Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä pompottelevan koulukaverin kanssa?

Vierailija
19.09.2018 |

Olen nyt syksyllä aloittanut amk sairaanhoito-opinnot ja ystävystynyt vain yhden tytön kanssa. Mun on ihan ok olla sen kanssa muuten, mitään sydänystäviä meistä kyllä tuskin tulee, mutta mukava kun on joku kenen kanssa esim. Tauot viettää :-)

No. Meillä on paljon paritöitä koulussa ja tietysti teen ne hänen kanssaan koska muiden luokkalaisten kanssa tuskin olen sanaakaan vaihtanut (olen tosi ujo). Mutta tämä kaveri on tosi määräilevä eikä juuri kunnioita mun näkemystä tai mielipidettä mistään. Jos sanon että kirjoitatko siihen vaikka "teksti x" niin kaveri nyökyttelee mutta kynä ei käy. Tai sit vastaa että "niin tai laitetaanko mieluummin näin!" okei.... Jos ehdotan että tehdään PowerPoint esitys niin lopputulos on wordilla tehty jne. Muutaman kerran oon ite oma-aloitteisesti kirjoittanut jonkun pätkän, mutta seuraavana päivänä huomannut, että teksti on muuttunut täysin ja eri paikassa kun eilen..

Oon nyt koittanut mahdollisimman paljon tehdä yksin tehtäviä, vedonnut kiireisiin että nyt ei ole aikaa jäädä koululle, pakko tehdä varmaan itsenäisesti kotona jne.

Mutta syö kyllä tosi paljon luottamusta itteeni. Tulee olo että oonko mä ihan oikeesti niin pas*a ja yksinkertainen ettei mun vastaukset tai ehdotukset kelpaa?

Kokemuksia? Kohtalontovereita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/7 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää puhua enemmän. Ryhmätöissä kylläkin toimitaan niin, että muokataan myös muiden tekstejä. Vaikka kaikilla on se joku oma juttu, minkä tekee, niin lopputuloksen täytyy olla yhtenevä. Lisäksi joillain on huono kielioppi ja jotkut ei osaa laittaa lähdeviitteitä oikein. Niin on ihan hyvä, jos joku käy ne korjaamassa. Jos liikaa toisen tekstiä muuttaa, niin toki siinä tilanteessa olisi hyvä laittaa vaikka viesti että hei onko tää ok. Kaverisi vaikuttaa vähän jyrääjältä. Luultavasti siksi on valinnut sinut seuralaisekseen, koska hiljaisia on usein helpompi jyrätä. Ei välttämättä tee sitä ilkeyttään. Ei vaan tykkää kompromisseista. Puhukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota kaverillesi, että tekee parityöt jonkun sellaisen kanssa, joka ei halua tehdä mitään. Hän saa sitten rauhassa tehdä omaan malliinsa asiat. Voitte edelleen viettää taukoja toistenne seurassa.

Vierailija
4/7 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt kummallakin kasvun paikka. Kaverisi täytyy oppia käyttäytymään huomioonottavammin ja ystävällisemmin sekä antaa muidenkin ajatuksille tilaa, vaikka tuntisi olevan oikeassa. Sinun täytyy oppia nostamaan kissa pöydälle ja puhumaan epäkohdista.

Vierailija
5/7 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kai se on vaan otettava härkää sarvista ja tosiaan puolustettava omia näkemyksiä. Pari kertaa kun olen ollut kirjurina ja kirjoittanut omia ajatuksiani niin tuhina alkaa vieressä ja sanojen korjailu. "mä kirjoittaisin kyllä mielummin...." pitääkö mun näissä tilanteissa vaan olla ku en kuuliskaan vai olla että "ok, mut mä teen näin". Tähän asti oon kunnioittanut liikaa kaverin mielipidettä ja pyyhkinyt omani.

Ei juma kun alkoi ärsyttää, oma hiirimäisyys ja toisen jyräys. Miks pitää olla näin arkajalka :(

Ap

Vierailija
6/7 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro opettajalle? Kysyykö se koskaan edes sun mielipidettä mihinkään?

Vierailija
7/7 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko missään tapauksessa olla niin, että hänen näkemyksensä ovat parempia, ja hän haluaa kuitenkin töistään hyvät arvosanat?