En ole koko aikuisikäni aikana käynyt Helsingissä:)
Tää oli mun kaverin mielestä outoa ja järkyttävää.
Ei ole vaan mitään syytä ollut miksi sinne menisin ja aina joku muu kohde on loma-aikaan tuntunut paremmalta vaihtoehdolta.
Onko muita?
Kommentit (55)
Et ole menettänyt mitään.
Kävin kerran vuonna 2000, hyvin pikaisesti.
Viestisi toi mieleen, että tässä kun miettii ja harkitsee, että missä (sinkkuna) voisin viettää tulevan hiihtolomani, niin toki voisin viettää sen, vaikka Lapissa laskettelmassa, tai kaupunkilomailla Helsingissä mutta toisaalta verraten hvviä ja harkiinan arvoisia paikkoja löytyy Suomen rajojen ulkopuolella, eikä se että jäisin Suomeen ainakaan taloudellisesti ole yhtään edullisempaa ja halvempaa. Suomen sisällä matkailu on verraten kallista,jos tai kun yrittäisi elää ja olla täällä samaan tapaan kuin moni kauempaa tulleen turistin oletetaan ja toivotaan elävän ja haluaa mm. yöpaikakseen muutakin kuin halvimman air b-b:n paikan.
Espoo on parempi. Espoossa on hienoja puita.
Paska paikka, ei kannata mennä, Suomesta löytyy monta muuta paljon kauniimpaa paikkaa. Saimaa, Lappi yms.
Kävimme kerran kaupunkilomalla ja voin sanoa että jäi viimeiseksi, ruma likainen ja tyly paikka.
Minä järkyttyisin jos joutuisin menemään Helsinkiin. Edes käymään. Ei ole isot kaupungit minun juttuni.
Annas kun arvaan: Kaverisi asuu pk-seudulla? Kukaan muu ei voi ihmetellä tuollaista.
Kerran elämässäni olen käynyt. Se oli luokkaretki Linnanmäelle vuonna -96. Toista kertaa ei luultavasti tule tarvetta mennä.
En minä nyt ainakaan lomalla Helsinkiin menisi. Noin tuhat paikkaa, jotka kiinnostavat enemmän. Töiden merkeissä on joskus tullut käytyä ja siinä on ihan tarpeeksi.
En minäkään ole käynyt Pihtiputaalla enkä Pekingissä. Esimerkiksi.
Minä olen käynyt Helsingissä vain syntymässä. Heti kun päästiin sairaalasta lähdettiin äidin kanssa pois ko. kaupungista. Enkä sen jälkeen ole jalallanikaan Helsingin rajaa ylittänyt :D
Helsinki on Helsinki. Siellä on monta upeaa paikkaa, hienoja kohteita, kauniita rakennuksia ja mukavia ihmisiä. Se voi olla maalta tuleville myös tylyn, masentavan ja pelottavan tuntuinen, vaikka pieni kaupunki onkin.
Asun Helsingin naapurissa ja menen sinne ihan mielellään välillä, mutta mukavinta on lähteä pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt Helsingissä vain syntymässä. Heti kun päästiin sairaalasta lähdettiin äidin kanssa pois ko. kaupungista. Enkä sen jälkeen ole jalallanikaan Helsingin rajaa ylittänyt :D
Maalaiset maalaiset...
Kysypä kaverilta, miksi juuri Helsingissä käyminen on aikuisille jotenkin "pakollista". Itse olen asunutkin Helsingissä, mutta en ole käynyt esimerkiksi Turussa tai Oulussa koskaan. Eikä kukaan ole ihmetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli mun kaverin mielestä outoa ja järkyttävää.
Ei ole vaan mitään syytä ollut miksi sinne menisin ja aina joku muu kohde on loma-aikaan tuntunut paremmalta vaihtoehdolta.
Onko muita?
Et ole varmaan kauheasti muutenkaan matkustellut? Esim. ulkomailla?
Mitähän muuta kaupunkia Suomessa vihataan ja pelätään niin paljon kuin Helsinkiä? Miksi siihen on monella vaikea suhtautua neutraalisti?
Olen asunut Helsingissä parisen vuotta ja asumaan jäin naapurikuntaan. Helsingissä on hyviä puolia ja huonoja puolia, ihan niinkuin missä tahansa muualla. Pelännyt en oo Stadissa koskaan, vaikka oon tehnyt töitäni Sörkässä huumeidenkäyttäjien parissa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on Helsinki. Siellä on monta upeaa paikkaa, hienoja kohteita, kauniita rakennuksia ja mukavia ihmisiä. Se voi olla maalta tuleville myös tylyn, masentavan ja pelottavan tuntuinen, vaikka pieni kaupunki onkin.
Asun Helsingin naapurissa ja menen sinne ihan mielellään välillä, mutta mukavinta on lähteä pois.
Niin no, Jyväskylä on Jyväskylä. Siellä on monta upeaa paikkaa, hienoja kohteita, kauniita rakennuksia ja mukavia ihmisiä. Se voi olla "suuresta" kaupungista tulevalle myös pieni, masentava ja maalainen, vaikka melko suuri kaupunki (Suomen mittapuulla) onkin.
Makuja on monia. Loppukaneetista olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. "Mukavinta on lähteä pois". Juuri näin :)
Vierailija kirjoitti:
Mitähän muuta kaupunkia Suomessa vihataan ja pelätään niin paljon kuin Helsinkiä? Miksi siihen on monella vaikea suhtautua neutraalisti?
Olen asunut Helsingissä parisen vuotta ja asumaan jäin naapurikuntaan. Helsingissä on hyviä puolia ja huonoja puolia, ihan niinkuin missä tahansa muualla. Pelännyt en oo Stadissa koskaan, vaikka oon tehnyt töitäni Sörkässä huumeidenkäyttäjien parissa.
En tiedä ketään, joka pelkäisi Helsinkiä. Naurettava ajatuskin itse asiassa. Mutta tiedän hyvin monta ihmistä (itseni mukaan lukien), joka kokee Helsingin ahdistavana paikkana. Kiire, kiire, kiire. Se ei vaan sovi kaikille.
Helsinki on ihmeellinen paikka....