinen ja sekava. Kaikkialla betoniviidakkoa.
Pöh, eikä ole! Helsingissä on myös paljon luontoa ja ihana meri.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissähän on kaikkia virastoja ja firmojen (pää)konttoreita, joten todella outoa on ettei ole tullut tarvetta tällaisille visiiteille. Lasketaanko Hel-van lentokenttä? Päärautatieasema edes junanvaihdossa? Kaljalaivat Viroon?
Outoa ettei tarvitse vierailla ulkomaan konsulaatissa tai firman pääkonttorissa? Vai mitä tarkoitit näillä virastoilla, joissa kaikki mielestäsi asioivat. Kela ja verotoimisto löytyy muualtakin kuin Helsingistä. Minusta enemmänkin outoa jos niissä tarvitsee vierailla (ellei matkustele viisumimaissa tai ole töissä siellä pääkonttorissa). Lentokenttä ei ole Helsingissä, joten sitä ei tietenkään lasketa. Melko harvoin on myöskään tarvetta vaihtaa junaa Helsingissä ellei matkusta pk-seudulla. Monet eivät käy Virossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh, eikä ole! Helsingissä on myös paljon luontoa ja ihana meri.
Kalajoellakin on. Esimerkiksi. Ei tarvitse mennä Helsinkiin asti niitä näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä virastot ovat, joissa kaikkien pitäisi rampata? Ei tule mieleeni yhtäkään, jota ei löytyisi myös muualta kuin Helsingistä. Pääkonttorissa käyvät lähinnä johtajat. Ei sellaisia (ainakaan täällä) paljoa ole.
Hesa nyt ei ole sen merkityksellisempi kaupunki eurooppalaisittain, kuin joku Chisinau, Tirana tai Lissabon. Yhtä pienikin. Joka tapauksessa jää mm. Tukholman, Oslon ja Kööpenhaminan varjoon kansainvälisessä huomiossa.
En minäkään ole käynyt. Ei ole ollut mitään syytä. Kaikki tarpeellinen löytyy nykyiseltä asuinpaikkakunnaltani. Lomalle lähden aina mahdollisimman kauas kaupunkiympäristöstä.
Mä asun Helsingissä, mutta en ole koskaan käynyt Ikeassa, vaikka ilmaiseksi pääsisi bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun Helsingissä, mutta en ole koskaan käynyt Ikeassa, vaikka ilmaiseksi pääsisi bussilla.
En minäkään vaikka asun melkein Ikean naapurissa (tosin en Helsingissä)
Mää oon syntynny Helsinkissä, mut en oo koskaa käyny muual.
Jokainen elää tavallaan, eikä siihen tarvita muiden hyväksyntää. Itse olen vain sen verran utelias ja elämyksien nälkäinen ihminen, että hieman kaihdan sitä ajattelua, että 20 vuotta sitten on jossakin paikassa käyty, eikä sen jälkeen sinne ole enää tarvetta mennä, kun ei ole ensimmäiselläkään kerralla pitänyt. Varsinkin siis, jos kyse on oman maan pääkaupungista. Helsinki ja Suomi on muuttunut paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Toiseksi itselläni on vieras ajatus, että pitäisi varsinaisesti olla jokin syy matkustaa Helsinkiin. Eikö kaupungin näkeminen ja kokeminen itsessään ole jo syy. Riippuu toki missä päin Suomea asuu mutta Onnibussilla pääsee nykyään hyvin edullisesti matkustamaan Suomen sisässä, varsinkin, jos varaa matkat ajoissa. Joten rahan puutteesta reissu tuskin jää nykyään kiinni.
Hki:kin on minulle liian pieni, vaikka en siellä edes asu. Ihannekaupunkini olisi noin 1,5 miljoonan asukkaan kaupunki. Harmi, ettei Suomessa ole sellaisia.
Minä olen viimeksi käynyt v. 1985. Ei ole ollut sen jälkeen asiaa
Vierailija kirjoitti:
Jokainen elää tavallaan, eikä siihen tarvita muiden hyväksyntää. Itse olen vain sen verran utelias ja elämyksien nälkäinen ihminen, että hieman kaihdan sitä ajattelua, että 20 vuotta sitten on jossakin paikassa käyty, eikä sen jälkeen sinne ole enää tarvetta mennä, kun ei ole ensimmäiselläkään kerralla pitänyt. Varsinkin siis, jos kyse on oman maan pääkaupungista. Helsinki ja Suomi on muuttunut paljon viimeisten vuosikymmenten aikana. Toiseksi itselläni on vieras ajatus, että pitäisi varsinaisesti olla jokin syy matkustaa Helsinkiin. Eikö kaupungin näkeminen ja kokeminen itsessään ole jo syy. Riippuu toki missä päin Suomea asuu mutta Onnibussilla pääsee nykyään hyvin edullisesti matkustamaan Suomen sisässä, varsinkin, jos varaa matkat ajoissa. Joten rahan puutteesta reissu tuskin jää nykyään kiinni.
Miksi pitäisi kiduttaa itseään vain siksi, että kyseessä on PÄÄkaupunki? Loppupeleissä ei ole yhtään sen kummempi kuin muutkaan Suomen isot kaupungit. Ahdistavia ja meluisia kivikyliä kaikki. Ei houkuttele, vaikka ilmaiseksi pääsisin.
En minäkään, paitsi ohikulkiessa! Aion kyllä tulla ihan ajan kanssa tutustumaan helsinkiin heti kun tulee hyvä ajankohta :)