Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venlafaxin lopetus

Vierailija
19.09.2018 |

Elikkäs kertoisitteko että millaisia lopetus oireita teillä on tullut kyseisestä lääkkeestä.
Haluaisin tietää jotta tietäisin mitä saattaa olla itsellä edessä kun lopetan.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh, onneks en edes aloittanut koko lääkettä antiestrogeeni hikoiluun!

Lääkärit kovasti sitä minulle suosittelivat että ottaisin, mutta päätin sitten vaan hikoilla koska ko lääke vaikutti tosi epäilyttävältä (en edes tiedä miksi, jokin tunne sanoi että ei…).

Nyt hikoilen edelleen mutta urheilu on auttanut, niin hikoilen kaikki hikoilut ulos ja sitten se on siinä.

Vierailija
42/101 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lopetin 6kk sitten,nyt alkaa tulla vasta tunne elämä takaisin. Kun käytin kaikki oli tasasta mikään ei tuntunnu miltään. oon verrannu, että olisi tapannu vaikka oman äitin tai voitaannu eurojaskasta 90milj. Ni samalta olisi tuntunnu. Ei enää ininä venlaflaxia ja siihen päälle omi vielä ketopirn. Mies41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoltoistapäivää ilman lääkettä, eli pudotus 25 mg:n ja siitä sitten lopetus. Tekis mieli sortua ottaa nappia kun on nii kamala olo. Hirvee väsymys, heitehuimaus, pahoinvointi ja päänsärky. Mukavin on olla pitkällään hämärässä mutta pakko on hoitaa velvollisuuksia. Yritän tsempata koska uskon että kolmas päivä ilman lääkettä olisi jo ehkä siedettävä. Kamala lääke lopettaa kertakaikkisesti.

Vierailija
44/101 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen lääke on tarkoitettu käytettäväksi loppuelämän.

Minun kohdallani näin on suunniteltu.

Vierailija
45/101 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen vuotta lopettamisen jälkeen tulivat viimeiset sähköiskut, lopettaminen oli todella hidasta ja toivottoman tuntuista. Lääkkeestä ei edes ollut mitään apua, päin vastoin, ainoa vaikutus oli se, että lakkasi seisomasta eikä veläkään ole minkäänlaisia merkkejä toiminnan palautumisesta, lopettamisesta on aikaa viitisen vuotta. Eipä silti, tuskin minun kanssani kukaan nainen petihommiin haluaisikaan.

Vierailija
46/101 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lääkkeiden lopetusta saa tehdä ilman lääkärin valvontaa eikä kerta "rysäyksellä".

Vierailija
47/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs lääkäriä tarvitaan? Jengi on saanu lasaretista paskat lopetusohjeet tuolle hermostomyrkylle, että laske yks pykälä ja sitte lopeta seinään tms. Tää on sellainen lääke että on vaikee lopettaa seinään jollei nyt oo vaan pari viikkoo ehtiny käyttämään. Lääkärit ei ymmärrä ja vähättelee vieroitusoireitakin elleivät omakohtaisesta kokemuksesta tiedä, miltä tuntuu.

Päivä 4 ilman lääkettä: helvettiä edelleen. Tänään pötsikin sekaisin. Hypistelin jo uudelleen lääkepakettia, että jos nyt ihan yksi muru kielen päälle ja jeppisjee. No en sortunut.

Sain huonon arvan, että vieroitusoireet kestää sen 2-3 viikkoa.

Vierailija
48/101 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ko. lääkettä annoksella 300 mg, /vrk:ssa. Seksikyky nollassa.

Lopetin seuraavasti:

1 kk 150 mg./vrk. sitten 1 kk 75 mg/vrk. sitten 37,5 mg/vrk. sitten lopetus.

Sähköiskun kaltaisia tuntemuksia on nyt alkupäivinä jatkuvasti...toivottavasti loppuvat.

Vierailija
49/101 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-58 kirjoitti:

Käytin ko. lääkettä annoksella 300 mg, /vrk:ssa. Seksikyky nollassa.

Lopetin seuraavasti:

1 kk 150 mg./vrk. sitten 1 kk 75 mg/vrk. sitten 1 kk. 37,5 mg/vrk. sitten lopetus.

Sähköiskun kaltaisia tuntemuksia on nyt alkupäivinä jatkuvasti...toivottavasti loppuvat.

Vierailija
50/101 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitin venlafaxin-annokseni (300mg -> 150mg) kertaheitolla (joo ei fiksua, mutta en ala nyt selittämään miksi näin tein) viikko sitten. Siitä lähtien olen huomannut itsessäni seuraavat oireet:

- Verenpaineen lasku. Paineet olivat aiemmin koholla ja rasituksessa päässä "kohisi". Nyt näin ei käy.

- Pakko-oireiden vähentyminen. Oireet olivat superpahoina noin kuukausi sitten. 

- JÄRJETÖN PANETUS. Koko ajan tekee mieli (aiemmin noin kahdesti viikossa)!!

- Ei ruokahalua. Mikään ei oikein maistu.

- Koko ajan voisi nukkua. 

- Hiuksia lähtee vähemmän. Aiemmin tukkaa lähti ihan hulluna, ilman syytä.

Vierailija
51/101 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen sähköiskuista oikein puhutte? Kyseisen lääkkeen pakkausselosteessa sanotaan, että yksi haittavaikutus voi olla "tahattomat nykivät lihasliikkeet", mutta sekin on listattu kohtaan "Melko harvinainen (voi esiintyä enintään 1 käyttäjällä 100:sta)", eli ei luulisi että kovin monella tuollaisia olisi. Tarkoitatteko niillä sähköiskuilla noita tahattomia nykiviä lihasliikkeitä?

Itselläni ei mielestäni mitään tuollaisia "sähköiskuja" aloitusvaiheessa ollut, joten voisiko joku kuvailla hieman tarkemmin että millaisia ne oikein ovat?

Olen itse lopettanut muutaman kerran SSRI lääkkeen (en tosin venlaflaxinia) ja minulla nuo "sähköiskut" olivat yllättäviä  sähköiskumaisia tuntemuksia päässä. Eivät siis satu, mutta ikään kuin sävähtää. Minusta eivät olleen mitenkään hirveän pahan tuntuisia, mutta toki yllättäviä ja siinä mielessä epämiellyttäviä.

Ne eivät siis kuulu aloitusoireisiin, vaan ilmenevät lopetuksen yhteydessä varsinkin, jos lopettaa nopeasti. Minulla noita tuli kyllä vain muutamana päivänä, mutta käytössä tosiaan citalopram ei venlaflaxin.

Vierailija
52/101 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköiskut päässä ovat tosiaan kuin eräänlaisia nykäyksiä aivoissa (sitä ne oikeastikin aikalailla ovat), yhtäkkiä ns. säpsähtää siihen ja sitten se onkin jo ohi. 

Ovat superyleisiä, näistä puhutaan myös syynä sille, miksi osa ei pääse koskaan eroon jostain lääkkeistä. 

Vierailija
53/101 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan liemessä Venlan kanssa. Sitä käyttäessä ei tunne mitään, ei henkisesti, ei fyysisesti. Olen aivan Zombie.

Nyt yrittänyt lopettaa ja kyllä on tuskaa. Jatkuva huimaus, ripuli ja voimakas krapulainen pahoinvointi, päässä tuntuvat voimakkaat sähköiskumaiset nykäykset ja katseen harhailu, kuin olisi aineissa. Itkun ja surunpuuskat iskevät yhtäkkiä. Pyörällä ajokin vaikeaa huimauksen vuoksi. 😭

Vierailija
54/101 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän 150mg kertaa kaksi ja en lopeta ikinä. En halua enää olla se henkilö joka olin ennen. Olen paljon onnellisempi nyt kun ei enää jännitä joka asia. Tietysti se on jokaisen henkilön oma asia miten tuntee asiat.

Vierailija
55/101 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkärit täälläkin, ei pahoja, enemmänkin inhottavia. Toinen kerta menossa noilla lääkkeillä ja lopetus edessä täälläkin. Käytön välillä 10 vuotta. Suosittelen käyttämään, itsellä ainakin pelasti elämän. Pieni hinta noi oireet ja ne menee ohi. Tsemppiä ap:lle ja muille lopettaville! 

Vierailija
56/101 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Venlaa 15vuotta, ja nyt mental breakdownin kaaduttua niskaan hakeuduin psykiatrille. Hänen ensimmäinen kommentti oli tyyliin, että nyt lähdetään purkamaan lääkitys pois. Hänestä lääkettä pitäisi käyttää vain jaksoittain, eikä tällain puoli elämää putkeen. Olen nyt 300mgsta laskenut kuukauden aikana 225mg, ja toissapäivänä pudotin 187,5mgaan. Päänsärkyä, väsymys.

Mutta tuon kuukauden aikana oli jotenkin kevyempi olo jo. Huolia ja murheita edelleen riittää, mutta jotenkin helpottunut olo ettei toistaiseksi ole mennyt kroppa solmuun. Toki nytkin makaan sohvalla pää kipeänä ja lueskelen muiden kokemuksia.

Toivottavasti nämä eivät tästä pahene. Tai no, sen näkee ajan kanssa. 15 vuotta.... Toivottavasti tämä ei jätä minuun mitään pysyvää muutosta.

Vierailija
57/101 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköiskut päässä ovat tosiaan kuin eräänlaisia nykäyksiä aivoissa (sitä ne oikeastikin aikalailla ovat), yhtäkkiä ns. säpsähtää siihen ja sitten se onkin jo ohi. 

Ovat superyleisiä, näistä puhutaan myös syynä sille, miksi osa ei pääse koskaan eroon jostain lääkkeistä. 

Mulla nää oli koko kropassa ja ennemmin tuli mieleen nimenomaan nykäys kuin sähköisku. Mutta varmasti yksilöllisiä eroja voimakkuudessa. Itse en kokenut mitenkään erityisinä, vaikkakin ahdistavina ja hankalina. Olin kokenut huomattavan voimakkaampia tunteita ihan muissa yhteyksissä eikä ne itseä estäneet irrottautumasta. Tietysti piti elää epävarmuudessa että jotain sattuisi,mutta eipä sille mitään voinut kun aine ei auttanut.

Vierailija
58/101 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen lääke on tarkoitettu käytettäväksi loppuelämän.

Minun kohdallani näin on suunniteltu.

Entäs kun joku poikkeaa suunnitelmasta? Kuka tahansa voi milloin tahansa olla antamatta niitä sulle eikä siinä suunnitelmat paina.

Vierailija
59/101 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, koska pohdin lääkkeen lopettamista.

Syönyt useamman vuoden putkeen, annos 150-300mg vaihdellen. Määrättiin vaikeaan ahdistukseen ja masennukseen. Aluksi auttoi superhyvin ahdistukseen, vuosia jopa, masennukselle ei tehnyt mitään. Lääke mahdollisti terapian ja jaksamisen vaikeina aikoina.

Kuitenkin olen nyt kuluneen vuoden aikana huomannut, että olen alkanut kärsimään aina vaan tihentyvistä paniikkikohtauksista sekä päälle jäävistä hypomaniaoireista. Paniikkikohtauksia on ollut ennenkin, mutta pidän oiretta erikoisena, koska vuosia ne pysyivät poissa. Hypomaniaa taas on esiintynyt niin tiuhaan, että kaksisuuntaisen testitkin tehtiin! Viimeisin jakso alkoi yli kk sitten, eikä loppua näy...

Nyt kun luin tätä ketjua, ehkä kyse on toleranssin noususta osittain? Toisaalta huonot puolet ovat jääneet: hikoilu, kuiva suu, järjetön hiustenlähtö, asentohuimaus....paino on ennätyslukemissa, ja laskee vain, jos paastoan. Leuassa kasvaa karvoja. Syvänäkö temppuilee.

Äsken tuli taas paniikkikohtaus, pitkä sellainen. Hengittelin enkä yrittänytkään estää. Ehkä tämä tästä. Ehkä nyt voin ottaa vastaan nämäkin, ilman lääkettä? Kun ei se nytkään estänyt tai auttanut.

Vierailija
60/101 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen sähköiskuista oikein puhutte? Kyseisen lääkkeen pakkausselosteessa sanotaan, että yksi haittavaikutus voi olla "tahattomat nykivät lihasliikkeet", mutta sekin on listattu kohtaan "Melko harvinainen (voi esiintyä enintään 1 käyttäjällä 100:sta)", eli ei luulisi että kovin monella tuollaisia olisi. Tarkoitatteko niillä sähköiskuilla noita tahattomia nykiviä lihasliikkeitä?

Itselläni ei mielestäni mitään tuollaisia "sähköiskuja" aloitusvaiheessa ollut, joten voisiko joku kuvailla hieman tarkemmin että millaisia ne oikein ovat?

Minulla oli juuri noita lihasnykäyksiä. Pari pientä sähköiskua laitteista kokeneena en mieltänyt niitä sellaisiksi mutta lainausmerkeissähän nuo ovatkin. Ja varmasti erilaisia eri ihmisillä, joten hankala sanoa kuinka voimakkaita kenelläkin on.

Olivat siis hyvin lyhyitä ja tuntuivat sekä päässä että kehossa yhtä aikaa. Teräviä eli ehkä sähköiskutuntemus tulee siitä. En horjahdellut liikkuessa.

Lopetin kerralla enkä ajatellut millä tavalla olivat yhteydessä lääkkeen hajoamisnopeuteen.