Venlafaxin lopetus
Elikkäs kertoisitteko että millaisia lopetus oireita teillä on tullut kyseisestä lääkkeestä.
Haluaisin tietää jotta tietäisin mitä saattaa olla itsellä edessä kun lopetan.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen lääke on tarkoitettu käytettäväksi loppuelämän.
Minun kohdallani näin on suunniteltu.
Reseptilläai ei siis ole voimassaoloaikaa? Saat niin paljon kuin annos kulloinkin on, ja ekstraa tietysti päälle jos joskus pilleri päätyy vessanpönttöön tai olet lomalla jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen lääke on tarkoitettu käytettäväksi loppuelämän.
Minun kohdallani näin on suunniteltu.
Olet saman lääkärin potilas koko loppuikäsi ja elät psykoottisessa kuvitelmassa, ettei hän muuta ikinä mielipidettään?
H i t a a s t i. Ja sittenkin on viheliäistä.
Hirveät vieroitusoireet venlasta 😵Söin monia vuosia 150mg ja sit vähensin 75mg hitaasti ja sitten 35.2mg vähennys hitaasti. Siihen asti meni aika hyvin ja sitten lopetin kokonaan ja siitä se helvetti sitten alkoi. Olin viikon ajan niin kipeä esim. oksetti.,ripuli,hirveä pahoinvointi, kova päänsärky, paine ja kipu korvissa, tulikuuma olo, naama tulipunainenyms. Joten oli pakko aloittaa pienellä annoksella uudestaan, en kestänyt enää... Saa nähdä mitä tästä tulee, olo on niin sairas, mut helpotti vähän 🥵😢🤮
Itse syöny puol vuotta noita 75mg ja mietin lopettamista kerralla ainaku oli ollu 30h ilman niin ahdistus alko ja ei loppunut enne ku otti si aloin tiputtaa vähitellen annosta eka varmaan et joku 35mg si siitä vaan muutama pieni jos alko ahistaa ja nyt ollut ilman muutaman päivän välillä tulee pientä ahistusta mutta en muista millon olisin ollut näin "tunteikas" ja muutenki reippaampi eli lääkw toimi siihen mihin kuulukin mut en kyllä olisi uskonut et voi olla näin vaikea lopettaa. Sähkö shokit oli alotuksessa ihan hirveitä mut lopetuksessa ei niinkää välillä ku koitti alkaa nukkumaan nii veti jalkoja mut vähä kävi käppäilemäs niin auttoi
300mg meni 3 kk, lopetus vähentäen 4 viikossa, nyt eka päivä ilman., vielä menee hyvin..vielä..
Syön Venlaa 37.5 mg, halusin lopettaa ja yritin puolittaa annoksen, rakeet ovat tosi pieniä kuin sokerimuruja. Parin päivän päästä oksettava olo, huimaava, heikotus ja aloitin lääkkeen kokonaisena uudelleen. Harmitti kyllä. Miten pääsen siitä eroon? Niitä muruja ei pysty laskea kun ovat niin pieniä ja miten sitä vähentää sitten??
Onko muilla venlaa käyttävillä ollut sydänoireita? Ainakin yliannostuksessa näytti olevan vaikutuksena mm. rytmihäiriöitä, kun englanniksi googletti. Olen itse käyttänyt 12 vuotta venlaa 150mg -annoksella, ja nykyään tuntuu välillä sydämessä pahalta, joten ajattelin jos kokeilisi ainakin puolittaa annoksen.
Miten onnistutte avaamaan kapselin rikkomatta sitä? Aioin poistaa tänään yhden rakeen, mutta en saanutkaan kapselia helposti auki. Olisin siis halunnut laittaa sen takaisin kiinni sitten.
Lueskelin redditistä, että niissä rakeissa itsessään olisi se pidennetty vaikutusaika eikä kapseli vaikuttaisi tähän? Pitääkö paikkansa? Minulla käytössä venlafaxin Orion 150mg.
Tuo liian iso vaikutus liian nopeasti huolettaa, koska minulla tuntuu olevan sydänoireita tästä lääkkeestä valmiiksi. 😬 Joten iso kiitos avusta!
Vierailija kirjoitti:
Syön Venlaa 37.5 mg, halusin lopettaa ja yritin puolittaa annoksen, rakeet ovat tosi pieniä kuin sokerimuruja. Parin päivän päästä oksettava olo, huimaava, heikotus ja aloitin lääkkeen kokonaisena uudelleen. Harmitti kyllä. Miten pääsen siitä eroon? Niitä muruja ei pysty laskea kun ovat niin pieniä ja miten sitä vähentää sitten??
Eri valmistajilla on erilaisia niitä. Olisikohan Orionilla valmiste, jossa isommat pikkutabletit niihin rakeisiin verrattuna.
Itse söin 150 mg ja annos puolitettiin pari kuukautta sitten eli nyt 75mg. Ei ole ollut mitään ongelmia eikä ole tullut mitään vieroitusoireita. Älkää siis turhaan pelätkö näiden kauhukertomusten vuoksi, että teilläkin tulisi olemaan lopetus ihan hirveää. Ei se niin läheskään kaikilla ole.
Pitää muistaa, että hyvä rumpu kauas kuuluu, huono rumpu vielä kauemmas. Eli näihin kokemusketjuihin vastataan paljon herkemmin silloin kun ihmisillä on huonoja kokemuksia ja niistä halutaan avautua. Hyvistä kokemuksista ei tule samanlaista avautumisen ja jakamisen tarvetta.
V. 2002, mutta muistan kuin eilisen päivän. KARMEITA painajaisia, vetoja (kramppeja), olin huutanut yöllä kuin eläin, huimausta, epätodellisuuden tunnetta. KARMEIN lääke ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla venlaa käyttävillä ollut sydänoireita? Ainakin yliannostuksessa näytti olevan vaikutuksena mm. rytmihäiriöitä, kun englanniksi googletti. Olen itse käyttänyt 12 vuotta venlaa 150mg -annoksella, ja nykyään tuntuu välillä sydämessä pahalta, joten ajattelin jos kokeilisi ainakin puolittaa annoksen.
Aika erikoista, jos vasta 12 vuoden jälkeen alkaisi tulla sydänoireita. Todennäköisemmin nuo johtuvat jostain muusta. Sydän oireita tulee usein mm stressistä ja ahdistuksesta, ja ne ovat harmittomia. Tuosta vähentämisestä pitäisi jutella lääkärin kanssa.
Lopetin 375 milligrammasta asteittain vuonna 2012. "Sähköiskuja" tuli, mutta ei tuo muistaakseni erityisen vaikeaa ollut lopettaa.
Kuolemanpelko tulee, hikoiluttaa, vapinaa, hermostuneisuutta, päin seiniä menemistä. Älä vaan mene lääkäriin, laittavat lukkojen taakse.
Mulle lääkäri määräsi taannoin kyseistä lääkettä, en halunnut edes aloittaa sitä, kun etukäteen luin mahdollisista haittavaikutuksista. Selviän kevyemmällä toisen nimisellä lääkityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko tulee, hikoiluttaa, vapinaa, hermostuneisuutta, päin seiniä menemistä. Älä vaan mene lääkäriin, laittavat lukkojen taakse.
Toiveunta vain, että pistäisivät lukkojen taakse 😒.
Voi aloittaa toisen lääkkeen rinnalle jo alasajon aikana.