Avoliitto, ero ja asuminen. Osaako joku neuvoa?
Jätin vkl:lla avomieheni ja kuopukseni isän. Olen asunut hänen luonaan viimeisen vuoden. Nyt hän on heittänyt minut ulos ja vaihtanut lukot. Minulla ja kahdella isommalla lapsella ei ole paikkaa mihin mennä kun he tulevat perjantaina mun viikolle. Nuorin lapsi on isänsä luona kuten ennenkin. En ollut avomiehen luona kirjoilla vaan ystäväni asunnossa mm isompien lasten koulun takia. Sinne en voi viedä lapsia ystäväni ja hänen poikakaverin elämäntilanteen vuoksi.
Miten pääsen asumaan takaisin lapseni luokse? Eikö miehen pidä muuttaa jos tulee ero?
Kommentit (30)
Miehen asunto, joten luonnollisesti sinä kipität nyt mihin sitten kipitätkin.
Siis sinä jätit, mutta sinulla ei ole paikkaa mihin mennä?
Hienosti suunniteltu.
Et nyt ihan oikeesti voi olla niin tyhmä että olet ollut kirjoilla jossain jossa et tarpeen vaatiessa voi edes asua.
Isommat lapset voivat varmaan myös asua isällään, niin pitkään kun sä olet sillan alla.
Vaikuttaa, että elämän hallintasi on hieman hukassa 🤔
Tämä on samalla kertaa surkea että hauska. Joten hieman pisteitä siitä; ei ole helppoa saavuttaa tätä yhdistelmää.
Lapset luonnollisesti eivät tule ennen kun sinä olet saanut asiasi kuntoon.
Joillakin paikkakunnilla asunnon voi vuokrata vartissa, esim. lumoasunnot.
Ääliö, ei tietenkään miehen pidä omasta kämpästään muuttaa. Hommaa oma kämppä. Ei sulla oo miehen asuntoon oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Se muuttaa kumpi sen eron ottaa.
Kämppä on miehen niin vaikka mies eroais, akka sais lähtä .
Lapset jäävät isälleen ja sinä hommaat jo illalla baarista jonkun ukon kenen kämppään voit muuttaa ja tehdä ankkurilapsen ja elätte onnellisena elämänne loppuun asti.
Jos et ole ollut asunnossa kirjoilla et ole ollut avoliitossakaan :D
Nihkee provo, mutta koska tällaisia nuoria naisia on niin kerron, että aloittajan tulee hakea asunto itselleen asap, muuten lapsia ei voi tavata kuin pieniä hetkiä kerrallaan. Lumolta tosiaan saa ihan hetkessä, mutta oletan, ettei oikein ole rahaa eikä luottotietojakaan, niin sossun ja kaupungin avittamana varmasti joku kämppä löytyy.
Kun et ole ollut kirjoilla asunnossa, niin miten ajattelit todistaa että olet siellä edes asunut? Tilanteesi on lain kannalta sama kuin menisit kenen hyvänsä ventovieraan oven taakse ja pyrkisit sisään sanoen "Mä asun täällä".
Jos olisi ollut kirjoilla asunnossa, sinulla olisi edes jotain lain turvaa, vaikka teillä ei olisi ollutkaan virallista vuokrasopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi miehen pitäisi muuttaa?
Yleensähän mies muuttaa pois kun tulee ero ja nainen ja lapset jää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä jätit, mutta sinulla ei ole paikkaa mihin mennä?
Hienosti suunniteltu.
En nyt mene yksityiskohtiin mut tilanne kävi sietämättömäksi mm lasten kannalta. Riitelyä, valheita ja kyttäystä. Mies ilmiantoi mut sossuille ja soitti poliisit meille kotiin vkl. Näin vaan esimerkiksi siitä miten kyttäsi ja kontrolloi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ihan oikeesti voi olla niin tyhmä että olet ollut kirjoilla jossain jossa et tarpeen vaatiessa voi edes asua.
Isommat lapset voivat varmaan myös asua isällään, niin pitkään kun sä olet sillan alla.
No halusin tietty asua mieheni kanssa ennen kuin mulle valkeni millainen k-pää ja sosiopaatti hän on. Mut hän asuu toisessa kunnassa ja lasten kannalta kaupunki on parempi mm koulut ja esikoisen perheneuvola. Niin menin kirjoille tämän kaverin luokse. En asuisi siellä päivääkään koska meno on semmoista siellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän mies muuttaa pois kun tulee ero ja nainen ja lapset jää. Ap
Noin voi käydä, jos kaikki ne ihmiset on kirjoilla siinä asunnossa. Sinähän et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa, että elämän hallintasi on hieman hukassa 🤔
Ei ole. Tämä on miehen syytä kaikki! Ap